2024-12-14, 09:56
Medlem
Blir en spännande dag för AA på måndag när Hexatronics VD sålt 1,8 miljoner aktier till ett värde av 65 miljoner kronor. Undra hur marknaden kommer att reagera på denna nyhet.

EDIT: Vice VD
Senast redigerad av sgranne 2024-12-14 kl. 10:02.
Citera
2024-12-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgranne
Blir en spännande dag för AA på måndag när Hexatronics VD sålt 1,8 miljoner aktier till ett värde av 65 miljoner kronor. Undra hur marknaden kommer att reagera på denna nyhet.

Du kan vara lugn, AA har läget under kontroll. Det är andra som är nervösa och oroliga. AA vet ju att viceVD sålt av något annat skäl än att han inte tror på Hexatronic. ViceVD sålde bara en del av sitt innehav i Hexa, hade han inte trott på bolaget hade han ju sålt allt enligt AA Och övriga ledning har ju inte sålt något alls.
Det händer nog extremt sällan att en insynsperson med stort innehav i ett bolag säljer allt på en gång. I vart fall ser viceVD ingen trigger i närtid eller att hans pengar gör bättre nytta någon annanstans.
Som AA säger, tänk själv, det betyder inte att du måste tänka som AA men tänker du själv kommer du fram till samma slutsats som AA
https://youtu.be/J4DuKF1UPBo?si=bt8AeGIm9TAYY9n3
Citera
2024-12-14, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Du kan vara lugn, AA har läget under kontroll. Det är andra som är nervösa och oroliga. AA vet ju att viceVD sålt av något annat skäl än att han inte tror på Hexatronic. ViceVD sålde bara en del av sitt innehav i Hexa, hade han inte trott på bolaget hade han ju sålt allt enligt AA Och övriga ledning har ju inte sålt något alls.
Det händer nog extremt sällan att en insynsperson med stort innehav i ett bolag säljer allt på en gång. I vart fall ser viceVD ingen trigger i närtid eller att hans pengar gör bättre nytta någon annanstans.
Som AA säger, tänk själv, det betyder inte att du måste tänka som AA men tänker du själv kommer du fram till samma slutsats som AA

För att sätta det i perspektiv så stod vice VDn för 36 % av aktiens omsättning 2024-12-13 när 6 % av tidigare innehav såldes. Det vill säga, det var inte nödvändigtvis viljan att sälja mer som saknades utan det kan lika gärna varit möjligheten.
Citera
2024-12-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Haha! Helt rätt, AA är långsiktig, uppsida på 100-200% inom närmsta året tyckte jag att han sa senast i somras, det är tur att han är långsiktig och sitter lugnt i båten. Överbelåning och långsiktighet i en aktie som är så volatil rimmar otroligt bra i mina öron. Att sälja av 20% av sina aktier är ju en piss i Mississippi. Tycker det är kul att följa honom då hans tankesätt och strategi skiljer sig helt och hållet från gemene man, vilket inte behöver vara något dåligt i sig, men hans sätt att inte kunna ta emot andras synpunkter och kritik utan att bli kränkt trots att många av dessa människor inte ens har några onda intentioner utan bara säger det i all välmening stör mig.
Citera
2024-12-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cofage
För att sätta det i perspektiv så stod vice VDn för 36 % av aktiens omsättning 2024-12-13 när 6 % av tidigare innehav såldes. Det vill säga, det var inte nödvändigtvis viljan att sälja mer som saknades utan det kan lika gärna varit möjligheten.

Absolut, där har du en poäng.
Citera
2024-12-14, 12:22
Medlem
Citat:

Tänkte detsamma
Verkar som han kommer fylla på enligt senaste video
Enligt mig är hexan fortfarande i negativ trend
Följt insynsförsäljningar i Eqt och Powercell på nära håll och det lönade sig att sälja i dessa fall
Hexan låter jag vara osagt men kommer inte gå in i den
ViceVd och ekonomichef sålde ju av i juli oxå på 65 så dom kanske vill köpa in sig ännu billigare igen
Spännande på måndag
Citera
2024-12-14, 13:16
Medlem
Citat:
Haha! Helt rätt, AA är långsiktig, uppsida på 100-200% inom närmsta året tyckte jag att han sa senast i somras, det är tur att han är långsiktig och sitter lugnt i båten. Överbelåning och långsiktighet i en aktie som är så volatil rimmar otroligt bra i mina öron. Att sälja av 20% av sina aktier är ju en piss i Mississippi. Tycker det är kul att följa honom då hans tankesätt och strategi skiljer sig helt och hållet från gemene man, vilket inte behöver vara något dåligt i sig, men hans sätt att inte kunna ta emot andras synpunkter och kritik utan att bli kränkt trots att många av dessa människor inte ens har några onda intentioner utan bara säger det i all välmening stör mig.
Ja, det är därför man aldrig ser några negativa eller ifrågasättande kommentarer mer än första timmarna efter han video.
Han måste ha fullt upp att blocka folk från kommentarsfältet..
Det blir bara ja sägare kvar efter nyår!
Citera
2024-12-14, 14:02
Medlem
Unizeros avatar
Så här skrev han på twitter nyligen:
"Polisanmälningar i all ära men jag kommer i första hand använda annan metod som är mer tillförlitlig."

Någon som vågar spekulera i vad han kan vara i färd med att göra?

Gubben går ju enligt egen utsago och väntar på att någon ska göra honom illa på gatan:
"När jag är ute och promenerar hoppas jag på att bli oskyldigt attackerad. Då har jag nämligen rätt att slå tillbaka. Hårt. Jävligt hårt.
Detsamma gäller om jag blir utsatt för andra brott, t ex Förtal."

Ser framför mig att gubben kommer inleda en tour med oplanerade hembesök.
Citera
2024-12-14, 14:30
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
"Polisanmälningar i all ära men jag kommer i första hand använda annan metod som är mer tillförlitlig."

Gubben går ju enligt egen utsago och väntar på att någon ska göra honom illa på gatan:
"När jag är ute och promenerar hoppas jag på att bli oskyldigt attackerad. Då har jag nämligen rätt att slå tillbaka. Hårt. Jävligt hårt.

Han försöker bara skrämmas vilket fick några att radera sina inlägg på x iaf.
Man behöver inte vara otrevlig och elak emot han, men kritik och mothugg ska han ha och få.
Citera
2024-12-14, 14:44
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero

Han är i färd med att fortsätta gnälla på nätet, vilket tydligen imponerar storligen på några.
Citera
2024-12-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Han är i färd med att fortsätta gnälla på nätet, vilket tydligen imponerar storligen på några.

Undrar om han inte lider av Asperger (obs: En undran, INTE ett påstående)? Skulle kunna förklara en hel del i så fall. Verkar ha svårt med det sociala spelet, och ännu svårare att ta kritik eller ha förståelse för att det finns andra synsätt på saker och ting (dom kommentarerna blir inte långvariga). Blir ju närmast rabiat när någon ger honom ett gott råd, men han är inte sen att såga andra och höja sig själv till skyarna. Tragisk utveckling för så uppfattade jag inte honom i början, och även om han inte förtjänar "hat", och inte menar det han säger bokstavligt, så blir det lite "som man bäddar får man ligga". Jaja, snart försvinner han med sin lilla svans av "ja sägare". Kommer inte saknas av mig i alla fall.
Senast redigerad av Jahajavabra 2024-12-14 kl. 15:50.
Citera
2024-12-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Han försöker bara skrämmas vilket fick några att radera sina inlägg på x iaf.
Man behöver inte vara otrevlig och elak emot han, men kritik och mothugg ska han ha och få.

Jag håller med. Tycket dessvärre han har haft en ganska föraktfull ton mot alla som inte tycker som han, och så var det inte från början vad det nu beror på (Observera, min upplevelse)
Han har dessutom varit uträknad förr, och var nära att bli det för bara ett år sedan, men verkar inte ha lärt sig ett dugg av det? Klarar han en rekyl på -10% så är det väl inte mycket mer. En större och långvarigare nedgång, som kommer förr eller senare, så är det antagligen god natt om han inte ändrar strategi och sänker risknivån till dess. För hans skull får vi hoppas det dröjer fram till att han kan börja plocka tjänstepensionen.
Senast redigerad av Jahajavabra 2024-12-14 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in