2024-05-07, 17:59
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amittai
När man är i den åldern så ser man ju upp till de äldre och tar efter. Det kan som jag förstår leda till märkliga effekter såsom att man beter sig på ett sätt man inte vill egentligen.

Jo jag förstår logiken i det. Men inte att jag har blivit sån här nu 20 år senare.
Citera
2024-05-07, 18:00
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lozarenta
Mani??

Vadå mani hur menar du?
Citera
2024-05-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jo jag förstår logiken i det. Men inte att jag har blivit sån här nu 20 år senare.
Det kanske är fråga om tillfällen, situationer, och inte hela tiden. Det låter ju som att du ändå har rätt bra koll på läget.
Citera
2024-05-07, 18:34
Medlem
Citat:
Vadå mani hur menar du?
Låter som du har en manisk period när du säjer att detta beteende kommer efter depression
Citera
2024-05-07, 19:15
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Det kanske är fråga om tillfällen, situationer, och inte hela tiden. Det låter ju som att du ändå har rätt bra koll på läget.

Men 20 år är rätt lång tid 😃
Citera
2024-05-07, 19:16
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lozarenta
Låter som du har en manisk period när du säjer att detta beteende kommer efter depression

Mmm.. Kanske kan va en del av det. Men har lugnat sig nu.
Citera
2024-05-07, 20:33
Medlem
Citat:
Men 20 år är rätt lång tid 😃
Okej visst är det så men jag tror inte tid fungerar på det sättet när det kommer till personlig utveckling och relationer. För i så fall skulle vi inte behöva ta itu med någonting alls utan bara låta tiden ha sin gång.
Citera
2024-05-07, 20:36
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Okej visst är det så men jag tror inte tid fungerar på det sättet när det kommer till personlig utveckling och relationer. För i så fall skulle vi inte behöva ta itu med någonting alls utan bara låta tiden ha sin gång.

Ja utvecklas gör man ju hela tiden. Men trodde du menade att det här hände mig i nån slags skov. Det var det jag menade med att det är lite för lång tid med 20 år mellan skoven isåfall 😀
Citera
2024-05-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ja utvecklas gör man ju hela tiden. Men trodde du menade att det här hände mig i nån slags skov. Det var det jag menade med att det är lite för lång tid med 20 år mellan skoven isåfall 😀
Jag menade att saker kan ligga kvar latent och komma fram när man minst anar det. Ungefär som om man blivit bränd en gång så spelar det kanske ingen roll hur lång tid som förflutit. Det är inte tiden som avgör utan vad man gör av sin tid. Tar man itu med problemen så utvecklas man, annars blir man bara äldre.
Citera
2024-05-07, 20:50
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Jag menade att saker kan ligga kvar latent och komma fram när man minst anar det. Ungefär som om man blivit bränd en gång så spelar det kanske ingen roll hur lång tid som förflutit. Det är inte tiden som avgör utan vad man gör av sin tid. Tar man itu med problemen så utvecklas man, annars blir man bara äldre.

Aaah förlåt! Fattar nu 😄 Får väl börja gräva lite i barndomen då 😫
Citera
2024-05-07, 20:58
Medlem
Citat:
Aaah förlåt! Fattar nu 😄 Får väl börja gräva lite i barndomen då 😫
Ta det lungt bara, en bit i taget 😄
Citera
2024-05-07, 22:26
Medlem
Whatelseshouldis avatar