Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Det är så svårt att se själv vad som triggar. Jag känner ett behov av att få en reaktion, ungefär. Men vet inte varför och kan inte förklara det bättre. Måste fan reda ut det.
Kan du berätta om hur du blir? Vad brukar du säga? Varför? Vet du vad det beror på?
Du projicerar ditt självhat mot andra för att känna kontroll i stunden. Du vet mycket väl vad det är som är roten till ditt problem, kanske inte i punkt och pricka, men du vet vad det är som ligger och gror under alla dessa år. Sen kommer självhatet fram och du får skuldkänslor. Det tyder iallafall på att du är mänsklig.
Mitt råd är att börja vara ärlig med dig själv och även här på FL. Sluta slösa tid på obetydlig bekräftelse här genom att nonchalera ditt beteende och att du ”måste fan ta reda på det”
Ja men gör det för fan då?
För just nu tyvärr, måste jag meddela dig att du är en usel och ondskefull person, som skadar din omgivning helt oförtjänt. Det är verkligen hemskt, då du är medveten om den skada du sprider vidare till människor som bara vill må bra och vill dig väl. Och ja, främlingar tycker nog bara du är en tönt som vill hävda dig, men det påverkar även deras dag.
Vill du vara en sån människa?
Själv kan jag inte sova medvetandes om att jag gjort någon ledsen.
Så därför vill jag slutligen säga att riktig hjälp, gör ont. Den är inte gullenullig.
Du har ett jävla liv, likaså alla andra. Ta dig i fucking kragen och se till att du får hjälp, och sluta vara en terrorist mot människor runt dig. Världen är redan mörk nog.
Så alla vi som lever, och som iallafall har möjligheten att sitta under tak och skriva i denna tråd, har all chans till ett bra liv. Det är fan inte så svårt att inte vara elak. Och det är fan inte svårt att klicka ”boka” och våga släppa sitt ego och söka hjälp.
Finns ingen bättre känsla än att lägga sig ned gott samvete, och krama sig själv till sömns. Prova, det kommer nog få dig att fälla en tår, och uppskatta kroppen som faktiskt bara överlever dag för dag, och blir plågad av ditt sinne, något vi faktiskt inte ens kan ta på fysiskt.
Be kind, its easy.