2024-05-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag kommer förmodligen inte ens börja 🤣
Förstår. Vet egentligen inte om det fungerar att utveckla sig själv på egen hand. Tror man behöver andra för att kunna utvecklas på riktigt. 😊
Citera
2024-05-07, 22:35
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amittai
Förstår. Vet egentligen inte om det fungerar att utveckla sig själv på egen hand. Tror man behöver andra för att kunna utvecklas på riktigt. 😊

Ja! Haha... Det är väl därför jag alltid skriver mina jävla trådar. Pallar inte att rota i mina problem själv 😄
Citera
2024-05-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ja! Haha... Det är väl därför jag alltid skriver mina jävla trådar. Pallar inte att rota i mina problem själv 😄
Ja men jag tror det är en fysisk omöjlighet. Ungefär som att man behöver en spegel för att kunna se sig själv. Andra ser saker man inte kan se själv. Bara man är försiktig med vem man reflekterar med 😊

Min kritik mot det moderna samhället tycks bottna i just det att man förväntas lösa alla problem på egen hand.

Jag har även uppfattningen att ifall man går till en psykolog så har de också samma inställning vilket inte leder någonstans.

Bara i den här diskussionen så har jag fått en hel del idéer och detta helt spontant och oförutsägbart. Så det är jag tacksam för 😊
Citera
2024-05-07, 23:15
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amittai
Ja men jag tror det är en fysisk omöjlighet. Ungefär som att man behöver en spegel för att kunna se sig själv. Andra ser saker man inte kan se själv. Bara man är försiktig med vem man reflekterar med 😊

Min kritik mot det moderna samhället tycks bottna i just det att man förväntas lösa alla problem på egen hand.

Jag har även uppfattningen att ifall man går till en psykolog så har de också samma inställning vilket inte leder någonstans.

Bara i den här diskussionen så har jag fått en hel del idéer och detta helt spontant och oförutsägbart. Så det är jag tacksam för 😊

Ja det är sant. Har varit en del på psykiatrin och det är inte mycket man blir klar över där. Man får bara ett gäng "läxor" att lösa ungefär.
Men när jag haft bra samtal med polare och familj har det däremot hänt grejer. Har en handfull människor i mitt liv som är väldigt engagerade och vill lösa och laga mig hela tiden 😆
Fast ibland är det skönare att prata här istället.
Citera
2024-05-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ja det är sant. Har varit en del på psykiatrin och det är inte mycket man blir klar över där. Man får bara ett gäng "läxor" att lösa ungefär.
Men när jag haft bra samtal med polare och familj har det däremot hänt grejer. Har en handfull människor i mitt liv som är väldigt engagerade och vill lösa och laga mig hela tiden 😆
Fast ibland är det skönare att prata här istället.
Ja det låter inte direkt konstruktivt (göra läxor). Finns mycket jag skulle vilja säga om det.
Citera
2024-05-08, 03:24
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Hahaha!!! Menar du att jag uppfyller kriterierna för antisocial personlighetsstörning pga ett beteende som höll på i bara ett par månader av mitt 30-åriga liv??? Du är ju heeeeelt rubbad!!! 🤣
Tycker det låter som att det är DU som har en antisocial störning.
Vem fan pallar va vän med en sån som dig? Förmodligen ingen.

Såg vad du skrev till sotasara också. Finns inga ord för dig, du är verkligen flashbacks största clown 🤡

Eh, wut. Nej, det har jag varken skrivit eller menat. Läs igen.

Jag har många vänner, både barndomsklassiker och nya softa.
Citera
2024-05-08, 03:43
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotasara
Kommer inte diskutera mer med dig. Ifrågasätter man ditt otrevliga beteende, att du inte slutar skriva till någon som inte vill prata med dig, säger du att man skriver i affekt. Haha! Min reaktion på dina inlägg har varit att jag tagit mig i pannan, lätt dragit på smilbanden och funderat på "hur tänker den här människan?". Det är inte en dålig känsla, du gör en nästan fnissig. Rationellt anser jag inte att du kan uttala dig så säkert som du gör om TS. Du har läst en snutt han skrivit på ett forum. Ni har inte haft samtal öga mot öga och miner, kroppsspråk och tonfall saknas. Det han säger kan ha olika betydelser beroende på hur det sägs. Läkare tar också anamneser och gör utredningar innan de uttalar sig om sjukliga drag. Du är ett troll. Ha det gött

Jag kan såklart svara på hans inlägg till mig - oavsett om han hävdar att han för egen del har snackat klart. Detta är ett forum.
Han skriver fortfarande till mig, btw.

När du skriver:
"Rationellt anser jag inte att du kan uttala dig så säkert som du gör om TS. Du har läst en snutt han skrivit på ett forum. Ni har inte haft samtal öga mot öga och miner, kroppsspråk och tonfall saknas. Det han säger kan ha olika betydelser beroende på hur det sägs. Läkare tar också anamneser och gör utredningar innan de uttalar sig om sjukliga drag."
Tänker jag:
Beteenden kan beskrivas här. Och göras synliga.
Jag beskriver vad jag märker, utläser, uppfattar.
Var menar du att jag uttalat mig "så säkert"?
"Sjukliga drag"...?

Du verkar inte förstå hur ett forum fungerar.
Du har all rätt att tro att jag är ett "troll".
Jag har all rätt att tro det jag gör om dig.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-05-08 kl. 03:46.
Citera
2025-04-28, 05:35
Medlem
Citat:
Det är så svårt att se själv vad som triggar. Jag känner ett behov av att få en reaktion, ungefär. Men vet inte varför och kan inte förklara det bättre. Måste fan reda ut det.
Kan du berätta om hur du blir? Vad brukar du säga? Varför? Vet du vad det beror på?

Du projicerar ditt självhat mot andra för att känna kontroll i stunden. Du vet mycket väl vad det är som är roten till ditt problem, kanske inte i punkt och pricka, men du vet vad det är som ligger och gror under alla dessa år. Sen kommer självhatet fram och du får skuldkänslor. Det tyder iallafall på att du är mänsklig.

Mitt råd är att börja vara ärlig med dig själv och även här på FL. Sluta slösa tid på obetydlig bekräftelse här genom att nonchalera ditt beteende och att du ”måste fan ta reda på det”

Ja men gör det för fan då?

För just nu tyvärr, måste jag meddela dig att du är en usel och ondskefull person, som skadar din omgivning helt oförtjänt. Det är verkligen hemskt, då du är medveten om den skada du sprider vidare till människor som bara vill må bra och vill dig väl. Och ja, främlingar tycker nog bara du är en tönt som vill hävda dig, men det påverkar även deras dag.

Vill du vara en sån människa?
Själv kan jag inte sova medvetandes om att jag gjort någon ledsen.

Så därför vill jag slutligen säga att riktig hjälp, gör ont. Den är inte gullenullig.

Du har ett jävla liv, likaså alla andra. Ta dig i fucking kragen och se till att du får hjälp, och sluta vara en terrorist mot människor runt dig. Världen är redan mörk nog.

Så alla vi som lever, och som iallafall har möjligheten att sitta under tak och skriva i denna tråd, har all chans till ett bra liv. Det är fan inte så svårt att inte vara elak. Och det är fan inte svårt att klicka ”boka” och våga släppa sitt ego och söka hjälp.

Finns ingen bättre känsla än att lägga sig ned gott samvete, och krama sig själv till sömns. Prova, det kommer nog få dig att fälla en tår, och uppskatta kroppen som faktiskt bara överlever dag för dag, och blir plågad av ditt sinne, något vi faktiskt inte ens kan ta på fysiskt.

Be kind, its easy.
Citera
2025-04-28, 09:44
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelkkii
Du projicerar ditt självhat mot andra för att känna kontroll i stunden. Du vet mycket väl vad det är som är roten till ditt problem, kanske inte i punkt och pricka, men du vet vad det är som ligger och gror under alla dessa år. Sen kommer självhatet fram och du får skuldkänslor. Det tyder iallafall på att du är mänsklig.

Mitt råd är att börja vara ärlig med dig själv och även här på FL. Sluta slösa tid på obetydlig bekräftelse här genom att nonchalera ditt beteende och att du ”måste fan ta reda på det”

Ja men gör det för fan då?

För just nu tyvärr, måste jag meddela dig att du är en usel och ondskefull person, som skadar din omgivning helt oförtjänt. Det är verkligen hemskt, då du är medveten om den skada du sprider vidare till människor som bara vill må bra och vill dig väl. Och ja, främlingar tycker nog bara du är en tönt som vill hävda dig, men det påverkar även deras dag.

Vill du vara en sån människa?
Själv kan jag inte sova medvetandes om att jag gjort någon ledsen.

Så därför vill jag slutligen säga att riktig hjälp, gör ont. Den är inte gullenullig.

Du har ett jävla liv, likaså alla andra. Ta dig i fucking kragen och se till att du får hjälp, och sluta vara en terrorist mot människor runt dig. Världen är redan mörk nog.

Så alla vi som lever, och som iallafall har möjligheten att sitta under tak och skriva i denna tråd, har all chans till ett bra liv. Det är fan inte så svårt att inte vara elak. Och det är fan inte svårt att klicka ”boka” och våga släppa sitt ego och söka hjälp.

Finns ingen bättre känsla än att lägga sig ned gott samvete, och krama sig själv till sömns. Prova, det kommer nog få dig att fälla en tår, och uppskatta kroppen som faktiskt bara överlever dag för dag, och blir plågad av ditt sinne, något vi faktiskt inte ens kan ta på fysiskt.

Be kind, its easy.

Grattis igen till att ha engagerat dig ännu hårdare i en ETT ÅR GAMMAL TRÅD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in