2024-04-18, 20:13
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.
Senast redigerad av Whatelseshouldi 2024-04-18 kl. 20:15.
Citera
2024-04-18, 20:15
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Knarkar du?
Citera
2024-04-18, 20:18
Kan det vara så enkelt att du beter dig som ett rövhål för att du är ett rövhål? Det första steget är att erkänna att det är ett problem att du är ett rövhål.

Annars kan det antingen vara knark eller latent homosexualitet.
Citera
2024-04-18, 20:28
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

TS; Känner du dig arg? Eller uppvarvad?

Låter nämligen precis som en f.d kompis som blev arg på (och elak mot) allt och alla före sin första psykos.
Citera
2024-04-18, 20:31
Medlem
Crabbofixs avatar
Du får försöka kartlägga dom situationer när du betett dig så här, kolla om det finns gemensamma nämnare, du kanske hittar att det finns vissa saker som triggar detta beteende, saker som du "stör dig på" t ex.

Låt oss säga att nån är elak i samband med bilkörning, då skulle t ex tålamod vara något att jobba på istället för att skälla ut folk i trafiken - eller att dom bara kör en annan väg och undviker situationen helt och hållet.
Citera
2024-04-18, 20:40
Medlem
Är det någon/något som triggar dig? Är det något som får samtalet att eskalera? Skämtsam ton som spårar ur?

Jag har samma problem, det är alltid jag som går för långt och gör någon arg.
Citera
2024-04-18, 20:54
Medlem
CC75s avatar
Bra att du börjat reflektera och fundera över ditt beteende som jag uppfattar att du själv inte tycker om. Det är första steget till att bli bättre. Orsakerna bakom är dock mycket svårt för oss här att uttala oss om och därmed blir det svårt att ge råd i vad du ska göra.

Jag känner igen mig lite grann i din barndomshistorik och var själv periodvis varit aggressiv. Det grundade sig i mitt fall på osäkerhet och mycket undantryckt ilska. Saker jag idag har processat och lämnat bakom mig. M.a.o. du behöver gräva lite i dig själv. Det finns troligen en eller flera orsaker bakom. Chansen att du ska vara en skitstövel finns också men rimmar inte med att beteendet har dykt upp igen efter att ha varit borta i flera år. Det är något som ligger omedvetet i dig som du behöver få fram. Tror absolut inte att du är en skitstövel.

// CC
Citera
2024-04-18, 20:59
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
TS; Känner du dig arg? Eller uppvarvad?

Låter nämligen precis som en f.d kompis som blev arg på (och elak mot) allt och alla före sin första psykos.

Arg nej. Tvärt om glad. Men uppvarvad och rastlös är jag.
Senast redigerad av Whatelseshouldi 2024-04-18 kl. 21:03.
Citera
2024-04-18, 21:00
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Knarkar du?

Lite.. typ fest.
Citera
2024-04-18, 21:01
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Kan det vara så enkelt att du beter dig som ett rövhål för att du är ett rövhål? Det första steget är att erkänna att det är ett problem att du är ett rövhål.

Annars kan det antingen vara knark eller latent homosexualitet.

Haha! Ja det kan va så enkelt men frågan är ju varför jag börjat bli sån nu. Har varit mycket trevligare förr.
Citera
2024-04-18, 21:24
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Du får försöka kartlägga dom situationer när du betett dig så här, kolla om det finns gemensamma nämnare, du kanske hittar att det finns vissa saker som triggar detta beteende, saker som du "stör dig på" t ex.

Låt oss säga att nån är elak i samband med bilkörning, då skulle t ex tålamod vara något att jobba på istället för att skälla ut folk i trafiken - eller att dom bara kör en annan väg och undviker situationen helt och hållet.

Det finns inget tydligt samband vad jag ser. Förutom att det oftast är människor jag bryr mig om på olika sätt. Men det kan va en total främling också ibland.
Tycker inte att nåt speciellt triggar igång det, förutom att det känns som att jag måste få en reaktion, som att det är en litet rastlöst troll i mig som vill att det ska hända nånting. Det är den bästa förklaringen jag kan komma på.
Citera
2024-04-18, 21:28
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Är det någon/något som triggar dig? Är det något som får samtalet att eskalera? Skämtsam ton som spårar ur?

Jag har samma problem, det är alltid jag som går för långt och gör någon arg.

Det är så svårt att se själv vad som triggar. Jag känner ett behov av att få en reaktion, ungefär. Men vet inte varför och kan inte förklara det bättre. Måste fan reda ut det.
Kan du berätta om hur du blir? Vad brukar du säga? Varför? Vet du vad det beror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in