Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Tex så gillar jag att finta folk i samtal. Virra till det för dom så att det ser ut som dom gör bort sig så att jag kan dumförklara dom och kanske få nån annan att skratta åt dom. Alltid optimalt om nån annan är i närheten och hör.
Jag kan också överraska helt random mitt i en konversation med att bara säga nånting drygt som inte hör till ämnet. Tex står och har ett trevligt samtal med nån, och när personen står och ler som mest så släpper jag typ "När sov du sist? Du ser riktigt sjuk ut!" Bara för att det ger mig en kick att se reaktionen. Och en sån sak skulle jag säga till nån som för tillfället ser riktigt fräsch och snygg ut! För det förvirrar på bästa sätt.
Aahh nu vet du vilket svin jag är. Har du nån diagnos?
Haha!
Jag har en vän som beter sig på liknande sätt, så jag förstår precis vad du menar. Han själv ser det som att han skämtar för stunden, något han helt enkelt inte kan stoppa. Sen skäms han som fan efteråt när han får allas reaktioner emot sig. När han är full så kan det spåra ur ordentligt, då kan han säga riktigt taskiga saker. Jag som känner honom är väl den enda som brukar brista ut i gapskratt av ren chock för vad han kan häva ur sig.
Minns en middag när vi var flera som satt tillsammans och han hade blivit ganska full. Med riktigt allvarlig min sa han åt en tjock kvinna vid bordet att "Du ska väl ändå inte ha mer mat eller?" när hon sträckte sig för att fylla på sin tallrik. Efteråt kan han sitta kvar med samma allvarliga blick tills en reaktion kommer, men då är det försent att säga att han skämtade.
Han beskriver det själv som att han inte kan hejda sig. Vad jag vet så har han inte någon diagnos, i så fall är det nåt han inte vill att vi andra ska känna till.
Nej, jag har själv ingen diagnos.