2024-04-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Ungefär så ja.
Jaha blir man en retsticka av skevt testosteronvärde menar du?

Det är faktiskt möjligt!
Citera
2024-04-19, 17:57
Medlem
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.
Är du bipolär? De brukar bli elaka när de är i sin mer maniska fas. Då har de dålig impulskontroll och kan göra sådant de inte gör i sin depressiva fas.
Citera
2024-04-19, 18:02
Medlem
Möjligen ett symptom på depression. Det kanske kommer fram mer nu än
när du var djupare deprimerad... Eller möjligen att det vara en biverkan på eventuella antidepressiva tabletter om du äter det?
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Citera
2024-04-19, 18:14
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
"Lär dig!" 😆 Ja det är ju lättare sagt än gjort!
Jag gjorde det. Eller håller på. Det finns kärlek. Om du lyssnar, ser och tar emot.
Ja det är så lätt egentligen. Det är så lätt så det blir absurt för oss. Det gör det svårt just att det är så lätt.

Vi bär på en massa skit
Vi är smittade av världen. Skär av det ankaret som sinkar dig!!

Du måste frukta människor lite
Hjälpa dem istället! På ett ärligt sätt. För att Gud faktiskt är god.

Matteusevangeliet 22:37-40 SFB98
Han svarade: ""Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd." Detta är det största och främsta budet. Sedan kommer ett som liknar det: "Du skall älska din nästa som dig själv."
Citera
2024-04-19, 18:24
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Mina storebröder va jävligt jobbiga mot mig när vi va barn men det var ju jättelänge sen. Ingen som gjort nåt sånt nu.
Jaha hade du såna!
Det kan ju sätta spår. bra att veta vad det kan bero på.

Det är känsligt när man växer upp och formas.

Det är många som mått dåligt som du gjort. Det finns ett enkelt svar: Jesus är för dig! Kolla vad man gjorde med Jesus. Vi är delaktiga.

Vi kan sätta stopp nu. Vi har varit som förhäxade av mörker och oklarhet..
Citera
2024-04-19, 18:33
Medlem
Citat:

Du har mycket självinsikt så du är definitivt inte psykiskt störd eller i en psykos och det är ju positivt.
Sök inåt så finner du svaren.
Citera
2024-04-19, 18:36
Medlem
Blaskas avatar
Du mår dåligt. Vissa människor blir utåtagerande. Medans andra tar ut det på sig själva.
Citera
2024-04-19, 19:03
Medlem
blamages avatar
1. Mer specifika symtom och fynd vid testosteronbrist
Gynekomasti
Blodvallningar och nattliga svettningar
Minskad kropps- och ansiktsbehåring
Små, mjuka testiklar
Utebliven pubertetsutveckling
Normokrom, normocytär anemi
Osteoporos/osteopeni
Nedsatt libido
Minskad förekomst av spontan morgonerektion
2. Nytillkomna symtom och fynd som eventuellt kan vara relaterade till testosteronbrist
Minskad muskelmassa
Bukfetma, ökad mängd subkutant fett
Nedsatt energi, trötthet, ökat sömnbehov
Koncentrationssvårigheter
Depressiva tankar/dystymi
Irritation
Citera
2024-04-19, 19:04
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasglonass
Du besitter självinsikt, mod att söka råd och viljan att bli en bättre människa imorgon än du var igår - Det är inget du ska avfärda. Uppenbarligen vill du bli bättre för dig själv, och för människorna runt omkring dig, det visar att du bryr dig.

Människorna du har runt dig, trots dina utspel bryr sig också om dig som person, även om de kan bli sårade av dig. Håll hårt i dessa människor och var ärlig mot dom, be om ursäkt, prata med dom om hur du känner, hur du kämpar och att du vill bli bättre.

Det kan kännas skönt att lätta sitt hjärta för dom man sårat, det kan ge dom chansen att förstå din position och det kan också ge dig en möjlighet att lära känna dig själv bättre.
Troligtvis betyder du något för dem, annars skulle de inte finnas där.

Var ödmjuk mot dig själv och behandla dig som en vän.

Du är på rätt spår kompis, ta det lugnt med benson bara

Japp jag håller på. Har varit hemma från jobbet idag för att bara rensa huvet och har skickat iväg några meddelanden till viktiga personer. Ska fortsätta ut på stan ikväll och krama några polare.
Tack för att du skrev!
Citera
2024-04-19, 19:05
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Du ska fan inte komma här och gulla med mig!

Jag älskar våren, blir helt till mig av fåglar som kvittrar, tussilagosar och till och med brännässlor (så jävla vackra växter).

Trots det så blir jag grinig fram till sommaren. Håller det för mig själv i den mån det går, men frugan märker att något bubblar under ytan

Stackars fru. Kanske hon skulle uppskatta om du pratade med henne istället?
Citera
2024-04-19, 19:07
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Ja, du får gräva lite djupare. Vad är problemet? Du är 30+

Och hur gammal är du som inte kan skriva nåt vettigare än så i trådar? Du verkar själv ha problem som du behöver lösa.
Citera
2024-04-19, 19:07
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Hur gräver man i sig själv? Jag vet inte hur jag ska göra.
Du får använda handen som alla andra...

Citat:
Jag tänker som fan på det på kvällarna om jag är ensam. Men kommer inte fram till ett skit. Det var därför jag skrev här. Har börjat försöka va upptagen på kvällarna eller sänka mig med för mycket stesolid för att slippa ångesten. Men jag vill göra nånting åt det här. Kan inte hålla på..

På vilket sätt är du otrevlig, kan du nämna några situationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in