2024-04-18, 21:32
Medlem
Rozenkvartss avatar
Ofta när man beter sig sådär är det för att man själv inte mår riktigt bra. Man agerar ut mot sin omgivning. Tänker kanske nån mild depp eller att du börjat bli bitter.
Citera
2024-04-18, 21:38
Medlem
Christopher.s avatar
Ingen tycker om en rövhatt, kom ihåg det.
Citera
2024-04-18, 21:49
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Bra att du börjat reflektera och fundera över ditt beteende som jag uppfattar att du själv inte tycker om. Det är första steget till att bli bättre. Orsakerna bakom är dock mycket svårt för oss här att uttala oss om och därmed blir det svårt att ge råd i vad du ska göra.

Jag känner igen mig lite grann i din barndomshistorik och var själv periodvis varit aggressiv. Det grundade sig i mitt fall på osäkerhet och mycket undantryckt ilska. Saker jag idag har processat och lämnat bakom mig. M.a.o. du behöver gräva lite i dig själv. Det finns troligen en eller flera orsaker bakom. Chansen att du ska vara en skitstövel finns också men rimmar inte med att beteendet har dykt upp igen efter att ha varit borta i flera år. Det är något som ligger omedvetet i dig som du behöver få fram. Tror absolut inte att du är en skitstövel.

// CC

Hur gräver man i sig själv? Jag vet inte hur jag ska göra. Jag tänker som fan på det på kvällarna om jag är ensam. Men kommer inte fram till ett skit. Det var därför jag skrev här. Har börjat försöka va upptagen på kvällarna eller sänka mig med för mycket stesolid för att slippa ångesten. Men jag vill göra nånting åt det här. Kan inte hålla på..
Citera
2024-04-18, 22:03
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Ofta när man beter sig sådär är det för att man själv inte mår riktigt bra. Man agerar ut mot sin omgivning. Tänker kanske nån mild depp eller att du börjat bli bitter.

Jag har precis tagit mig ur en depression och mår bra nu. Rejält mycket bättre till och med. Är glad och produktiv om dagarna men får lite ångest på kvällarna/nätterna.
Citera
2024-04-18, 22:16
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ingen tycker om en rövhatt, kom ihåg det.

Va tror du jag skrev tråden för din rövmössa?
Citera
2024-04-18, 22:25
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Hur gräver man i sig själv? Jag vet inte hur jag ska göra. Jag tänker som fan på det på kvällarna om jag är ensam. Men kommer inte fram till ett skit. Det var därför jag skrev här. Har börjat försöka va upptagen på kvällarna eller sänka mig med för mycket stesolid för att slippa ångesten. Men jag vill göra nånting åt det här. Kan inte hålla på..

Det är bra att tänka men det är också lätt att "tänka fel". Dvs fastna i mönster som inte leder framåt. I mångt och mycket handlar det om att ställa sig de rätta frågorna och att våga vara helt ärlig mot sig själv med svaren även om svaren gör förbannat ont.

Dock svårt att ställa de rätta frågorna om man själv inte är van vid det. Det finns hjälp men det kostar lite men har du råd kan en bra terapeut vara de bästa tusenlapparna du spenderar i ditt liv. Jag hoppas att du kommer framåt för som du själv är inne på, varför vara något du inte vill vara och som får dig att må dåligt?

// CC
Citera
2024-04-18, 22:30
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har precis tagit mig ur en depression och mår bra nu. Rejält mycket bättre till och med. Är glad och produktiv om dagarna men får lite ångest på kvällarna/nätterna.
Kan det vara så att du började med beteendet i samband med depressionen? Kanske bara behöver bryta beteendet.
Citera
2024-04-18, 22:43
Medlem
Storstark68s avatar
Den som tränar hårt blir sällan tokarg, såvida man inte är utarbetad och sover i fosterställning fyra timmar per dygn. Skaffa löparskor och kör utav hvete så mår du bra om 40 dagar.
Citera
2024-04-18, 23:05
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det är bra att tänka men det är också lätt att "tänka fel". Dvs fastna i mönster som inte leder framåt. I mångt och mycket handlar det om att ställa sig de rätta frågorna och att våga vara helt ärlig mot sig själv med svaren även om svaren gör förbannat ont.

Dock svårt att ställa de rätta frågorna om man själv inte är van vid det. Det finns hjälp men det kostar lite men har du råd kan en bra terapeut vara de bästa tusenlapparna du spenderar i ditt liv. Jag hoppas att du kommer framåt för som du själv är inne på, varför vara något du inte vill vara och som får dig att må dåligt?

// CC

Låter djävulskt svårt att komma fram till nånting om man inte ska tänka 😆
Jag har en kontakt i psykiatrin, jag kan ju prova där..
Citera
2024-04-18, 23:09
Medlem
pyroclasms avatar
Luktar ADHD.
Citera
2024-04-18, 23:16
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Den som tränar hårt blir sällan tokarg, såvida man inte är utarbetad och sover i fosterställning fyra timmar per dygn. Skaffa löparskor och kör utav hvete så mår du bra om 40 dagar.

Fan så tröttsamt att höra det där..
Jag är på gymmet varje dag. Det löser inte alla problem.
Dessutom är jag inte ett dugg arg. Bara klantig.
Citera
2024-04-18, 23:18
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Luktar ADHD.

Eller hur... det får man mitt i livet va 🤡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto