2024-04-19, 16:10
Medlem
Ut i skogen. Japanerna har ett namn för det här skogsbadandet. Reflektera. Fundera om du kan klara detta själv eller om du behöver terapi. Hjälp finns. Du är inte ensam. Tat lugnt. Det blir bättre.
Citera
2024-04-19, 16:11
Medlem
Du besitter självinsikt, mod att söka råd och viljan att bli en bättre människa imorgon än du var igår - Det är inget du ska avfärda. Uppenbarligen vill du bli bättre för dig själv, och för människorna runt omkring dig, det visar att du bryr dig.

Människorna du har runt dig, trots dina utspel bryr sig också om dig som person, även om de kan bli sårade av dig. Håll hårt i dessa människor och var ärlig mot dom, be om ursäkt, prata med dom om hur du känner, hur du kämpar och att du vill bli bättre.

Det kan kännas skönt att lätta sitt hjärta för dom man sårat, det kan ge dom chansen att förstå din position och det kan också ge dig en möjlighet att lära känna dig själv bättre.
Troligtvis betyder du något för dem, annars skulle de inte finnas där.

Var ödmjuk mot dig själv och behandla dig som en vän.

Du är på rätt spår kompis, ta det lugnt med benson bara
Citera
2024-04-19, 16:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Lyssna inte på denna apa.

Du är inte i balans TS. Du har nyligen kommit ut en depression, då är man sällan balanserad. Du upplever större emotionella rubbningar då du inte har en stabil grund att stå på.

Jämförbart med hur vi agerar när vi är under för intensiv stress, vi agerar helt enkelt irrationellt. Att du känner dåligt samvete efter är för att ditt intellekt hinner ifatt dina känslor och de överensstämmer inte med varandra.

Använder du droger så skapas en större och mer uppenbar obalans, så första steget är att bli ren isåfall.

Haha det är lugnt det går inte att komma åt mig med såna kommentarer. Jag är öppet bi sen högstadiet och har aldrig nånsin haft problem med sexlivet. Så homofober kan försöka hur mycket dom vill det rör mig inte i ryggen.

Tack för allt det andra du skrev! Det stämmer verkligen. Jag ska försöka traska mig ur drogerna.. Även om det inte är mycket så vet jag att det inte är bra. Jag vet bättre!
Citera
2024-04-19, 16:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Lär dig att bli älskad och att älska. Du är fri.

Du har dåliga spärrar. Nåt jagar dig. Nåt stressmoment ja.
Låt Jesus lätta på din börda.

Han är Livet.

"Lär dig!" 😆 Ja det är ju lättare sagt än gjort!
Citera
2024-04-19, 16:24
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Hej ts,
Knepigt problem!

Jag tror att du behöver söka brett.
Typ göra en stor mindmap -plansch med det du själv kommer på och tipsen här. Och så skriver du dit resultat, reflektioner, vad du gjort osv så du själv och ev. Läkare och psykologer får en samlad bild av vad du har undersökt.

Jag vill uppmana dig att undersöka din fysiska hälsa!
Tex kan problem med sköldkörteln leda till explosiva episoder. Du kan också lida av någon näringsbrist som gör dig utmattad och därför irritabel.

Tack för dina råd. Ska kolla upp både det ena och det andra.
Citera
2024-04-19, 16:25
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Låter som stress samt missnöje med sig själv. Jobba på självkänslan och ta det mer piano. Kanske kolla upp testosteronvärden också.

Ungefär så ja.
Jaha blir man en retsticka av skevt testosteronvärde menar du?
Citera
2024-04-19, 16:27
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabiku
Åh ts, känner igen mig i det du berättar. För min del handlade det om projektion, när jag hade som mest inre tumult så tog jag ut det på andra genom att bli jävligt elak. Precis som du säger så mår man bättre just i stunden, men desto sämre senare. Det som hjälper mest är professionell hjälp och en medvetenhet att gör sitt yttersta för att bita sig i tungan när impulsen att såra kommer. Ta hand om dig!

🖤 Jag har skrivet meddelande till min psykolog!
Citera
2024-04-19, 16:30
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Svenska män har inget syfte längre vi ska bara dö ut och ge plats åt se bruna. Då kan man få knäppen.

Jag har inga problem med utländska män. Ingen av dom tar min plats.
Som sagt det är dina problem, inte mina.
Patetiskt att skylla ditt mående på att du blir förtryckt av andra män som skiter fullständigt i dig. Har du inte mer stake så förtjänar du fan att bli utrotad.
Citera
2024-04-19, 16:32
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Konsumerat alkohol länge?

Dricker inte alls mycket. Aldrig full.
Citera
2024-04-19, 16:33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Själv blir jag alltid lättirriterad och grinig när våren kommer, varför vet jag inte men misstänker att det har något att göra med pollen.

Eller så blir jag undermedvetet bitter över att man genomlidit hela förbannades halvåret med att inte sett solens strålar mer än en handfull gånger och det enda man får är myggor och täppt näsa

Haha gullet!
För mig är det tvärt om. Jag blir superlycklig på våren.
Citera
2024-04-19, 16:34
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Jag tycker mig märka att allt fler i Svenska Samhället blir allt argare o elakare sen EKONOMIN gick åt fanders för de flesta? I dessa sämre tider med höjda hyror o sjukt dyr mat så förstår jag att folk tappar tålamodet, har man inte ens råd o köpa sin favorit-ost som tidigare kostade 70 kr idag 150 kr, så är Samhället sjukt, o man blir arg på allt o alla, i alla fall jag blir det, med, så, där har vi svaret på det.

Gullig tanke av dig men jag har inga problem med ekonomin. Jag äter en jävla massa ost!
OCH jag är inte arg 🙂
Citera
2024-04-19, 16:39
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Haha gullet!
För mig är det tvärt om. Jag blir superlycklig på våren.

Du ska fan inte komma här och gulla med mig!

Jag älskar våren, blir helt till mig av fåglar som kvittrar, tussilagosar och till och med brännässlor (så jävla vackra växter).

Trots det så blir jag grinig fram till sommaren. Håller det för mig själv i den mån det går, men frugan märker att något bubblar under ytan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in