Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Okej kanske inte. Men jag mår inte bra av det så...
Var väl därför jag skrev det här för att kunna reda ut det på nåt sätt.
Ok. Ser man på det rent krasst kickar du ju ibland på att förnedra, manipulera eller på annat sätt göra ner en annan i konversation. Orsaker till det behöver vi inte gå in på.
Du säger att du "inte mår bra av det". Men
i stunden gör du ju det - det ger dig en kick, energi, tillfredställelse. Så när du skriver att du inte mår bra av det, blir det ju en sanning med modifikation. Det som gör att du
inte mår bra av dina ageranden verkar krypa på först i efterhand.
...Därför är det nog viktigt för dig att förstå
vad det är som gör att du inte mår bra av det: är det att beteende strider mot dina inre värderingar, moral? Eller handlar det om att du inte mår bra för att ditt beteende ger dig negativa konsekvenser i förhållande till andra? Eller annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Ja instängd och trängd trots att jag har hur mycket frihet som helst. Har ett riktigt bra liv utifrån sett men det är nånting som känns fel inuti. Längtar som fan efter nåt annat. Andra människor, ett annat liv..
Är man inte nöjd i det man befinner sig i, kan man ju söndra det relativt obrytt. Somliga kan det iaf.
Du beskriver dessutom att du har bipolär sjukdom, vilket gör att jag misstänker att du är i begynnelsen av en manisk period. (Där maniska perioder kan kännetecknas av "överaktivitet, minskat sömnbehov, rusande tankar, svårt att hålla tråden, irritabilitet, upprymdhet, omdömeslöst beteende. I svåra fall aggressivitet och vanföreställningar.).
Vad tror du?