Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-21, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Nej jag har inte gett mig på samma person mer än en max två gånger men då med lång tid emellan. Och det är oftast i miljöer där det inte är passande att slåss.
Hände bara en gång när jag var ensam hemma med en polare men det var bara nice.
Och nej jag tänker inte fortsätta,ska göra allt jag kan för att sluta och har bett flera personer om ursäkt.

Låter smart tycker jag, önskar dig all lycka till!
Citera
2024-04-21, 09:47
Medlem
Ja, det är något du får utforska mer.
Citat:
Ja.. svårt att greppa vad bara.
Citera
2024-04-21, 09:54
Medlem
Usch då. Hur tycker du att du förändrats av det?
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Något i din Järna har kanske förändrats?
Gjort dig mer aggressiv?

Jag känner mig inte riktigt som förr efter jag varit på akuten och blivit sövd, vem vet vad som egentligen händer med en då?
Citera
2024-04-21, 12:12
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Känner du så hela tiden eller är det vissa perioder?
Grejen med elaka människor är att de sällan bryr sig men eftersom du är ledsen över det så får du söka hjälp.

Får typ ett ryck, nån gång om dan. Men det som är riktigt elakt händer inte så ofta, kanske ett par gånger i månaden.
Ja jag ska söka hjälp, håller på.
Citera
2024-04-21, 16:56
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Okej kanske inte. Men jag mår inte bra av det så...
Var väl därför jag skrev det här för att kunna reda ut det på nåt sätt.

Ok. Ser man på det rent krasst kickar du ju ibland på att förnedra, manipulera eller på annat sätt göra ner en annan i konversation. Orsaker till det behöver vi inte gå in på.

Du säger att du "inte mår bra av det". Men i stunden gör du ju det - det ger dig en kick, energi, tillfredställelse. Så när du skriver att du inte mår bra av det, blir det ju en sanning med modifikation. Det som gör att du inte mår bra av dina ageranden verkar krypa på först i efterhand.

...Därför är det nog viktigt för dig att förstå vad det är som gör att du inte mår bra av det: är det att beteende strider mot dina inre värderingar, moral? Eller handlar det om att du inte mår bra för att ditt beteende ger dig negativa konsekvenser i förhållande till andra? Eller annat?

Citat:
Ja instängd och trängd trots att jag har hur mycket frihet som helst. Har ett riktigt bra liv utifrån sett men det är nånting som känns fel inuti. Längtar som fan efter nåt annat. Andra människor, ett annat liv..

Är man inte nöjd i det man befinner sig i, kan man ju söndra det relativt obrytt. Somliga kan det iaf.
Du beskriver dessutom att du har bipolär sjukdom, vilket gör att jag misstänker att du är i begynnelsen av en manisk period. (Där maniska perioder kan kännetecknas av "överaktivitet, minskat sömnbehov, rusande tankar, svårt att hålla tråden, irritabilitet, upprymdhet, omdömeslöst beteende. I svåra fall aggressivitet och vanföreställningar.).

Vad tror du?
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-04-21 kl. 16:58.
Citera
2024-04-21, 21:37
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Ok. Ser man på det rent krasst kickar du ju ibland på att förnedra, manipulera eller på annat sätt göra ner en annan i konversation. Orsaker till det behöver vi inte gå in på.

Du säger att du "inte mår bra av det". Men i stunden gör du ju det - det ger dig en kick, energi, tillfredställelse. Så när du skriver att du inte mår bra av det, blir det ju en sanning med modifikation. Det som gör att du inte mår bra av dina ageranden verkar krypa på först i efterhand.

...Därför är det nog viktigt för dig att förstå vad det är som gör att du inte mår bra av det: är det att beteende strider mot dina inre värderingar, moral? Eller handlar det om att du inte mår bra för att ditt beteende ger dig negativa konsekvenser i förhållande till andra? Eller annat?

Är man inte nöjd i det man befinner sig i, kan man ju söndra det relativt obrytt. Somliga kan det iaf.
Du beskriver dessutom att du har bipolär sjukdom, vilket gör att jag misstänker att du är i begynnelsen av en manisk period. (Där maniska perioder kan kännetecknas av "överaktivitet, minskat sömnbehov, rusande tankar, svårt att hålla tråden, irritabilitet, upprymdhet, omdömeslöst beteende. I svåra fall aggressivitet och vanföreställningar.).

Vad tror du?

Ja jag "mår bra" av det i stunden men det försvinner ju direk. Går absolut inte runt och gottar mig i skiten efteråt. Nöjet är bara just där och då.

Jo det kanske kan va en bipolär grej.. andra symtom stämmer in så absolut.. Svårt att veta.
Citera
2024-04-22, 14:20
Medlem
Citat:
Har inte obehandlad adhd. Har haft medicin sen jag va 17..
Då är det för mycket knark kompis, ge fan i det i 1 år o kör endast medicinen i korrekt doser så lär de bli bättre, någon quickfix finns inte däremot.

Att vara inaktiv, dvs inte jobba eller plugga på dagarna eller inte ha någon framtidsvision kan skapa stress för psyket som man inte märker av men som visar sig i att vara otrevlig mot folk.
Citera
2024-04-22, 14:37
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Då är det för mycket knark kompis, ge fan i det i 1 år o kör endast medicinen i korrekt doser så lär de bli bättre, någon quickfix finns inte däremot.

Att vara inaktiv, dvs inte jobba eller plugga på dagarna eller inte ha någon framtidsvision kan skapa stress för psyket som man inte märker av men som visar sig i att vara otrevlig mot folk.

Vad du tar i med dina antaganden 😄
Ett gram på helgen och ett par stesolid vissa kvällar är inte direkt "för mycket knark".
Och varför tror du att jag är inaktiv? Jag jobbar, träffar folk, äter bra, gymmar och rör på mig osv.
Det var svårt med allt det i depressionen men nu när jag är uppe igen så finns inget sånt att klaga på.
Citera
2024-04-22, 14:43
Medlem
Citat:
Vad du tar i med dina antaganden 😄
Ett gram på helgen och ett par stesolid vissa kvällar är inte direkt "för mycket knark".
Och varför tror du att jag är inaktiv? Jag jobbar, träffar folk, äter bra, gymmar och rör på mig osv.
Det var svårt med allt det i depressionen men nu när jag är uppe igen så finns inget sånt att klaga på.
För vissa är det helt klart för mycket, sen är väl definitionen "vissa kvällar" extremt olika för folk då personer med missbruksproblematik skulle kalla 5 kvällar i veckan o gå på 30-100mg stess per kväll.

Menmen om du inte är arg nu så är det ju bra, men om du återgår till samma beteende/känsla så testa lägg av med drogerna och se vart de tar dig då droger och depression går hand i hand, men du är uppenbarligen inte klar än!
Citera
2024-04-22, 14:51
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
För vissa är det helt klart för mycket, sen är väl definitionen "vissa kvällar" extremt olika för folk då personer med missbruksproblematik skulle kalla 5 kvällar i veckan o gå på 30-100mg stess per kväll.

Menmen om du inte är arg nu så är det ju bra, men om du återgår till samma beteende/känsla så testa lägg av med drogerna och se vart de tar dig då droger och depression går hand i hand, men du är uppenbarligen inte klar än!

Inte arg nu? Jag har aldrig varit arg?
När jag va i depressionen tog jag inget på helgerna, jag festade inte. Tog mina stesolid som jag har på recept i dom värsta stunderna. Går inte direkt att knarka på.
Men nu är jag som sagt ute ur depressionen som jag sagt flera gånger.
Citera
2024-04-23, 00:37
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ja jag "mår bra" av det i stunden men det försvinner ju direk. Går absolut inte runt och gottar mig i skiten efteråt. Nöjet är bara just där och då.

Jo det kanske kan va en bipolär grej.. andra symtom stämmer in så absolut.. Svårt att veta.

De flesta skulle dock inte må bra av det i stunden. Där särskiljer du dig.

Om du tänker + känner efter ärligt... vad det som utlöser att du mår dåligt i efterhand? Har det med dåligt samvete/genuin ånger att göra, eller är det kopplat till de konsekvenser ditt beteende ger dig och/eller reaktionerna från andra?

När jag (som läkare) adderar din diagnos med att du uppfyller symtombilden, verkar det mer än bara lite troligt att det du upplever är kopplat till din diagnos.
Citera
2024-04-23, 01:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
De flesta skulle dock inte må bra av det i stunden. Där särskiljer du dig.

Om du tänker + känner efter ärligt... vad det som utlöser att du mår dåligt i efterhand? Har det med dåligt samvete/genuin ånger att göra, eller är det kopplat till de konsekvenser ditt beteende ger dig och/eller reaktionerna från andra?

När jag (som läkare) adderar din diagnos med att du uppfyller symtombilden, verkar det mer än bara lite troligt att det du upplever är kopplat till din diagnos.

Snabba kickar mår man ju bra av i stunden. Vad annars?

Jag får inte direk några konsekvenser av mitt beteende.
Det enda som har hänt hittills är att en kollega slutade prata med mig och började undvika mig. Men henne har jag pratat med nu och allt är bra.
Jo genuint dåligt samvete får jag nästan alltid. När jag tänker tillbaka på hur ledsen nån blev tex. Eller ibland verkar det inte som personen tog illa upp alls men jag märker senare på beteendet att det gjorde han/hon visst ändå (som kollegan).
Mina polare har ett groteskt överseende och tålamod med mitt beteende. Har knuffat undan dom under mina depressioner. Men ingenting får dom att tröttna. Svarar jag inte i mobilen så kommer dom hit.
Jag är sjukt bortskämd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in