2024-04-19, 14:43
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Du käkar benzo som tar bort/ändrar effekten. Det gör att du inte har stor på impulserna alls.
Sluta med det om du måste hitta en sort som inte är så sederande. Du käkar en medicin för att fokusera och en som gör tvärtom och även gör att tankar och impulser blir svåra att kontrollera. Vad förväntar du dig och hur tänker länkaren?

Okej jag vet egentligen vad du pratar om men..
Jag tar inte benzo på dagarna dom tar jag senare på kvällen när CS går ur.
Har det egentligen ganska strikt med benzon från läkaren (ska bara ta i nödfall) men nu har jag råkat ha massor hemma pga samlat på mig/inte tagit så mycket under en lång tid. Så här liksom haft ett lager att plocka av nu kan man säga... Fattar att det är dumt.
Citera
2024-04-19, 14:46
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du får väl skärpa till dig och börja tänka efter innan du uttrycker dig. Du är 30+ och borde ha impulskontroll nog att tänka till innan du öppnar käften. Klarar du inte det så har du antagligen någon diagnos du inte vet om eller så är ditt psykiska mående sämre än vad du tror.

Blir du elak när du dricker/drogar eller är du lika elak i nyktert tillstånd? Ska jag ge dig en en hobbydiagnos så gissar jag på att du inte mår så bra egentligen och att din självkänsla är nere på botten. Du får kickar av att sänka andra, som den där tragiska mobbaren man kunde se i plugget.

Dessa kickar är kortvariga. Därför som du får skuldkänslor efteråt och sen fortsätter jaga fler kickar. Du är i en ond spiral och behöver vård.

Andra teorin är att det är något med sammansättningen av medicinen som gör dig fucked up i hjärnan.

Du har rätt i det mesta du skriver.
Jag har diagnoser, och jag har dålig självkänsla och ja det kan va en del med mediciner som skevar till det.
Men Nej, jag är inte värst när jag är påverkad på fest, det är mest vardagligt i nyktert tillstånd.
Citera
2024-04-19, 14:48
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Ja jag är bipolär. Det är inget skämt.
Och nej som du säger, jag är inte arg, snarare glad. Men blir ledsen på kvällarna.

Har folk gjort så mot dig som du gör mot andra?
Har du blivit misshandlad?

Har du lärt dig det av någon?
Blivit inspirerad? Så som du trollar och vill utöva makt över folk. För det är det det är.

Är det nån som har tvingat dig till saker känner du?

Det är nåt upproriskt och trotsigt med det. Som du säger tourettes likt. Det finns medicin. Du kommer få medicin. Om du behöver. På ett eller annat sätt.
Citera
2024-04-19, 14:54
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mawes
Kolla upp Heidi Priebe på youtube, lyssna och ta in de videor som resonerar med dig Hon är riktigt duktig. På temat typ anknytning, emotioner, personlig utveckling. Jag har också mått skit med ångest och depressioner, hon har hjälpt mig förstå mycket ingen psykoterapeut eller psykolog har kunnat förklara.

Jag tänker också att din ilska finns där av en anledning, den känns bara missriktad nu. Ilska finns till för att vi ska kunna skydda oss själva, tror jag. Det som är undermedvetet nu är kärnan i det, vad är orsaken till ilskan från början? Dina upplevelser och känslor är viktiga, och du måste vara ärlig. Bland annat där får du gräva

Alltså jag känner ingen ilska. Jag är tvärt om rätt glad om dagarna. Det dryga jag gör är bara för nån sorts kick, inte för att jag är arg.
Citera
2024-04-19, 14:58
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Din själv-centrering och bruk av stesolid pekar på en underliggande beroendesjukdom, som bäst behandlas och hålls ner med 12 steg. Bor du i Sthlm, har CA möten varje dag kl 12 vid Mariatorget.

Obs du kankse inte insett ännu att du har en beroendes hjärna (man är missnöjd med sina känslor och försöker ändra dem med substanser). Men det kommer du så småningom göra.

Jo jag vet att alla människor har en beroendehjärna
Citera
2024-04-19, 14:59
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Jag blev elak när jag gick på SSRI.

Okej det har jag aldrig tagit
Citera
2024-04-19, 14:59
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jo jag vet att alla människor har en beroendehjärna

Långt ifrån alla.
Citera
2024-04-19, 15:07
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

Du ligger troligtvis i en av de övre percentilerna när det kommer till personlighetsdraget spänningssökande. Du söker kickar, saker som rör om i grytan, saker som får dig att känna dig levande/livfull.

Du verkar även ha en uppväxt präglad av otrygghet/drama/syskonfight: vissa som vuxit upp i sådana miljöer kan missta intensitet eller drama för intimitet, passion eller kärlek. Detta kan leda till ett mönster där de söker efter relationer eller interaktioner som är flyktiga eller aggressiva, och tror att det betyder en stark koppling. Att bli hårt hanterad av rätt person, kan kännas intimt, tillfredställande och emotionellt lugnande. Att bli "uppläxad" betyder alltså omtanke och emotionell koppling = närhet.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-04-19 kl. 15:12.
Citera
2024-04-19, 15:25
Kan du vara påverkad av världsläget? Krig,inflation å jämmer å elände.
Citera
2024-04-19, 15:29
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Tack för dina tankar, jag har faktiskt bipolär typ 2 så du tänker rätt där.
Säger "sanningen" till folk på fyllan? Hur menar du?
Och ja jag planerar att sluta på stört, är ju därför jag ber om hjälp.

Då kan vi vara mysteriets lösning på spåren.

Litium hjälper, jag skulle kunna ge en massa djupsinniga och filosofiska/terapi-tips. Men ingenting har hjälpt mig mer än litium. Jag är otroligt mellow nu jämfört med mitt yngre jag. Jag var ett arsel! Numera är jag bara ett arsel i hemlighet, på Flashback..

(Med ”säger sanningar” menar jag att man får en dålig attityd, blir elak och startar bråk med folk så fort man intagit någon form av centralstimulerande medel och/eller alkohol. ”Dåligt ölsinne” etc )

Hoppas du får ordning på livet och var rädd om dig.

PS Drogerna kommer inte att tillföra något av värde i ditt liv, däremot innebär de goda möjligheter att göra allt mycket värre…
Senast redigerad av Aprak69 2024-04-19 kl. 15:58.
Citera
2024-04-19, 15:49
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Nej du vet inte svaret. Bara för att du har kopplat ihop din elakhet med CS betyder inte det att alla andra har samma koppling. Om alla blev elaka av CS skulle det inte säljas.

Mediciner säljs trots betydligt värre biverkningar än "kan få dig att säga taskiga saker"
Intressant att du blir så defensiv förresten.

Bästa vore nog om du lärde dig att tiga lite oftare. Går inte att säga något fel om man inget sagt, eller hur? Så får du lite extra tid att tänka över det du säger också. Om det är svårt att inte prata ska du nog dra ned på medicinen
Citera
2024-04-19, 15:53
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är allmänt känt att folk som inte vågat ta klivet ut ur garderoben är labila och elaka, och ofta deprimerade.

Så jo. Lyssna på mig. Om TS får utlopp för sin sexualitet kommer han genast må mycket bättre. Det är 2024, det är okej.

Jag hade en granne som slutade vara elak så fort han kom ut och slutade vara smygbög. Då blev han plötsligt mycket trevligare.

Så är det!

Haha idiot, jag har knullat killar öppet sen högstadiet. Noll procent problem på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in