2024-04-19, 10:18
Medlem
Kolla upp Heidi Priebe på youtube, lyssna och ta in de videor som resonerar med dig Hon är riktigt duktig. På temat typ anknytning, emotioner, personlig utveckling. Jag har också mått skit med ångest och depressioner, hon har hjälpt mig förstå mycket ingen psykoterapeut eller psykolog har kunnat förklara.

Jag tänker också att din ilska finns där av en anledning, den känns bara missriktad nu. Ilska finns till för att vi ska kunna skydda oss själva, tror jag. Det som är undermedvetet nu är kärnan i det, vad är orsaken till ilskan från början? Dina upplevelser och känslor är viktiga, och du måste vara ärlig. Bland annat där får du gräva
Citera
2024-04-19, 10:32
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Hur gräver man i sig själv? Jag vet inte hur jag ska göra. Jag tänker som fan på det på kvällarna om jag är ensam. Men kommer inte fram till ett skit. Det var därför jag skrev här. Har börjat försöka va upptagen på kvällarna eller sänka mig med för mycket stesolid för att slippa ångesten. Men jag vill göra nånting åt det här. Kan inte hålla på..

Din själv-centrering och bruk av stesolid pekar på en underliggande beroendesjukdom, som bäst behandlas och hålls ner med 12 steg. Bor du i Sthlm, har CA möten varje dag kl 12 vid Mariatorget.

Obs du kankse inte insett ännu att du har en beroendes hjärna (man är missnöjd med sina känslor och försöker ändra dem med substanser). Men det kommer du så småningom göra.
Citera
2024-04-19, 10:36
Medlem
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

Jag blev elak när jag gick på SSRI.
Citera
2024-04-19, 10:41
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Kan det vara så enkelt att du beter dig som ett rövhål för att du är ett rövhål? Det första steget är att erkänna att det är ett problem att du är ett rövhål.

Annars kan det antingen vara knark eller latent homosexualitet.
Lyssna inte på denna apa.

Du är inte i balans TS. Du har nyligen kommit ut en depression, då är man sällan balanserad. Du upplever större emotionella rubbningar då du inte har en stabil grund att stå på.

Jämförbart med hur vi agerar när vi är under för intensiv stress, vi agerar helt enkelt irrationellt. Att du känner dåligt samvete efter är för att ditt intellekt hinner ifatt dina känslor och de överensstämmer inte med varandra.

Använder du droger så skapas en större och mer uppenbar obalans, så första steget är att bli ren isåfall.
Citera
2024-04-19, 10:57
Medlem
Traveller7s avatar
Lär dig att bli älskad och att älska. Du är fri.

Du har dåliga spärrar. Nåt jagar dig. Nåt stressmoment ja.
Låt Jesus lätta på din börda.

Han är Livet.
Citera
2024-04-19, 10:59
Medlem
Timoteuss avatar
Hej ts,
Knepigt problem!

Jag tror att du behöver söka brett.
Typ göra en stor mindmap -plansch med det du själv kommer på och tipsen här. Och så skriver du dit resultat, reflektioner, vad du gjort osv så du själv och ev. Läkare och psykologer får en samlad bild av vad du har undersökt.

Jag vill uppmana dig att undersöka din fysiska hälsa!
Tex kan problem med sköldkörteln leda till explosiva episoder. Du kan också lida av någon näringsbrist som gör dig utmattad och därför irritabel.
Citera
2024-04-19, 11:13
Medlem
Låter som stress samt missnöje med sig själv. Jobba på självkänslan och ta det mer piano. Kanske kolla upp testosteronvärden också.
Citera
2024-04-19, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Lyssna inte på denna apa.

Du är inte i balans TS. Du har nyligen kommit ut en depression, då är man sällan balanserad. Du upplever större emotionella rubbningar då du inte har en stabil grund att stå på.

Jämförbart med hur vi agerar när vi är under för intensiv stress, vi agerar helt enkelt irrationellt. Att du känner dåligt samvete efter är för att ditt intellekt hinner ifatt dina känslor och de överensstämmer inte med varandra.

Använder du droger så skapas en större och mer uppenbar obalans, så första steget är att bli ren isåfall.

Det är allmänt känt att folk som inte vågat ta klivet ut ur garderoben är labila och elaka, och ofta deprimerade.

Så jo. Lyssna på mig. Om TS får utlopp för sin sexualitet kommer han genast må mycket bättre. Det är 2024, det är okej.

Jag hade en granne som slutade vara elak så fort han kom ut och slutade vara smygbög. Då blev han plötsligt mycket trevligare.

Så är det!
Citera
2024-04-19, 11:21
Medlem
nabikus avatar
Åh ts, känner igen mig i det du berättar. För min del handlade det om projektion, när jag hade som mest inre tumult så tog jag ut det på andra genom att bli jävligt elak. Precis som du säger så mår man bättre just i stunden, men desto sämre senare. Det som hjälper mest är professionell hjälp och en medvetenhet att gör sitt yttersta för att bita sig i tungan när impulsen att såra kommer. Ta hand om dig!
Citera
2024-04-19, 11:25
Medlem
Citat:
Tråkigt att du känner dig utstött, men det gör inte jag och mitt problem beror inte på invandring.

Svenska män har inget syfte längre vi ska bara dö ut och ge plats åt se bruna. Då kan man få knäppen.
Citera
2024-04-19, 11:26
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är allmänt känt att folk som inte vågat ta klivet ut ur garderoben är labila och elaka, och ofta deprimerade.

Så jo. Lyssna på mig. Om TS får utlopp för sin sexualitet kommer han genast må mycket bättre. Det är 2024, det är okej.

Jag hade en granne som slutade vara elak så fort han kom ut och slutade vara smygbög. Då blev han plötsligt mycket trevligare.

Så är det!
Ja du har en poäng och kan ha rätt. Det kan även röra sig om ADHD, självhat eller 1000 andra faktorer.

Man kanske ska fastställa vissa saker innan man går in på spekulationer som homosexualitet? Betydligt lägre odds på att personen är ur balans än att obalansen grundar sig i en hämmad sexualitet, eller hur?
Citera
2024-04-19, 12:04
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

Konsumerat alkohol länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in