Citat:
Ursprungligen postat av
Bakarettan
Okej.
Hon har gjort en "analys". Suck. Att ens ställa upp i TV4:s skitsåpa tycker jag säjer allt om henne.
Och hennes mediakåta sk "beundrare". Ytligt, tillrättalagt och styrt av skitkanalens prod.team. Och du...det är många som har haft en "skituppväxt" men som inte har behovet av att visa upp sej i TV. De har fixat livet på ett bra sätt ändå.
Ja, det är inte vem som helst som ställer upp i den här typen av program. Hon sökte dock inte själv utan kom in sent i rekryteringsprocessen tack vare tips (till produktionsbolaget) från en kompis som jobbar som tv-fotograf. Jag tycker att Sonja verkar genuin & att det finns en samstämmig bild från flera mediekällor (låt vara att mycket kan vara tillrättalagt). Hon har inte, under Bachelorette-tiden, gjort något stort nummer av sin taskiga uppväxt & trassliga ungdom & inte verkat vilja gå in på detaljer. Det har kommit fram på annat sätt.
Som ung människa kan man välja att bryta mönster i sin tillvaro & ändra det man inte är nöjd med eller fortsätta i samma hjulspår som andra i sin omgivning för att det är ”normalitet”. Det kan gälla t.ex. att utbilda sig, förhållandet till våld (eller andra övergrepp) i nära relationer eller, som i Sonjas (mammas) fall, att skaffa barn oöverlagt för tidigt med någon som sedan sticker.
Det jag inte blir klok på är kombinationen av hennes skönhetsingrepp & att hon säger sig inte bry sig om (andras?) utseende eller uttalandet om att hon inte är satt på Jorden för att vara någon Barbie-docka att glo på.