2024-06-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Det han ville ha sagt var väl att han sökte en kvinna som självmant ville inta en mer traditionell kvinnoroll i ett förhållande, inte att det skulle ske mot hennes vilja. Jag är en stark förespråkare för jämställdhet, men upplever att feminism inte alltid är samma sak. Jag uppskattar självständiga, handlingskraftiga kvinnor & har i tidigare förhållanden försökt jämna ut arbetsbördor & uppgifter i hushållet. Hur bra det går är ofta personbundet. Det är inte säkert att partnern byter däck på bilen bara för att du lagar mat & städar mer.
Det var ganska fult att fråga Mathias vad han menar med ”feminint”, för det är klar att det då tolkas som en önskelista över en massa mossiga åsikter om hur en kvinna ska vara. Vad hade Sonja svarat på en motsvarande fråga om vad som är maskulint? Fattar fortfarande inte vad Mathias gjorde där: Det var uppenbart att de hade en historia som inte var till hans fördel i hennes ögon. Det & hans övriga kännedom sedan innan om hur hon är som person, med starka åsikter, fysiska företräden m.m., som han sedan påstod sig tycka var avtändande när han fick åka hem, kan ju inte ha kommit som en överraskning.

Håller med dig helt. Både gällande tolkning och analys.
Citera
2024-06-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Nu har både William och Sonja lagt ut på deras insta story att de fortfarande är tillsammans. Det var ju fint att de hållit ihop!

Såvitt jag förstått hade de en månads paus i vintras. Det är illavarslande. William, som i de flesta avseenden verkar vara högst medelmåttig, borde klänga sig kvar vid henne som om det gällde livet, för bättre får han aldrig.
Jag trodde att Sonja var mer desperat efter att skaffa familj, men det verkar som att det är William som är mest angelägen av de två. Hon vill gifta sig först, för det är ett mindre åtagande än att skaffa barn. Det verkar vara en reaktion på hennes uppväxt, där hon verkligen inte vill riskera att få en uppsplittrad familj med frånvarande pappa för barnets/barnens skull. Hon har haft en skituppväxt, men har gjort en analys & tänker inte göra om samma misstag som sina föräldrar. Det hedrar henne verkligen!
Citera
2024-06-07, 14:40
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Såvitt jag förstått hade de en månads paus i vintras. Det är illavarslande. William, som i de flesta avseenden verkar vara högst medelmåttig, borde klänga sig kvar vid henne som om det gällde livet, för bättre får han aldrig.
Jag trodde att Sonja var mer desperat efter att skaffa familj, men det verkar som att det är William som är mest angelägen av de två. Hon vill gifta sig först, för det är ett mindre åtagande än att skaffa barn. Det verkar vara en reaktion på hennes uppväxt, där hon verkligen inte vill riskera att få en uppsplittrad familj med frånvarande pappa för barnets/barnens skull. Hon har haft en skituppväxt, men har gjort en analys & tänker inte göra om samma misstag som sina föräldrar. Det hedrar henne verkligen!
Okej.
Hon har gjort en "analys". Suck. Att ens ställa upp i TV4:s skitsåpa tycker jag säjer allt om henne.
Och hennes mediakåta sk "beundrare". Ytligt, tillrättalagt och styrt av skitkanalens prod.team. Och du...det är många som har haft en "skituppväxt" men som inte har behovet av att visa upp sej i TV. De har fixat livet på ett bra sätt ändå.
Citera
2024-06-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickiisen
Vart kan man läsa om att endast Robin sökte till programmet?

Tror att Lucas (eller kanske det var någon annan) sagt det i någon podd.
Citera
2024-06-07, 16:07
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:

Vart kan jag läsa om att de tog en paus i vintras?
Citera
2024-06-07, 16:42
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Såg att William stod och vevade på en Dagsfest igår i centrala Sthlm runt massa småbrudar.

Det låter någorlunda osannolikt
Citera
2024-06-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Vart kan jag läsa om att de tog en paus i vintras?

https://www.tv4.se/artikel/6yl1kz6GN...r-bachelorette
Citera
2024-06-07, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Det låter någorlunda osannolikt

Finns på Christophers story lol
Citera
2024-06-07, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av Mickiisen
Vart kan man läsa om att endast Robin sökte till programmet?
Flera deltagare har sagt det i intervjuer.
Citera
2024-06-07, 19:45
Medlem
Angående Sonjas läppar hade jag helt fel, hon har massvis med fillers i dom. Om man går in på hennes mammas instagram finns det bilder på Sonja med smal överläpp. Inte för att det är så intressant men det har ju varit ett av samtalsämnena så tänkte bara nämna det.
Citera
2024-06-07, 20:02
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Finns på Christophers story lol

Då måste jag vara synskadad, vilket jag å andra sidan iofs är
Citera
2024-06-07, 20:10
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escamas
Angående Sonjas läppar hade jag helt fel, hon har massvis med fillers i dom. Om man går in på hennes mammas instagram finns det bilder på Sonja med smal överläpp. Inte för att det är så intressant men det har ju varit ett av samtalsämnena så tänkte bara nämna det.

Har du någon länk/bildexempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in