Citat:
Ursprungligen postat av
whatthefuck
Alltså jag tror att han mathias blev missförstådd i sin förklaring kring att han vill ha en old school kvinna och vad det innefattar för honom. Jag tror att han bara var väldigt plump i sin förklaring.
Stress-panik-försvars-förklaring.
Sen avbröt ju sonja hans förklaring då hon redan analyserat hans svar och placerade det i ett "icke bra-icke feminist-mansgris-idiot fack"
Men vad vet jag....
Det han ville ha sagt var väl att han sökte en kvinna som självmant ville inta en mer traditionell kvinnoroll i ett förhållande, inte att det skulle ske mot hennes vilja. Jag är en stark förespråkare för jämställdhet, men upplever att feminism inte alltid är samma sak. Jag uppskattar självständiga, handlingskraftiga kvinnor & har i tidigare förhållanden försökt jämna ut arbetsbördor & uppgifter i hushållet. Hur bra det går är ofta personbundet. Det är inte säkert att partnern byter däck på bilen bara för att du lagar mat & städar mer.
Det var ganska fult att fråga Mathias vad han menar med ”feminint”, för det är klar att det då tolkas som en önskelista över en massa mossiga åsikter om hur en kvinna ska vara. Vad hade Sonja svarat på en motsvarande fråga om vad som är maskulint? Fattar fortfarande inte vad Mathias gjorde där: Det var uppenbart att de hade en historia som inte var till hans fördel i hennes ögon. Det & hans övriga kännedom sedan innan om hur hon är som person, med starka åsikter, fysiska företräden m.m., som han sedan påstod sig tycka var avtändande när han fick åka hem, kan ju inte ha kommit som en överraskning.