2024-03-08, 09:55
Avstängd
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Har så gjort och konstaterar att du inte har länkat till den reklamkampanj du pratar om. Förmodligen på grund av att det inte pågår en reklamkampanj.
Jag förmedlade dels en länk, dels citerade kampanjen.
För att förtydliga för dig, så uppfattar jag det som en typisk reklamkampanj, som kostar 6 200 kr, för köparen. Det rör sig dock inte om någon uttalad reklamkampanj. Hoppas att det blev tydligare för dig.
Citera
2024-03-08, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag ser det mest som att folk har för mycket pengar att lägga på helt onödiga prylar. Kan förstå ett företag som gör detta på samma sätt som man sätter loggor och liknande på sina bilar men privatpersoner är bara en information till andra att de har råd.
Håller delvis med, delvis inte. Det märkliga och motsägelsefulla är att det ju, som sagt, är svårare att ta reda på vem som har en personlig skylt, vilket torde vara kontraproduktivt för alla utom Transportstyrelsen, som tjänar pengar.
Citera
2024-03-08, 10:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Hur menar du att det inte går att se vem som äger bilen?
Det är en regplåt som vilken annan
Har du provat själv?
Det är klart att det går men är betydligt svårare än att se vem som äger t.ex. "ABC 123".
Citera
2024-03-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Har du provat själv?
Det är klart att det går men är betydligt svårare än att se vem som äger t.ex. "ABC 123".

Ja, jag har provat, var exakt lika enkelt att söka på Transportstyrelsens hemsida som vanliga skyltar.
Citera
2024-03-08, 10:26
Medlem
Citat:
Jag har noterat fenomenet med personliga registreringsskyltar, som f.n. kostar inte mindre än 6 200 kr och gäller i tio år men när och hur började det och varför?
Vem behöver dem?

På Transportstyrelsens hemsida skrivs:
.
En typisk reklamslogan i mängden från en myndighet!?
Spelar Transportstyrelsen månne på somligas narcissism?
Saknar Transportstyrelsen pengar?
Just den s.k. myndigheten, liksom andra, är ett kapitel för sig, med sin "transportskandalen", m.m.
En annan sak, som rör dessa personliga skyltar, är att det är svårare att kontrollera deras ägare, jämfört med en "vanlig", kostnadsfri skylt. Det torde motsäga "myndighetens" reklamkampanj.

Du, som vet mer om detta, kommenera gärna varför Transportstyrelsen har en reklamkampanj, som i praktiken motverkar sitt syfte. Fast vilken oavsett det genererar pengar åt Transportstyrelsen.

Jag fattar inte vad du menar med att reklamen motverkar sitt syfte?

De menar att man kan skriva företagslogga eller sitt namn på skylten, inte att man ska slå på den i fordonsregistret, vilket som sagt är precis lika enkelt (eller enklare då det är lättare att komma ihåg skylten) som att söka på en vanlig skylt.

Att en myndighet gör reklam för att dra in pengar kan man väl ha åsikter om, men nu finns ju tjänsten och det är valfritt att använda den, ser inget konstigt med det faktiskt.
Citera
2024-03-08, 10:44
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Har du provat själv?

Det är inte "betydligt svårare". Man söker på precis samma sätt i samma sökruta. Eller så ringer man Transportstyrelsen om man är handikappad.
Citera
2024-03-08, 12:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Personlig skylt fick bli en 50 årspresent till en kompis som har "allt"

Han blev glad.
Vad stod det på skylten då?
Citera
2024-03-08, 13:18
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Det diskuteras i tråden huruvida 6200 kr ska anses vara mycket eller lite pengar (för något som saknar praktisk betydelse). Med tanke på att Transportstyrelsen känner sig tvingade till att sätta följande feta brasklapp överst på sidan måste vi dra slutsatsen: ja, för spekulanter av en personlig skylt är det tydligen en helt enorm summa pengar.

Citat:
Ansökningsavgiften kan inte delas upp
Observera att ansökningsavgiften måste betalas i sin helhet och kan inte delas upp. Se prisuppgift under information om personlig skylt.

Jag var själv lite nyfiken en gång. Texten jag ville ha var dock tagen, trots att jag försökte tre olika varianter. Den första satt på en Jaguar. Den andra på en Ferrari. Den tredje på en Volvo S90 (men ägd av en blatte, svart färg så klart (på bilen, osäker på blatten)). Då var det liksom tydligt att det här är fan inget klientel jag vill förknippas med. Småkukskomplexet var påträngande.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2024-03-08 kl. 13:25.
Citera
2024-03-08, 13:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad stod det på skylten då?
App app app, bra försök.

Men det kan jag givetvis inte lämna ut.
Citera
2024-03-08, 17:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
App app app, bra försök.

Men det kan jag givetvis inte lämna ut.
Sorry, tänkte lite för snabbt där.
Trodde det var något festligt som:
Penis
Assman
Rektum
Citera
2024-03-08, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Fast det är ju inget som säger att ett registreringsnummer på ett fordon där det slutar på en siffra är gammal i sig. Registreringsnummer återanvänds regelmässigt. Registreringsnumret på min första bil har hittills återanvänts minst 3 gånger... Den har suttit på en VW Golf GTI, en Volvo, en traktor och nu sitter den åter igen på en VW Golf (som är sprillans ny).

Jo, rent generellt kan man säga så. Sen att ett fåtal återanvänds må så vara.
Citera
2024-03-08, 18:30
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Sorry, tänkte lite för snabbt där.
Trodde det var något festligt som:
Penis
Assman
Rektum

Skylten Assman får mig att tänka på C Kramer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in