Jag köpte en personlig registreringsskylt på skämt för många år sedan, en relativt försumbar kostnad men största fördelen är att folk aktivt undviker att låna min bil för att den är "pinsam". Äger man flera bilar kan man byta anknytning på den personliga skylten utan fördröjning med BankID, den är alltid "kopplad" till en bil. Går inte att byta från företagets till ens personliga dock på grund av två olika ägare.
Blir dock stannad av både polis och tull med jämna mellanrum, särskilt när skylten sitter på en skåpbil jag äger. En gång hade jag två helt identiska skåpbilar (VW Transporter) och råkade sätta skylten på fel bil. Blev stannad av polisen för att den var både avställd och inte hade blivit besiktigad, jag ifrågasatte det då jag besiktigade bara några veckor sedan. Tekniskt sett hade vi båda rätt även om det inte nödvändigtvis var till min fördel. Skylten har även blivit stulen, försökte beställa ett flertal i reserv (kostar som vanliga, ca 80:-/st) men det gick inte att beställa flertalet för att ha på lager.
https://imgur.com/a/VvGhrHR
Har ett annat aktivt konto men skriver från detta då jag inte vill bli sammanlänkad