2024-03-07, 22:39
Medlem
Devinivillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasande
Ganska lngskt dock? Annars r det bara att kpa ut uppgifter om exempelvis alla RS6 rsmodell 2018 och framt fr att f en lista p samtliga inklusive uppgifterna om garna. Fullt tillgnglig information.

Ok fast nu sa jag aldrig att endast gare av Rs6r har dessa personliga skyltar, men jag fattar grejjen med register om man r rnare. Jag har sett dessa skyltar p vanliga passater,volvos mm s frstr du nu hur jag menade nr jag skrev inlgget?
Citera
2024-03-07, 22:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Personlig skylt fick bli en 50 rspresent till en kompis som har "allt"

Han blev glad.
Citera
2024-03-07, 22:55
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Vad kostar din klocka eller telefon?

Man kan t.ex. f en vldigt bra ny telefon + personlig skylt fr vad en ny Iphone Pro kostar.

Eller s skippar man bda. Finns ju ocks som nnu bttre alternativ.

iPhone SE + vanlig skylt.
Citera
2024-03-07, 22:57
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfgsdfgsdfgs
r vl kanske roligt p en entusiastbil som nd sticker ut och man bara finker med, om man lyckats f "M3" eller "ALFA" eller s. men p en vardagsbil r det bara opraktiskt. Vissa kameraparkeringar funkar ej. Folk som man inte vill ska lgga mrke till bilen gr det lttare. Rkar man gra ngot dumt s kommer varenda mnniska ihg regnumret.

Japp.

Dels detta, och dels att man oftast fr mer ondig uppmrksamhet frn Polisen och andra myndigheter.
Citera
2024-03-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Ja men det r inte coolt eller speciellt smart att ha dessa personliga skyltar , d du ker p fortkrning direkt s ltt att spra, samma gller har du en fin bil r det ltt fr rnarna att komma ihg namnet p skylten fr att sedan spra upp garen och vart dom bor.

P vilket stt blir det ngon skillnad vid fortkrning? Alla skyltar r lika ltt att spra.

Andra punkten r ocks rtt lngskt, de som r ute efter bilar kan ju lika grna ha telefonen framme och filma/fota aktuella byggnaden lar, men ja, i teorin r det lttare att komma ihg T-BONE n HRL 735 nr nn kr frbi
Senast redigerad av Camarosmurfen 2024-03-07 kl. 23:08.
Citera
2024-03-07, 23:05
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
i teorin r det tare att komma ihg T-BONE n HRL 735 nr nn kr frbi

Inte bara i teorin.
Citera
2024-03-07, 23:08
Medlem
Devinivillas avatar
Citat:
P vilket stt blir det ngon skillnad vid fortkrning? Alla skyltar r lika ltt att spra.

Andra punkten r ocks rtt lngskt, de som r ute efter bilar kan ju lika grna ha telefonen framme och filma/fota aktuella byggnaden lar, men ja, i teorin r det tare att komma ihg T-BONE n HRL 735 nr nn kr frbi

Precis det jag skrev , lttare att komma ihg dessa pltar jovisst men glider det frbi en Lambo och tjyven bara ser den i 2sekunder och det str Lasse p plten s kommer du ihg det istllet fr zcx2h7 du fattar sen har du din sikt och jag min , tror vi r klara dr.....
Citera
2024-03-07, 23:10
Medlem
Citat:
Precis det jag skrev , lttare att komma ihg dessa pltar jovisst men glider det frbi en Lambo och tjyven bara ser den i 2sekunder och det str Lasse p plten s kommer du ihg det istllet fr zcx2h7 du fattar sen har du din sikt och jag min , tror vi r klara dr.....

Det var precis det jag skrev, men hur blir det problem vid fortkrning
Citera
2024-03-07, 23:23
Medlem
Devinivillas avatar
Citat:
Det var precis det jag skrev, men hur blir det problem vid fortkrning

Det blir s mycket lttare att hitta garen till bilen som har krt fr fort, sg att det uppstr ord mot ord, fast ett vittne har sett regplten p bilen d binder man gare till bilen direkt, vid vanlig skylt inte lika ltt att gra det d dom frmodligen inte har hela regnummret.
Citera
2024-03-08, 04:45
Medlem
Citat:
Det blir s mycket lttare att hitta garen till bilen som har krt fr fort, sg att det uppstr ord mot ord, fast ett vittne har sett regplten p bilen d binder man gare till bilen direkt, vid vanlig skylt inte lika ltt att gra det d dom frmodligen inte har hela regnummret.

Ok, du menar inte fartkamera allts, utan att ngon har sett ens bil kra fr fort.

Har ju exakt noll betydelse, d fraren av bilen mste vara identifierad vid tillfllet,, och farten uppmtt,av polis. Vem som ger bilen har ingen betydelse. Lnar du ut din bil till en polare som ker dit igen fartkamera behver du varken betala boten eller ange vem som krde.

Mjligtvis om det finns en film dr man dels kan identifiera fraren, dels rkna fram hastigheten i efterhand,, men d r det ju rtt troligt att ven regskylten r med p filmen, och har svrt att tro att ngons mobilfilm p ngon som kr fort hller i rtten. Kanske om det r extremt fort, typ 120 utanfr en frskola eller ntt.

Men vid en smitningsolycka r det ju klart en nackdel med personlig skylt, men det r ju ngot helt annat.
Citera
2024-03-08, 09:17
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Jag har aldrig hrt talas om att ngon har blivit flld fr fortkrning efter att vittnen har rapporterat om en sdan. Frekommer det verkligen? Det finns vl ingen normal mnniska som ringer polisen fr att man ser ngon som kr fr fort.

Och hur skall hastigheten faststllas? Det hnder ju att polisen fljer efter fortkrare som de inte kan mta hastigheten p, men d har man i alla fall polisbilens hastighetsmtare att g efter som en indikation p hur fort den krde utan att komma frbi, och deessa hastighetsmtare skall sedan kontrolleras innan det kan leda till en dom.

Men om det nu r s att lagen ofta upprtthlls p detta stt, med vittnen som iakttar fortkrare, s r det vl bra med pltar som r ltta att komma ihg?
Citera
2024-03-08, 09:32
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
https://transportstyrelsen.se/avgift...gisterhallning

Om du skall skallbenstrolla s r ett tips att ha tminstone delar av enkelt kontrollerad fakta korrekt annars faller det hela platt.
Myntade du ett nytt ord dr eller fick du hjlp med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in