2024-03-08, 09:55
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Har s gjort och konstaterar att du inte har lnkat till den reklamkampanj du pratar om. Frmodligen p grund av att det inte pgr en reklamkampanj.
Jag frmedlade dels en lnk, dels citerade kampanjen.
Fr att frtydliga fr dig, s uppfattar jag det som en typisk reklamkampanj, som kostar 6 200 kr, fr kparen. Det rr sig dock inte om ngon uttalad reklamkampanj. Hoppas att det blev tydligare fr dig.
Citera
2024-03-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag ser det mest som att folk har fr mycket pengar att lgga p helt ondiga prylar. Kan frst ett fretag som gr detta p samma stt som man stter loggor och liknande p sina bilar men privatpersoner r bara en information till andra att de har rd.
Hller delvis med, delvis inte. Det mrkliga och motsgelsefulla r att det ju, som sagt, r svrare att ta reda p vem som har en personlig skylt, vilket torde vara kontraproduktivt fr alla utom Transportstyrelsen, som tjnar pengar.
Citera
2024-03-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Hur menar du att det inte gr att se vem som ger bilen?
Det r en regplt som vilken annan
Har du provat sjlv?
Det r klart att det gr men r betydligt svrare n att se vem som ger t.ex. "ABC 123".
Citera
2024-03-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Har du provat sjlv?
Det r klart att det gr men r betydligt svrare n att se vem som ger t.ex. "ABC 123".

Ja, jag har provat, var exakt lika enkelt att ska p Transportstyrelsens hemsida som vanliga skyltar.
Citera
2024-03-08, 10:26
Medlem
Citat:
Jag har noterat fenomenet med personliga registreringsskyltar, som f.n. kostar inte mindre n 6 200 kr och gller i tio r men nr och hur brjade det och varfr?
Vem behver dem?

P Transportstyrelsens hemsida skrivs:
.
En typisk reklamslogan i mngden frn en myndighet!?
Spelar Transportstyrelsen mnne p somligas narcissism?
Saknar Transportstyrelsen pengar?
Just den s.k. myndigheten, liksom andra, r ett kapitel fr sig, med sin "transportskandalen", m.m.
En annan sak, som rr dessa personliga skyltar, r att det r svrare att kontrollera deras gare, jmfrt med en "vanlig", kostnadsfri skylt. Det torde motsga "myndighetens" reklamkampanj.

Du, som vet mer om detta, kommenera grna varfr Transportstyrelsen har en reklamkampanj, som i praktiken motverkar sitt syfte. Fast vilken oavsett det genererar pengar t Transportstyrelsen.

Jag fattar inte vad du menar med att reklamen motverkar sitt syfte?

De menar att man kan skriva fretagslogga eller sitt namn p skylten, inte att man ska sl p den i fordonsregistret, vilket som sagt r precis lika enkelt (eller enklare d det r lttare att komma ihg skylten) som att ska p en vanlig skylt.

Att en myndighet gr reklam fr att dra in pengar kan man vl ha sikter om, men nu finns ju tjnsten och det r valfritt att anvnda den, ser inget konstigt med det faktiskt.
Citera
2024-03-08, 10:44
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Har du provat sjlv?

Det r inte "betydligt svrare". Man sker p precis samma stt i samma skruta. Eller s ringer man Transportstyrelsen om man r handikappad.
Citera
2024-03-08, 12:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Personlig skylt fick bli en 50 rspresent till en kompis som har "allt"

Han blev glad.
Vad stod det p skylten d?
Citera
2024-03-08, 13:18
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Det diskuteras i trden huruvida 6200 kr ska anses vara mycket eller lite pengar (fr ngot som saknar praktisk betydelse). Med tanke p att Transportstyrelsen knner sig tvingade till att stta fljande feta brasklapp verst p sidan mste vi dra slutsatsen: ja, fr spekulanter av en personlig skylt r det tydligen en helt enorm summa pengar.

Citat:
Anskningsavgiften kan inte delas upp
Observera att anskningsavgiften mste betalas i sin helhet och kan inte delas upp. Se prisuppgift under information om personlig skylt.

Jag var sjlv lite nyfiken en gng. Texten jag ville ha var dock tagen, trots att jag frskte tre olika varianter. Den frsta satt p en Jaguar. Den andra p en Ferrari. Den tredje p en Volvo S90 (men gd av en blatte, svart frg s klart (p bilen, osker p blatten)). D var det liksom tydligt att det hr r fan inget klientel jag vill frknippas med. Smkukskomplexet var ptrngande.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2024-03-08 kl. 13:25.
Citera
2024-03-08, 13:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad stod det p skylten d?
App app app, bra frsk.

Men det kan jag givetvis inte lmna ut.
Citera
2024-03-08, 17:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
App app app, bra frsk.

Men det kan jag givetvis inte lmna ut.
Sorry, tnkte lite fr snabbt dr.
Trodde det var ngot festligt som:
Penis
Assman
Rektum
Citera
2024-03-08, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Fast det r ju inget som sger att ett registreringsnummer p ett fordon dr det slutar p en siffra r gammal i sig. Registreringsnummer teranvnds regelmssigt. Registreringsnumret p min frsta bil har hittills teranvnts minst 3 gnger... Den har suttit p en VW Golf GTI, en Volvo, en traktor och nu sitter den ter igen p en VW Golf (som r sprillans ny).

Jo, rent generellt kan man sga s. Sen att ett ftal teranvnds m s vara.
Citera
2024-03-08, 18:30
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Sorry, tnkte lite fr snabbt dr.
Trodde det var ngot festligt som:
Penis
Assman
Rektum

Skylten Assman fr mig att tnka p C Kramer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in