Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-03, 06:50
Medlem
plumba69s avatar
Svarade på fel inlägg. Det handlar om Charlotta
2024-04-03, 07:21
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
I natt när jag kollade igenom veckans avsnitt så kom jag på att jag haft ett ONS med en av deltagarna.
Jag var full och det var längesen så jag kände inte igen henne
Såklart du inte kände igen henne. Hon har ju rakat huvudet.
2024-04-03, 09:43
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Fortfarande bevis. De var jättestolta över stölden.
Ja, det säger jag ingenting om. Frågan var om bevisen fanns när produktionen var där.
2024-04-03, 10:14
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Ja, det säger jag ingenting om. Frågan var om bevisen fanns när produktionen var där.
Ja, bevisen fanns om synkarna gjordes samma dag de stal immuniteten. Isåfall kunde produktionen se när de berättade att de rotade igenom Ci's grejer, innan Lundin dan efter åkte till ön och "sa ifrån på sparken".
2024-04-03, 13:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangopango22
Socionomutbildningen är typ bara grupparbeten, i alla fall på SU, så många som gled på bananskal på andras överambition. Många plagierar sig fram utan att åka fast också! För smart är han inte.

Han behöver inte vara socionom för att kalla sig socialarbetare. Knappast troligt att han har några universitetspoäng.
Väldigt vanligt att blattar blir inkvoterade av kommunen för att göra lite fältarbete i orten.
Se mitt tidigare inlägg här:
(FB) Robinson 2024 Vår (Filippinerna)
2024-04-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vad jag minns så sa Ci mer än så i tv där hon sa att den låg i en byxficka stängd med blixtlås i en väska även den stängd med blixtlås.

Stöld är stöld oavsett. Antar att du tycker det är ok när tjuvar går in i öppna hus/lägenheter och stjäl?... Det var ju inte låst, då har jag rätt att stjäla!
Nej, det tycker jag inte är okej. Det är därför jag har upprepat ett dussintal gånger att det är mot reglerna att stjäla och att de borde ha bestraffats för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Om jag skulle råka röra någons kläder, väska osv, och det ramlar ut saker. Då slänger inte jag grejerna, utan lägger tillbaka dom.
Nej, att slänga ut grejerna i djungeln som de gjorde i det här fallet är helt klart mot reglerna, men det borde det inte vara att röra någons kläder och andra privata tillhörigheter och sedan lägga tillbaka dem. TV4 säger att båda sakerna är lika mycket regelbrott nu, men verkar inte bestraffa något av det.
2024-04-03, 13:34
Medlem
Lostworlds avatar
Jag sa direkt att tjejerna var osympatiska, mobbande osv inkl Charlotta.
Återigen fick man rätt...
Bra att fler öppnat ögonen nu.

Skandal att produktionen inte agerade hårdare mot de inblandade, framförallt med tanke på hur lättvindigt man gjort sig av med deltagare tidigare pga "fel värdegrund". Stöld borde rimligen även ingå i denna värdegrund och inte bara det vanliga pk-tramset.
2024-04-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado

Ja, produktionsledningen hade filmteamets sync på band, då tjejerna skröt. Det som var till grund för att Anders tog upp stölden.
2024-04-03, 16:00
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judgeraw
Alltid intressant och höra oklippt version av Charlottas försvar på insta (reels) till att sno CI's immunitet. Hon verkar ta åt sig ordentligt av alla kommentarer och hade inte förstått att det skulle hagla in. (Insikt).
Sedan var det enligt hennes uppfattning att man fick ta av varandras immuniteter - att man inte fick "ta i andras ägodelar" var inget hon förstod eller som hon tycker framkom. Heller verkar hon förstå konsekvenserna av att göra så i TV, förrän kanske lite nu. Vidare äre det stora önskemål om att gå vidare och ber om ursäkt m.m.

Enligt henne var CI mycket mer elak och särskilt mot Simone, som hon kallad för tjock och oduglig osv. Vilket var motiverande till att göra nästan vad som helst mot CI som grupp för att bli av med henne (kan man tolka det som). Men som enligt henne inte kom fram tillräckligt i TV.

Citat från insta - Charlotta

https://www.instagram.com/reel/C5NLJ...Flemc0bDc3MA==

Fan vilken äcklig fitta, jag tyckte hon var rätt grym i början. Lite underdog men tog inte skit. Sen snodde hon och den feta bruden immuniteten. Riktigt äckliga människor
2024-04-03, 16:06
Medlem
Paktande, allianser och svek är en naturlig del av Robinson och mycket bra underhållning, men jag tycker att dom som beter sig som skitskallar är skitskallar oavsett om dom är tjejer eller killar.

Tjejerna paktade mot Ci och det kallas mobbing och hemskt, men Rooble och den megatöntiga wannabeledaren Fredrik med sitt uppblåsta ego gjorde ju detsamma mot Marcus. De förlorade ju t o m Robinson-tävling med flit, saboterade för laget, la sig i duellen och höll på med allsköns tjuvknep. Snacka om jaget före laget.

Så extra kul när fegisen F inte vågade förhandla och Marcus smart tog hem spelet och dribblade bort honom. Hoppas verkligen tönten F var riktigt sugen på maten de förlorade pga han var för korkad för att backa två steg och få med sig Lars.
2024-04-03, 17:57
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja, produktionsledningen hade filmteamets sync på band, då tjejerna skröt. Det som var till grund för att Anders tog upp stölden.

Knappast. Så korkade kan tjejerna helt enkelt inte vara. Varför tror du de skulle neka inför Anders om de redan erkänt framför nån kamera-gubbe?
2024-04-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Alltså vill ni veta sexualitet är det bara gå in på QX.se så finns oftast helsidor om vilka som har annan sexualitet med intervju och allt. I år var det bara Pelle som var med där. Misstänker dock en och annan mer men det är deras ensak.
Pål är inte hetero, han och Pelle har samma röst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in