Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-02, 07:30
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judgeraw
Nåja... det kommer alltid straffa sig när programmet sänds.. har du ingen heder alls så kommer det inte löna sig.. respekten faller bort. Bara se kommentarerna som kommer hagla in, särskilt mot Charlotte på Insta. Hon verkar tidigare ha en del följare om man ens bryr sig. Får se om hon tyckte de var värt det.
Det är märkligt att de som har ett mindre önskvärt beteende i programmet inte fattar att tittarna kommer notera deras bristfälliga karaktär och döma dem efter det... Vilken arbetsgivare vill anställa en fuskande tjuv?
2024-04-02, 07:33
Medlem
Nån som vet vart dom spelar in? Som kan visa på länk via google maps? Samt vart gränslandet är.
2024-04-02, 08:02
Medlem
DoktorNos avatar
Inget konsekvenstänk och ingen moral. Så kan man sammanfatta Charlotte och Simones lilla vidriga äventyr i äventyret. De vill säkert framstå som smarta och starka som spelar spelet i Robinson men visar bara att de är de lägsta av de lägsta: kamrattjuvar. Finns fan inget värre än såna som rotar igenom andras fickor och väskor och tillhörigheter.

De borde ha tagits av ön fortare än snabbt men reaktionen från produktionen via Lundin var att "det här var tråkigt".

Vore jag deras vänninor IRL skulle jag hålla hårt i handväskorna när de är i närheten.
2024-04-02, 08:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jo, det har det. Ci hade inte immunitetsidolen i en stängd väska utan i fickan på sina byxor och det är helt enkelt på gränsen till omöjligt att förbjuda deltagarna från att röra vid varandras kläder. Det är däremot givetvis mot reglerna att stjäla saker från varandra.

– Jag skulle gå och göra ett toaärende, så bytte jag till badkostym i stället och när jag kommer tillbaka så är den hemliga immuniteten borta från mina byxor, och jag är pissarg, säger Ci Lindström i programmet.
Vad jag minns så sa Ci mer än så i tv där hon sa att den låg i en byxficka stängd med blixtlås i en väska även den stängd med blixtlås.

Stöld är stöld oavsett. Antar att du tycker det är ok när tjuvar går in i öppna hus/lägenheter och stjäl?... Det var ju inte låst, då har jag rätt att stjäla!
2024-04-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vad jag minns så sa Ci mer än så i tv där hon sa att den låg i en byxficka stängd med blixtlås i en väska även den stängd med blixtlås.

Stöld är stöld oavsett. Antar att du tycker det är ok när tjuvar går in i öppna hus/lägenheter och stjäl?... Det var ju inte låst, då har jag rätt att stjäla!

Precis, hon sa exakt så
2024-04-02, 08:50
Medlem
Sjukt att det inte blev någon konsekvens alls. ”Rosa bikinin” måste ju berättat vad som hänt långt efter så produktionen inte haft något bevis:/

Rimligt att stöld och fusk inte ger något straff? Eller hade produktionen inte varit tydlig vad som är ok eller inte? ””Lappjävel” och ”n-hår” och ni får lämna direkt, men annars är allt ok”
2024-04-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Hon sade ngt om låst i hennes ficka. För att vara person med avancerat arbete är hennes svenska direkt usel. Säger väldigt mycket konstigheter.
2024-04-02, 09:03
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYXXA
Sjukt att det inte blev någon konsekvens alls. ”Rosa bikinin” måste ju berättat vad som hänt långt efter så produktionen inte haft något bevis:/

Rimligt att stöld och fusk inte ger något straff? Eller hade produktionen inte varit tydlig vad som är ok eller inte? ””Lappjävel” och ”n-hår” och ni får lämna direkt, men annars är allt ok”
Det speglar väl egentligen vårt samhälle där rasism är det absolut värsta medans kriminalitet är en social konstruktion där även den kriminelle ses som ett offer.

Skulle vara intressant om nästa säsong har ett arabiskt lag, ett afrikanskt lag och ett svenskt lag. Vågar Tv4 detta? Eftersom alla är lika kompetenta och det inte finns några skillnader borde ju det lag med flest ingenjörer och läkare vinna stort? Kan man dela in i kön dvs något man inte själv valt utan fötts in i så kan man även ha den uppdelningen då den också innebär att man fötts in i något utan val.
Nu när jag tänker efter borde man haft ett translag i denna omgången. Det hade varit spännande.
2024-04-02, 09:36
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Du tillhör också begåvningsreserven verkar det som. Jag har inte försvarat dem på något sätt. De borde helt klart ha bestraffats för stölden och inte mötts av en axelryckning som jag skrivit flera gånger.

Problemet är väl att de inte hade på film vem som gjorde vad och bara får gå på andrahandsuppgifter. Tänk vad svårt det skulle vara att kontrollera vem som bara har rört vid varandras tillhörigheter då när de inte ens kan bevisa vem som har stulit den i det här fallet.
Om jag skulle råka röra någons kläder, väska osv, och det ramlar ut saker. Då slänger inte jag grejerna, utan lägger tillbaka dom.
2024-04-02, 10:16
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draw
Ja, jag lider med hästen/hästarna hon rider på.

Tänkte samma sak! Hon borde knappt få åka i vagn efter en ardenner så fet som hon är. Djurplågeri på hög nivå.
2024-04-02, 10:20
Medlem
Varför var brandmannen Mark så tyst i tjejlägret,han borde väl ha sett då de tog amuletten o kastade iväg? Sen kamerateamet har väl sett allt. Så varför fick de vara kvar överhuvudtaget? För inget säger att det kan hända igen. Tycker Anders var som väntat en mes o släppte allt direkt.
2024-04-02, 10:23
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Inget konsekvenstänk och ingen moral. Så kan man sammanfatta Charlotte och Simones lilla vidriga äventyr i äventyret. De vill säkert framstå som smarta och starka som spelar spelet i Robinson men visar bara att de är de lägsta av de lägsta: kamrattjuvar. Finns fan inget värre än såna som rotar igenom andras fickor och väskor och tillhörigheter.

De borde ha tagits av ön fortare än snabbt men reaktionen från produktionen via Lundin var att "det här var tråkigt".

Vore jag deras vänninor IRL skulle jag hålla hårt i handväskorna när de är i närheten.

Ja, tänk vad Charlotta ska vara kapabel till när ingen ser, om hon kan bete sig såhär när hon blir filmad i en tv-produktion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in