Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag måste hålla med om att Pål är specialbegåvad, han fick till och med sista örådet att handla om honom. Prata om att känna sig som universums mittpunkt.

Robles lyckades avslöja att någon undanhållit sanningen, det har väl aldrig någonsin hänt tidigare i Robinsons historia!? Det var bra av Robles att visa att han var så listig att han avslöjade årets enda lögn! Man förstår verkligen hans självbelåtna leende.

Smart av Tv4 att ha med ett finalmoment som direkt slog ut den med högst BMI. Vi är överens om att tjockisar inte är värdiga Robinsonvinnare, det ska vara smärta och fitta brudar med botox i läpparna.

Hotlips-Olivia var verkligen en värdig vinnare av årets Robinson. Hon har allt, smal midja, fina hooters och sugmun!
Du är sexistisk.N.Armsvett
2024-05-26, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
En otroligt ovärdig vinnare av den absolut sämsta upplagan i Robinsons historia.

Håller med, var någon ens en värdig vinnare, ja kanske?

Olivia Lindegren, 28 år, Norrköping
Maureen Asic, 40 år, Huddinge
Simone Sjöström, 25 år, Luleå
2024-05-26, 08:50
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Jag bidrar med glans och spänning till tråden (i stark kontrast till dig som bara är här för att klaga och gnälla). Till och med Aftonbladet och övrig media hakade på mitt avslöjande i Masked Singer

Kan du inte gå och sätta dig och se en inspelad repris av någon QX-gala? Så vi andra i tråden får lite andrum från din besserwisser-attityd. Det hade nog gjort väldigt många glada, din ensamma nolla.

Du fyller absolut ingen som helst funktion i denna tråd.
2024-05-26, 09:28
Medlem
Måste vara första gången som det blev en final med bara tjejer.
2024-05-26, 09:37
Medlem
fingercuffss avatar
Oj oj oj vilken ovärdig vinnare, trist final också.
2024-05-26, 09:40
Medlem
DoktorNos avatar
Har skrivit det förut några gånger och jag tycker att har man klarat sig genom Robinson utan att blivit utröstad eller förlorat utslagstävlingar så har man gjort det så pass bra ifrån sig så att man platsar i en final.

Så jag hade inga problem med att Olivia och Maureen tog sig dit. Det var de enda i finalveckan som inte varit i Gränslandet. Simone däremot, hade inte i finalen att göra.

Sen kan man ju ha synpunkter på det där som är så vanligt att tjafsa om i Robinsonsammanhang, vem som är en "värdig vinnare", men av de tre som tog sig till finalen var det den minst ovärdiga som vann.

Så grattis till Olivia, den som jag röstade på i den här trådens omröstning. Hon fick för övrigt 11% av trådens röster. 89% röstade "fel"

Synd bara att min favorit blev utmanövrerad av en av Mastiffs twister, för hade han fått vara kvar hade han med lite tur nog kunnat vinna.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-05-26 kl. 09:51.
2024-05-26, 09:48
Medlem
sirsia0s avatar
Olivia skötte sig mycket bra i sluttävlingen; snabb, kraftfull trots att hon levt på lågkalorikost i många veckor. Man kan se att hon har muskler och en smidig vältränad kropp, hon löser alla uppgifter med galans.

Absolut att hon var bäst när det gäller tävlingar bland tjejerna. Mångsidig som man måste vara i Robinsontävlingar för att ta sig framåt.

Problemet är det här med moral, hade hon inte varit med i den här stölden på nåt sätt så hade hon känts mer värdig.

Jag upplever inte att tjejerna paktat sig till finalen, men produktionen har löst det ändå om den nu hade en baktanke med att låta en tjej vinna.
2024-05-26, 09:55
Medlem
Hade inte tänkt se finalen. För jävla trist när alla man hållit på redan åkt ut. Men jag snabbspolade, det kunde dock kvittat. Sååå jäkla trist och brist på spänning. En helvetes massa program för o se den här skiten till upplösning 😢
2024-05-26, 10:00
Medlem
Kul att det finns en wikipedia sida om årets Robinson o vinnaren nämns även. Fast man kunde räkna ut på förhand efter plankan vem som skulle ta hem allt. Om man ska skriva spoiler hur gör man då? Tänkte länka sidan nämligen.
2024-05-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Smart av TV4

TV4 gör ALLT för få en kvinna att vinna.

Och VARFÖR skulle Olivia sitta med i Juryn? Hon var klar för final. Inte med av de utröstade som skulle avgöra. Allt för TV4 ville vara säker. Nu hade ju det inget avgörande men uppfuckade TEVE-Fyfan,
2024-05-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Örådet har alltid varit en central ingrediens i Robinson. Precis som i flickornas herre finns sociala och psykologiska faktorer som styr vem som klarar sig.
Vore bara platt och tråkigt att avgöra allt med tävlingar.

Vadå flickornas herre? Menar du Flugornas herre din jävla fikus?
2024-05-26, 10:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har skrivit det förut några gånger och jag tycker att har man klarat sig genom Robinson utan att blivit utröstad eller förlorat utslagstävlingar så har man gjort det så pass bra ifrån sig så att man platsar i en final.

Så jag hade inga problem med att Olivia och Maureen tog sig dit. Det var de enda i finalveckan som inte varit i Gränslandet. Simone däremot, hade inte i finalen att göra.

Sen kan man ju ha synpunkter på det där som är så vanligt att tjafsa om i Robinsonsammanhang, vem som är en "värdig vinnare", men av de tre som tog sig till finalen var det den minst ovärdiga som vann.

Så grattis till Olivia, den som jag röstade på i den här trådens omröstning. Hon fick för övrigt 11% av trådens röster. 89% röstade "fel"

Synd bara att min favorit blev utmanövrerad av en av Mastiffs twister, för hade han fått vara kvar hade han med lite tur nog kunnat vinna.
Det är märkligt hur du kan få Olivia till mer värdig än Maureen.
Olivia som var bästa kompis med Charlotta och Simone och hyllade deras stöld av Cis immunitet. Olivia som snackade skit om Ci hela tiden, kallade henne "en finne i röven", som retade sig på Cis röst men som aldrig, aldrig vågade ta en diskussion med Ci om vad hon störde sig på.
En feg, falsk kvinna och totalt ovärdig. På samma låga nivå som skämtet Simone.
Det var väl du som inte såg början av Robinson denna säsong så kanske därför som du inte har hela bilden.
Maureen var ingen favorit heller men av dessa tre så hade hon varit det bästa alternativet.
Vi får gratulera alla lokala skönhetssalonger i närheten av Olivia som kommer att få in mer cash på diverse skönhetsbehandlingar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in