Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Beter man sig som en skitstövel i grupp så blir det naturligt att gruppen inte vill ha nåt att göra med personen och då kan det kallas mobbning och bli mobbing av det. Men jag såg ingen mobbning av Pål i programmet. Bara utskällningar. Och utskällningar kallar jag inte för mobbning.
Såg mest mobbning och väldigt lite utskällningar, och utskällningarna han fick var efterblivna och inte rättfärdigade. Som Marcus "utskällning" när Marcus inte ens var där. Och Alex lika efterblivna "utskällning" om att Pål inte skulle säga att Zayera hade växt för att han hade tänkt duellera henne.
Alla var för fega för att bara säga till honom när han gjorde något tokigt vilket hade varit jätteenkelt. Men de ville ha ett mobboffer. Det vill man ha på Robinson.
Mark försökte enligt egen utsago få gruppen att förstå "vilken slags människa" Pål var, typiskt mobbningsbeteende att försöka trycka ner någon inför hela gruppen.
Marcus som inte ens var med börjar snacka med Pål om hur dåligt han beter sig, han säger till Påls kompis Rooble att Pål inte är en värdig vinnare och att Rooble borde akta sig för att stötta Pål för det kommer se dåligt ut för det svenska folket och sedan går han runt och säger till resten att Rooble kommer se dålig ut som stöttar Pål. Typiskt mobbningsbeteende i typ 4e klass.
Pelle, Karin och någon mer springer in i skogen och snackar skit om Pål istället för att bara säga till honom. Man ser hur Karin innan står och kollar snett på Pål med en avfärdande blick medan Pål lagar maten utan att Karin säger något. Hon är för svag för konfrontationer och måste rådslå med hennes husgud Pelle.
Om Pål börjar talla på maten hade jag bara sagt till "hallå vi vill äta av Olivias mat Pål, inte din jävla chilislop". Då hade han fattat direkt. Istället snackar de bakom hans rygg istället. Fega, svaga mobbare.