Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-24, 22:11
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goranperssonsanal
haha ja det är inte lätt när man ska vara god kamrat och vän med alla Marcus var ju faktiskt smart där varför skulle han riska sin plats för det? det var så fjantigt också när Alex sa till Pål ta mig ta mig, kan vi ta i hand på det!? det är ju ingen som vet om han hade klarat pål om det blev de två. det gick ju inte så bra med Lars och kokkosnöten men snacka om att va manisk i att försöka va kompis.
Konstigt att herr Jesus kunde behålla sin förmåga att fjäska och låtsas vara timid under så lång tid på Gränslandet. När han kom in i Robinson brast det och han såg ut som den gamla knarkare han är. Vansinnig och man väntade bara på att han skulle ta fram näven mot Pål.

Gör dom noggranna kontroller så det inte slinker med några droger för eget bruk? Jag är misstänksam då hela intrycket var i dom senaste avsnitten att han såg påtänd ut. Speciellt där på örådet och då han blev aggressiv mot Pål. Till och med några klimakterietanter på facebook reagerade då jag skummade igenom deras inlägg. Jag tror vad som helst om en sån där gammal rövare.
2024-05-24, 22:14
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Att Alex efter att ha blivit handplockad av Mastiff och ställer upp som en återvändare beror endast på att han vill pitcha sitt eget företag. Han sket fullständigt i om han vann eller inte. Han tjänar mer pengar på att gemene man anlitar Strandberg&Strandberg. Bra reklam att agera Jesus och vara en "from" människa.
Han tappade väl några potentiella kunder i alla fall när han visade hur man blir av hans pillerburkar. Hade han klarat av att spela from och gudfruktig programmet ut så kunde det ha lönat sig bättre kanske. Nåt skumt var det med hans humörsvängningar.

Jag tror dock att han verkligen ville vinna pengarna. Om enbart var där för att marknadsföra sig skulle han inte gått på som han gjorde. Nej, jag tror inte att du har helt rätt men det kanske var tänkt båda delarna.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-24 kl. 22:25.
2024-05-24, 22:26
Medlem
Alex kunde bara sagt till Mark att han inte vill lova honom att ta ut Pål. Då han verkar inte ha några direkta problem med killen lol. Det känns som om han gör mycket för att bli omtyckt.
2024-05-24, 22:33
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Alex kunde bara sagt till Mark att han inte vill lova honom att ta ut Pål. Då han verkar inte ha några direkta problem med killen lol. Det känns som om han gör mycket för att bli omtyckt.

Här berättar psykopat-Marcus om hur manipulatören gått fram till honom och sagt att han lovat skithögen Mark och vill därför att psykopat-Marcus tar alla röster på sig och då duellerar mot Pål. La ni märke till att narcissist-Alex aldrig sa till gruppen att rösta på honom själv? Det var bara till Pål han sa "Ta mig!" då han visste att Pål ändå inte skulle göra det. https://www.instagram.com/p/C7LvFrJCKHx/
2024-05-24, 22:34
Medlem
Alltså det är lite roligt hur Mark och Marcus snacka om att inte ha kontakt med Pål utanför robinson. Medan Alex som tog hand med Mark om att ta ut Pål säger att han har bra kontakt med Pål och har bara kärlek för han och ska träffa han i sommar lol. Jag tycker att det är ändå lite löjligt att Mark och marcus snacka om att dom inte kan vara vän med pål pga hur han spela i robinson
2024-05-24, 23:03
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Gillade Påls hyllning av Rooble på Instagram.
Snackade om att svenskar är väldigt konsensusdrivna och inte vill sticka ut från gruppen vilket kan skapa mobbning när ingen vågar skydda den som blir utsatt, men att Rooble var där när Pål behövde honom oavsett vad gruppen tyckte.

Beter man sig som en skitstövel i grupp så blir det naturligt att gruppen inte vill ha nåt att göra med personen och då kan det kallas mobbning och bli mobbing av det. Men jag såg ingen mobbning av Pål i programmet. Bara utskällningar. Och utskällningar kallar jag inte för mobbning.
2024-05-24, 23:04
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Bästa var nog när Zayera skulle biljera med sina paddlingskunskaper och flottebyggande, det hölls timmelånga lektioner och slutade i kaos

Och det berodde inte på Zayera utan på att de andra inte ville träna och på att Pål förgiftade dom med sin svampsoppa när det var dags för tävling.
2024-05-24, 23:06
Medlem
Vipans avatar
Min topplista som ni har väntat på. Slutgiltig.

1. MARCUS
2. Simone
3. Maureen
4. Olivia
2024-05-24, 23:27
Medlem
Jag hejar på Maureen. Jag gillar henne. Hon var lite störig i början och ger ett flummigt intryck samtidigt som hon visat sig vara skarp under ytan. Underskattad. Lite som Phoebe i vänner, säger och gör flummiga grejer ibland men till syvende och sist är det hon som har bäst koll på dom andra och kommer med truth bombs när det behövs, hela gruppens extraförälder.

Marcus ger mig psykopatvibbar. Han verkar inte klara av när någon på något sätt går emot honom. Då slår det slint i honom, vilket man ser på hela hans kroppsspråk och blick. Verkar också vara en sån där jobbig "sista ordet"-människa som vill "tala ut" om saker men det är egentligen bara en ursäkt för att få säga sin mening och ha sista ordet och trycka till den andra personen. Tror han bränt en del broar med det beteendet och gjort sig ovän med folk i onödan. Spelar ingen roll att han är duktig i tävlingar, jag vill inte att han vinner för jag tror han hade varit en riktigt vidrig vinnare.

Dom andra känner jag noll och ingenting för. Gråter inte om Olivia eller Simone vinner men blir heller inte glad över det.
2024-05-24, 23:28
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad säger Vipans spåkula om finalen? Var verkligen imponerande hur du lyckades pricka rätt på alla deltagarna som skulle åkt ut i finalveckan (och att Olivia skulle vinna plankan), redan i tisdags, detta trots att du inte sett veckans alla avsnitt.
Kul att du säger det eftersom jag inte ens nämnt Olivia. I och för sig blev jag överlycklig när Jesus ramlade i men var inte först med att kommentera detta. Mitt tips är att du aldrig går in i trådar om du vill vara helt säker på att inte se resultat. Går aldrig in själv om det är nåt man inte vill veta. Jag skrev tror en gång och fancluben blev alldeles till sig i trosorna. Du är väl veteran och borde veta vad som gäller.
2024-05-24, 23:29
Medlem
Alltså om olivia vinner så skulle det vara en person som verkligen inte har gjort något avtryck alls. Hon var verkligen inte intressant. Rätt så tråkig person
2024-05-24, 23:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Beter man sig som en skitstövel i grupp så blir det naturligt att gruppen inte vill ha nåt att göra med personen och då kan det kallas mobbning och bli mobbing av det. Men jag såg ingen mobbning av Pål i programmet. Bara utskällningar. Och utskällningar kallar jag inte för mobbning.

Såg mest mobbning och väldigt lite utskällningar, och utskällningarna han fick var efterblivna och inte rättfärdigade. Som Marcus "utskällning" när Marcus inte ens var där. Och Alex lika efterblivna "utskällning" om att Pål inte skulle säga att Zayera hade växt för att han hade tänkt duellera henne.

Alla var för fega för att bara säga till honom när han gjorde något tokigt vilket hade varit jätteenkelt. Men de ville ha ett mobboffer. Det vill man ha på Robinson.

Mark försökte enligt egen utsago få gruppen att förstå "vilken slags människa" Pål var, typiskt mobbningsbeteende att försöka trycka ner någon inför hela gruppen.

Marcus som inte ens var med börjar snacka med Pål om hur dåligt han beter sig, han säger till Påls kompis Rooble att Pål inte är en värdig vinnare och att Rooble borde akta sig för att stötta Pål för det kommer se dåligt ut för det svenska folket och sedan går han runt och säger till resten att Rooble kommer se dålig ut som stöttar Pål. Typiskt mobbningsbeteende i typ 4e klass.

Pelle, Karin och någon mer springer in i skogen och snackar skit om Pål istället för att bara säga till honom. Man ser hur Karin innan står och kollar snett på Pål med en avfärdande blick medan Pål lagar maten utan att Karin säger något. Hon är för svag för konfrontationer och måste rådslå med hennes husgud Pelle.

Om Pål börjar talla på maten hade jag bara sagt till "hallå vi vill äta av Olivias mat Pål, inte din jävla chilislop". Då hade han fattat direkt. Istället snackar de bakom hans rygg istället. Fega, svaga mobbare.
Senast redigerad av mendokse 2024-05-24 kl. 23:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in