Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-24, 23:44
Medlem
LoanSharks avatar
2024-05-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Beter man sig som en skitstövel i grupp så blir det naturligt att gruppen inte vill ha nåt att göra med personen och då kan det kallas mobbning och bli mobbing av det. Men jag såg ingen mobbning av Pål i programmet. Bara utskällningar. Och utskällningar kallar jag inte för mobbning.
Det var definitivt mobbning. Du kanske inte känner till vad mobbning är. Men när en hel grupp ställer sig mot en person och pratar illa bakom ens rygg så är det mobbning. Mark kunde ha tagit diskussionen med Pål ensam och definitivt inte snackat om att någon skall använda en immunitetsförgörare på honom. Pelle, Karin och Gustav kunde sagt till honom problemen dom hade med honom istället för att göra det bakom hans rygg. Det Marcus gjorde var helt klart mobbning. Att dra upp saker som redan var lösta och förlåtna, saker som han inte ens såg eller upplevde. Och försökte dra in Rooble i det hela och snacka om att han kommer att se dålig ut genom att vara vän med han.
2024-05-25, 00:49
Medlem
fonders avatar
Vinnaren är alltså:
2024-05-25, 00:52
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoanShark

Snälla säg att du är oseriös!
2024-05-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Vinnaren är alltså:

Det kunde man ju räkna ut, men märkligt att de spolar själva.
2024-05-25, 01:16
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Det kunde man ju räkna ut, men märkligt att de spolar själva.

Jag tror att idioten som lagt det inte vet om att det syns offentligt om man schemalägger det på det sättet. Jag är mest
2024-05-25, 01:17
Medlem
Det är möjligt att Simone vinner. Känns som om den som de visas minst av är den som kommer längst och även vinner.
2024-05-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goranperssonsanal
Pål hoppas jag kommer vara med i alla säsonger framåt. Alltså han är ju ren underhållning. synd att han åkte ut.

Kalla kårar varje gång han är i bild med sitt pålagda garv. Helt socialt inkompetent och inte underhållande för fem öre.

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Är väl bra att engagera sig i något..
On T : Alex kom äntligen först..först av plankan ,hoppas Marcus vinner- inte en tjej i år igen.

I år igen? Senast en tjej vann var 2015/2012 beroende på hur man ser det.
Senast redigerad av kalleboool 2024-05-25 kl. 01:36.
2024-05-25, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Och det berodde inte på Zayera utan på att de andra inte ville träna och på att Pål förgiftade dom med sin svampsoppa när det var dags för tävling.
Det var L'Escargot som Pål bjöd de bortskämda mobbarna på.
2024-05-25, 07:33
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det var L'Escargot som Pål bjöd de bortskämda mobbarna på.

Just det, så var det. Hämnden är ljuv?

Uppenbart ser man mobbning på olika sätt. Jag jämför bara med tidigare år då det verkligen var mobbning och total utfrysning. Annars det som hände mot Pål var ju i stort sett bara spelet i Robinson så då kan man ju kalla det för, precis som pressen gjorde i början av Robinsons tid, att det är ett mobbningsprogram. Folk frös ju inte ut honom. Inte som jag upplevde det iallafall.
2024-05-25, 08:35
Medlem
greta75s avatar
Nej det blev aldrig något "mobbing"-drev i sociala medier under säsongens Robinson. Otroligt skönt. Gissar att vi haft det i de 8 senaste säsongerna av Robinson och Farmen. Lite av ett trendbrott detta.

Rassarna brukar alltid hitta något att hetsa om men det har vart lugnt även med den biten.

Så det blev väl inget stort drev av någonting egentligen. Det "hatet" Pål fick är väl kanske det närmsta i så fall men det var inte tillräckligt mycket för att räknas.
2024-05-25, 08:36
Medlem
Epicwebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Då missförstod jag dig. Flera i tråden har tidigare sagt att han inte bör vinna, för att han har gott om pengar. Den åsikten brukar komma varje år och började väl när Jan Emanuel vann mot Jan Dinkelspiel, för många år sedan.
Nej fan alla kan väl vara med och tävla. Som sagt han är grym i tävlingarna. Det är trots allt ingen välgörenhetsgala man tittar på. Tycker Robinson vinnaren ska vara en strategisk stark spelare och inte bara nån folk tycker synd om. Men sånt gillar jag 🤷🏽‍♂️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in