Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-14, 11:07
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hahah Fredrik, vilken låg snigel han är. Kan inte ta en förlust och skyller på läggmatch. Jisses, han är fan lägsta nollan genom tiderna. Pinsamt dålig på allt och säger att han gör det medvetet.
Nej, det enda han är duktig på är att hitta på efterkonstruktioner i synkarna så att allt verkar vara till hans fördel. Fast han har inte självinsikten att de flesta tittare genomskådar pladdret.

Undrar om han kommer att fortsätta i samma stil i Gränslandet eller om han kommer att bli den cuck jag antar han är privat? Maken till osäker person var det längesen jag såg.
2024-04-14, 11:36
Medlem
Nån som vet vad låten hette som Anders spelade o sjöng på gränslandet? Hittade inget på Spotify
2024-04-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Alexandra Zazzi var ju överlägsen i alla tävlingar och vann Hela Robinson.
Hon vann ju det året första tjejpakten fanns, som röstade bort alla män. Hon var duktig men vann främst av den anledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Finns ett par från Svt, den första säsongen som jag vart rekommderad av en snubbe förra året i en Robinson tråd. En stor skillnad från idag, känns mer som ett lekprogram då.

Här har du första säsongen https://www.youtube.com/@ilovethe90s94/videos

Dock så har ett avsnitt försvunnit, antar pga det blivit hårdare regler på Youtube. En tävling där vinsten är massage. Åsa fick en normal massage. Martin fick en torrtyrmassage, massören var hårthänt och tog ett hårt grepp om hans snopp. De avssnittet är borttaget.

Har ochså en länk till en säsong tidigt 2000-talet nånstans. Dock så har jag inte sett denna säsong än.
Jag tycker tvärtom, att de första åren var det tävling och inget trams. Efter örådet åkte man ut. Inget jävla gränsland, där man kan hamna fem gånger. Inga utmanare, som kommer in med helt andra förutsättningar. Färre och färre deltagare kvar, vilket ökade spänningen. Idag kan man inte gissa om ett avsnitt är från första eller sista veckan
2024-04-14, 12:04
Medlem
Alex smörade så mycket för Anders så han var tvungen att hitta på Gränslandet 2.0
2024-04-14, 12:10
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Nån som vet vad låten hette som Anders spelade o sjöng på gränslandet? Hittade inget på Spotify
Det var nån låt han hittade på för nåt visst tillfälle. Tror knappast trudelutten är utgiven. Dessutom inget som man vill höra en gång till.
2024-04-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Alex smörade så mycket för Anders så han var tvungen att hitta på Gränslandet 2.0
Nu är det väl tv4 och inte Anders som styr? Han får bara vara ansiktet utåt. Det vore ju dock roligt OM programledaren fick bestämma. Då skulle jag vilja ha tre olika programledare. Paolo, Snickaren och Lundin. Paolo kunde få bestämma tävlingar, Snickaren kunde gå till djupet med sådana som stjäl andras amuletter, Paolo och Snickaren kunde haft korsförhör med sämsta laget efter tävling. Lundin kunde stå för belöningar, ö-råd och sitta på gränslandet och spela gitarr....(Med risk att gränsländarna skulle försöka rymma eller simma hem.).
Senast redigerad av Vildesvinn 2024-04-14 kl. 12:19.
2024-04-14, 12:19
Medlem
mendokses avatar
Tycker de borde behövt hugga lite fler kokosnötter. Nu var det så få att det mer blev den som lyckades koordinera armar och ben bra och röra sig effektivt, och sedan kanske ha lite tur med kokosnötterna. Pål var väldigt bra.

Trist att Alex inte kom in men kul att Lars blev så glad.

Angående Fredrik tror jag inte han la sig men tror han blåst upp sig själv för mycket att pressen blir så stor att han typ ger upp mentalt och kroppen låser sig. För han såg helt tafatt och panikslagen ut.
2024-04-14, 12:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Nu är det väl tv4 och inte Anders som styr? Han får bara vara ansiktet utåt. Det vore ju dock roligt OM programledaren fick bestämma. Då skulle jag vilja ha tre olika programledare. Paolo, Snickaren och Anders. Paolo kunde få bestämma tävlingar, Snickaren kunde gå till djupet med sådana som stjäl andras amuletter, Paolo och Snickaren kunde haft korsförhör med sämsta laget efter tävling. Lundin kunde stå för belöningar, ö-råd och sitta på gränslandet och spela gitarr....(Med risk att gränsländarna skulle försöka rymma eller simma hem.).
Mastiff styr om det inte är något nytt för i år.
2024-04-14, 12:22
Medlem
Vipans avatar
Pundaren har nog en fot inne på TV4. Det är ju tredje programmet han är med i. Är inte förvånad och dom kommer trixa så det blir han kvar. Att dom öppnade Gränslandet igen är bedrövligt och utstuderat. Hade inte hänt om pundarn vunnit mot Lars.
2024-04-14, 12:26
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Pundaren har nog en fot inne på TV4. Det är ju tredje programmet han är med i. Är inte förvånad och dom kommer trixa så det blir han kvar. Att dom öppnade Gränslandet igen är bedrövligt och utstuderat. Hade inte hänt om pundarn vunnit mot Lars.
Klart det hade, hade varit för tidigt att stänga gränslandet redan.
2024-04-14, 12:36
Medlem
drinksareonmes avatar
Nu får de förfan ge sig.
Varför ens ha en tävling överhuvudtaget.
2024-04-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Jag har inte följt tråden så den spaningen kanske redan har avhandlats.

Är inte Charlotta väldigt lik Pippi Långstrump ?
När jag först läste det, tänkte jag "Nej, gå till optikern!". Men sen din kommentar så var gång jag ser Charlotta så ser jag "Ja, hon är lik Pippi Långstrump...". Dessvärre endast till utseendet. Jag gillar inte Charlotta men tycker också att det var konstigt vad den sjukliga, Hanna plötsligt kunde prestera. Dock att Charlotta var fel person att kritisera, fast hon hade rätt.

Sjuklingar som inte orkar tävla, borde genast bytas ut mot någon på Gränslandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in