Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Det är 11 personer i sammanslagningen. EN av dessa elva känner sig trött och orkar inte leta hemlig immunitet. Vem aaan bryr sig om en av 11 inte orkar leta direkt? Ut och leta för aan! Ni andra tio har chansen!
Nej då säger en sosse att det "inte är rättvist" om inte alla 11 kan börja leta exakt samtidigt. Så de bestämmer sig för att ingen ska leta förens imorgon. De röstar inte om det, och frågar inte om alla tycker att det är ett bra beslut. Sedan blir de förbannade där 2 personer letar ändå.

Har aldrig sett något så sossigt i Robinson. Herregud! Det är INDIVIDUELL TÄVLING där man kan vinna en HALV MILJON.

Om en persons skosnören går upp under finaltävlingen, ska de andra deltagarna ropa "vänta sluta spring vi måste vänta ikapp alla andra så det är rättvist!" nej herregud. Löjligaste jag sett på länge. Har hejjat på Pelle sen dag ett men nu sossade han sig rejält. Heja Pål och Zayera som inte föll för grupptrycket.
Håller med till 100%. Ett jävla sosse-commie beteende" alla skall med" liksom.
Är Olivia så satans packad i magen är det väl hennes fel.
2024-04-30, 21:32
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Jag tycker så här. Jag gillar inte Pål alls, för han är konstig, fjollig och en vedervärdig opportunist och han tror också själv att han är så jävla speciell.
MEN, I detta fall gör hela laget fel emot honom. Det är en tävling och upp till var och en att få skaffa fördelar. Om någon ligger i lägret och har smockat i sig för mycket mat och är spysjuk så är det den personens fel.
Gruppbeteende när det blir som sämst.

Däremot kunde Pål varit rakryggad och sagt rakt ut att han inte tänkte finna sig i en letarpaus, och varför. Det hade tagit ut precis allting av deras opponerande.
Håller med men jag kan tänka mig att Pål har svårighet att formulera sig under såna omständigheter. Han verkar mer vara en impulsiv tänkare vilket han gav sken av efteråt? Har ingen aning om hur han fungerar egentligen men i det här fallet gjorde han helt rätt som letade. Undrar fortfarande vem det var som bestämde att dom skulle sitta kvar i lägret för att en hade överätit? Får väl se om avsnittet.
2024-04-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Jag tycker så här. Jag gillar inte Pål alls, för han är konstig, fjollig och en vedervärdig opportunist och han tror också själv att han är så jävla speciell.
MEN, I detta fall gör hela laget fel emot honom. Det är en tävling och upp till var och en att få skaffa fördelar. Om någon ligger i lägret och har smockat i sig för mycket mat och är spysjuk så är det den personens fel.
Gruppbeteende när det blir som sämst.

Däremot kunde Pål varit rakryggad och sagt rakt ut att han inte tänkte finna sig i en letarpaus, och varför. Det hade tagit ut precis allting av deras opponerande.

Tänkte mer allmänt än på den specifika situationen.
2024-04-30, 22:05
Medlem
lunarluddes avatar
Paul är kung! Klart som fan inte någon ska bestämma exakt när dom ska leta immuniteten, bara för att Olivia är "sjuk" så ska det inte dra ner hela gruppen. Deltagarna ska få leta den när varje individ vill, annars kan ju någon helt plötsligt "råkat" hitta den längst strandkanten.

Hade inget för Fredrik som var med tidigare men han hade rätt om Karin att hon är för på och tjoar och tjimmar. Gillade Karin förut men inte längre.

Alma anser jag förtjänar minst att ens vara med i Robinson, riktigt jobbig människa som bara vågar gå på andra i grupp. När hon var i gränslandet la hon aldrig en ton till Zayera men när hon är bland sina vänner vågar hon. jag tål knappt höra hennes röst utan att bli irriterad.

Paul är skön, och bra av Zayara att försvara sin vän.

Men Robble är en jävla rikstönt, hur fasen kan han få vara kvar i Robinson ens? Dessutom värdelös på tävlingar

Produktionen borde istället tagit in Alexander som ett val och skickat ut Robble.

Stämmer det att Gustav tog Karin i tvåan?
Senast redigerad av lunarludde 2024-04-30 kl. 22:42.
2024-04-30, 22:07
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Maureen har blivit totalt osynlig sista tiden och det på ett för henne positivt sätt, visst brukar en av kriterierna till att hamna i final att vara osynlig på ett fint och mjukt sätt så som Maureen nu blivit?

Hon tog sig ton så länge laget endast var kvinnor. När lagen mixades upp så såg man knappt röken av henne längre.
2024-04-30, 22:49
Medlem
Vipans avatar
Var ju också ett smart drag av Pål att ta tillbaka den usla och klumpiga deltagaren. Tror många underskattar Pål. Det sjukaste var att ingen av töntarna reste på sig när dom såg att Pål var i farten. Var väl bara Z vad hon nu heter som lyfte på arslet. Har nog aldrig sett så många korkade i en och samma grupp tidigare. Ingen av dessa är värd att vinna. Hoppas nu på tanten Z och Pål.
2024-04-30, 23:20
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Håller med men jag kan tänka mig att Pål har svårighet att formulera sig under såna omständigheter. Han verkar mer vara en impulsiv tänkare vilket han gav sken av efteråt? Har ingen aning om hur han fungerar egentligen men i det här fallet gjorde han helt rätt som letade. Undrar fortfarande vem det var som bestämde att dom skulle sitta kvar i lägret för att en hade överätit? Får väl se om avsnittet.

Jag trodde först att det var Mark och Alma, men på 08:11 låter det som Pelle, Simone instämmer med "Aaa" och direkt höjer Alma rösten så "Olivia ska höra där borta", egentligen är det signal till alla att detta nu gäller och Mark säger "Vi tar det imorgon, Olivia orkar imorgon.". Kameran visar bl.a. Påls obekväma kroppsspråk under tiden.
Senast redigerad av fonder 2024-04-30 kl. 23:22.
2024-04-30, 23:40
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Jag trodde först att det var Mark och Alma, men på 08:11 låter det som Pelle, Simone instämmer med "Aaa" och direkt höjer Alma rösten så "Olivia ska höra där borta", egentligen är det signal till alla att detta nu gäller och Mark säger "Vi tar det imorgon, Olivia orkar imorgon.". Kameran visar bl.a. Påls obekväma kroppsspråk under tiden.
Tack! Det finns i alla fall ingen favorit kvar ur den klungan efter detta. Pål och Z blir det istället.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-30 kl. 23:44.
2024-04-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad märkligt egentligen, att heja på Pål för att han spelar spelet till max men tycka att Mark gör fel när han gör samma sak. Mark vill ha ut Pål och Pål vill ha alla immuniteter. Det är väl vinsten av Robinson som är målet och alla medel är tillåtna.

Om Rooble, som är värdelös på precis allting får komma tillbaka utan en duell i Gränslandet är det däremot ingenting annat än en ren kvotering från produktionen. Han är så fullständigt ointelligent och inkompetent att han inte ens borde ha fått vara med som deltagare.

Men det fanns väl ingen annan som klarade profilieringen bättre, han kanske var bäst i den urvalsgruppen?
Instämmer till fullo.
Vad är det för trams att plötsligt påstår att Mark är hal och beräknande?
Känns väldigt rak och ärlig till skillnad från ärkedåren Pål och den ständigt stående i offside position - Rooble.
2024-04-30, 23:47
Medlem
Citat:
Pål spelar spelet på så sätt att han tar alla chanser att säkra sin plats medan Mark gör det genom att mobba andra, stor skillnad. Sedan finns ytterligare en stor skillnad dessa emellan, Mark ljuger om att han inte ens spelar spelet medan Pål gör det självklart för alla att han faktiskt spelar spelet.
Vem mobbar Mark menar du? Ser vi ens samma program..
2024-04-30, 23:52
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Vem mobbar Mark menar du? Ser vi ens samma program..

Mark mobbade Pål, på dagisnivå dessutom. Nu ska vi alla leka i sandlådan förutom du, Pål, för att du inte blev en lika lydig knähund som oss alla under gårdagen. Obehaglig djävel.
2024-04-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigare
Verkligen inte sämsta deltagaren. Det kräver troligtvis massor av pannben att bita ihop efter att ha förlorat två viktiga tävlingar på raken och missa chansen att få komma in i Robinson.

Sämst deltagare för mig är t ex deltagare som förlorar med flit, såna vill åka hem för att de ”har tråkigt” eller för att de ” känner sig klara”

Jag är enormt imponerad av Alex psyke.
Han har sett till att samtliga deltagare trivts jättebra i gränslandet och hållit stämningen på top jämfört med tidigare år. En eloge för det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in