Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ok, för vad? Och när?

Googla same, Norrland pedofil, Robinson så får ni fram en vidrig deltagare som tagits för extrema vidriga övergrepp på spädbarn.
2024-04-19, 11:14
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Googla same, Norrland pedofil, Robinson så får ni fram en vidrig deltagare som tagits för extrema vidriga övergrepp på spädbarn.

Ja det är helt sjukt.

Men nu gällde frågan Kemo Pah Samateh. Jag borde ha fetmarkerat detta i quotet. Förstår att det kan misstolkas.

Kemo fick sitta 9 mån för att ha gömt ett vapen åt en gängkriminell. Han uppgav i en artikel att det var pga av en pengaskuld på 10 000, i en annan artikel tydligen, som jag inte själv läst, att han skulle ha hyrt en lgh i andra hand av samme gängkriminell och kände sig tvungen att gömma vapnet åt honom.

Så vad är sanningen?
2024-04-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Monstret såg Helen som sin största konkurrent då hon vann varenda tävling. Pundaren klarade inte det och ihop med några andra nollor betedde dom sig som svin mot Helene. Mitt tips till dig är att du går in på TV4play och ser allt från början. Kanske att du inte förstod av nån anledning men alla som var nyktra när det sändes fattade.
Så klart man röstar ut sina största konkurrenter och fysiska hot. Varför skulle man INTE göra det? Det låter ju helt idiotiskt.
2024-04-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Så klart man röstar ut sina största konkurrenter och fysiska hot. Varför skulle man INTE göra det? Det låter ju helt idiotiskt.

Håller med jag hatar när det finns de som säger att de vill utkämpa en kamp med någon som är i deras nivå...helvete heller, står det mellan skröpliga aneroxi-tjejen och starke Adolf så röstar jag ut den senare, alla är med i leken och får därför leken tåla helt enkelt, ingen särbehandling här inte!

Lite så som Alex gjorde när han valde Lars. Alex sket helt i att det var den äldsta deltagaren och även den svagare av duellanterna, han ville bara in i Robinson på enklast sätt och det var så han skulle lyckas...sen att Lars överaskade alla visst men på pappret var han den svagare av dem två och hade mer tur att han fyllde sin behållare snabbare (för Alex var inte såå mycket efter) ...
2024-04-19, 12:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Egentligen så handlar det ju inte om en utfrysning bara för att flera röstar på samma person. Problemet i Robinson i Sverige är att alla ska vara öppna och ärliga med sina röster, och när alla berättar för personen som är näst på tur att åka ut så känner den lätt sig utfryst.

Det är därför bättre att köra lite vita lögner och lova att man ska samarbeta och inte ska rösta på någon när de ställer en direkt fråga. Men gör man det som Alex gjorde mot Helen förra säsongen så kallas man för en "mobbare" på det här forumet.

Om Alex hade sagt till Helen att han skulle rösta på henne så hade han "fryst ut" henne, nu när han inte gjorde det så var han en "mobbare". Det här är ett spel där det ingår att ljuga och manipulera för att öka sina chanser att vinna till slut, inte många som verkar förstå det, varken bland deltagarna eller tittarna.

Jag skulle gissa på att majoriteten av deltagarna i årets säsong gärna skulle lägga sig på rygg för att Mark eller Pelle ska vinna nu och inte ens är intresserade av att kämpa för att vinna själva. Det vore otänkbart att rösta hem dem eftersom de är "värdiga vinnare"... men med tanke på alla dueller och gränsland osv så är det ju idiotiskt att göra såna strategiska manövrar som att rösta hem en sådan då de alltid biter dig i röven sen med TV4's hjärndöda upplägg. Sedan blir man kallad en falsk mobbare eller något liknande i flera år framöver.

Din beskrivning av vad både deltagare i Robinson och tittare anser vara utfrysning och mobbing - var klockren. Sedan oxå att domen från tittarna sitter i väldigt många år framöver och samtliga (så gott som) tycks glömma bort att det är en tävling där man måste spela det sociala spelet men till sist också ha vinnarskalle och kämpa för sin egna vinst!
2024-04-19, 12:31
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Egentligen så handlar det ju inte om en utfrysning bara för att flera röstar på samma person. Problemet i Robinson i Sverige är att alla ska vara öppna och ärliga med sina röster, och när alla berättar för personen som är näst på tur att åka ut så känner den lätt sig utfryst.

Det är därför bättre att köra lite vita lögner och lova att man ska samarbeta och inte ska rösta på någon när de ställer en direkt fråga. Men gör man det som Alex gjorde mot Helen förra säsongen så kallas man för en "mobbare" på det här forumet.

Om Alex hade sagt till Helen att han skulle rösta på henne så hade han "fryst ut" henne, nu när han inte gjorde det så var han en "mobbare". Det här är ett spel där det ingår att ljuga och manipulera för att öka sina chanser att vinna till slut, inte många som verkar förstå det, varken bland deltagarna eller tittarna.

Jag skulle gissa på att majoriteten av deltagarna i årets säsong gärna skulle lägga sig på rygg för att Mark eller Pelle ska vinna nu och inte ens är intresserade av att kämpa för att vinna själva. Det vore otänkbart att rösta hem dem eftersom de är "värdiga vinnare"... men med tanke på alla dueller och gränsland osv så är det ju idiotiskt att göra såna strategiska manövrar som att rösta hem en sådan då de alltid biter dig i röven sen med TV4's hjärndöda upplägg. Sedan blir man kallad en falsk mobbare eller något liknande i flera år framöver.

Är ju inte därför Alex kallas elak eller mobbare.
Han kallas det för örådet där Helen sa att man uppenbarligen inte kan lita på någon och Alex säger ilsket: "inte man, DU kan inte lita på någon". Sjukt otrevligt mot en person som redan är i underläge.
Typ som att när hon är utröstad bara gnugga in det att alla andra är värsta polarna men Helen inte kan lita på någon för ingen gillar henne.
2024-04-19, 13:39
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Han kallas det för örådet där Helen sa att man uppenbarligen inte kan lita på någon och Alex säger ilsket: "inte man, DU kan inte lita på någon". Sjukt otrevligt mot en person som redan är i underläge.
Typ som att när hon är utröstad bara gnugga in det att alla andra är värsta polarna men Helen inte kan lita på någon för ingen gillar henne.

Ilsket är en tolkningsfråga.

Klart Alex har tillkortakommanden. Vem har inte det? Men sen att bli kallad för mobbare bara för en incident på örådet...

Sen att säga man innebär att man gömmer sig bakom ordet man. Bättre att säga jag och stå för det man tycker.

Så det han säger kan ha olika betydelser beroende på hur man själv tänker.

Sen tog Helena säkert illa upp om hon kände sig illa omtyckt sen förut. Och han borde inte ha sagt det just till henne i den situationen. Men vi kan alla säga grodor, och vad Alex och Helen anbelangar är allt förlåtet och glömt så varför tjatas det om här i tråden?

Och Alex är inte en mobbare, det förstår väl de flesta som sett honom umgås med olika människor.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-19 kl. 13:43.
2024-04-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Håller med jag hatar när det finns de som säger att de vill utkämpa en kamp med någon som är i deras nivå...helvete heller, står det mellan skröpliga aneroxi-tjejen och starke Adolf så röstar jag ut den senare, alla är med i leken och får därför leken tåla helt enkelt, ingen särbehandling här inte!

Lite så som Alex gjorde när han valde Lars. Alex sket helt i att det var den äldsta deltagaren och även den svagare av duellanterna, han ville bara in i Robinson på enklast sätt och det var så han skulle lyckas...sen att Lars överaskade alla visst men på pappret var han den svagare av dem två och hade mer tur att han fyllde sin behållare snabbare (för Alex var inte såå mycket efter) ...
Jag tror att Alex trodde att han skulle slå alla men medvetet tog en man för att det skulle se bättre ut än att duellera mot en kvinna. Annars är det ju ett stort misstag att ta en seg gammal gubbe istället för en ung tjej när det handlar om att hantera en yxa/machete.
2024-04-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Alltså, jag vet att Helen är populär men hon är ju urtypen av en sådan spelare som kommer in och bara kör allting individuellt från första början och saknar tillräckligt mycket social kompetens för att kunna vinna. Hon sade mer eller mindre rakt ut att jag är bara här för att utmana mig själv fysiskt och är inte intresserad av det sociala spelet inför båda säsongerna, så inte lärde hon sig mycket av den första säsongen heller även om hon inte riktigt fick chansen den andra gången. Det slår hur som helst alltid tillbaka förr eller senare att spela på det sättet och då kallar hon det för "utfrysning" och "mobbning" eftersom hon saknar självinsikt att det är hon själv som skapat situationen.

Det var på tiden att någon markerade mot henne och påpekade att HON inte kan lita på någon och det inte är något som gäller generellt på Robinson, med tanke på att hon struntat i eller varit oförmögen att bygga sociala kopplingar till de andra deltagarna. Jag tycker inte att det var speciellt otrevligt sagt.

Helen är en begränsad Robinson-spelare helt enkelt. Pelle Bloom i den här säsongen är mycket mer komplett för att ta en jämförelse med någon annan. Han är både social, strategisk och fysiskt stark. Samma sak med Pelle Lilja från förra säsongen.
2024-04-19, 14:15
Medlem
Pelle Lilja är också en mobbare.
2024-04-19, 14:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Naturligtvis bara en värdelös tatuering bland alla andra. Bara för det hoppas jag Pelle och Gustav röstar ut henne ur Lag Syd.

Jag tycker för övrigt att alla som är med i ett tv-program ska tatuera sig. Tänk dig att gå omkring på jobbet eller badstranden med tatueringar som "Halv 8 hos mig", "Lyxfällan", "Hela Sverige bakar", "Bingolotto" eller "Paradise Hotel"
Klockrent. Jag tror faktiskt att Anna Book tatuerade Biggest Loser eller om det var nån annan dåre.
2024-04-19, 14:30
Avstängd
Citat:
Du verkar vara den i tråden som verkligen hatar Helen..he he Finns det någon speciell anledning??
Senast redigerad av Vipan 2024-04-19 kl. 14:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in