Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är det för fel på Fredrik? Hur kan han, åtminstone utåt, hålla fast vid sin grandiosa självbild trots att han blir motbevisad gång på gång?

Jag tror att det i själva verket, bakom hans spelade självsäkerhet, sitter en liten pojke med otroligt dålig självkänsla. Han kan inte ens gratulera Pål till segern och säga att han var bättre, utan för att överleva så måste Fredrik ta segern ifrån Pål och påstå att han la sig. För Fredrik klarar inte av att erkänna att han blev besegrad. Det är ärligt talat sjukligt. Jag tror Fredrik konstant är läskigt nära självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Min första reaktion var också att tänka jävla idiot om Fredriks beteende, men tanke 2 är att han faktiskt är sjuk och behöver hjälp. Hans beteende ligger på en psyksjuks nivå.

Håller helt med! Jag tror också att han har låg självkänsla.

Tror inte att de handlar om en psykisk ohälsa, som går att behandla. Precis som en kan födas med andra funktionsnedsättning, så kan en födas med psykisk sjukdom. Jag tror inte att han kan få hjälp med detta. Med tanke på hans grandiosa personlighet, så tror jag inte på självmord!
Fredrik, om du läser här?! Se till att få hjälp, något kan säkert få någon form av hjälp.
2024-04-14, 21:25
Medlem
imrichbitchs avatar
Ok, så nu när Fredrik ”gav segern” till Pål så utgår jag ifrån att han inte kommer att åka till gränslandet.
Han är så sjukt jävla pinsam! Först säger han att han är bäst, både fysiskt och mentalt innan första tävlingen. Sedan förlorar han duellen mot Pål men kan inte erkänna det utan menar på att han la sig.
Vilken patetisk självutnämnd alfahanne!
2024-04-14, 21:31
Medlem
DoktorNos avatar
Ja, det är klart att han läser här. Såna som han läser allt de kan hitta om sig själva.

Vet dock inte vad för hjälp han behöver. Det kanske räcker med att han inser att han är en liten osäker pojke i en stor kropp och att det inte hjälper med ett stort skägg för att kompensera för ett litet kön.

Däremot kan man konstatera att om några månader är han bortglömd. Jo, nån kommer att dra upp hans namn om ett år eller två i en annan Robinsontråd om en annan säsong. "Kommer ni ihåg den där som skrävlade om sig själv men var usel i tävlingarna, kan det ha varit 2023-24? Hette Felix eller nåt sånt. Nej, var det inte Axel? Det var i alla fall nötter som högg nötter."
Senast redigerad av DoktorNo 2024-04-14 kl. 21:40.
2024-04-14, 21:34
Medlem
Stockholmare..s avatar
Så skönt att se både Fredrik och Charlotta förlora i kokosnötstävlingen. Båda personerna är så självgoda och kaxiga så man verkligen njöt när dem förlorade. Sedan var det synd att Alexander inte vann, han verkar va en riktig kämpe.

Vad jag kunde se så hann Fredrik bara hacka sönder två nötter och det var under den andra kokosnöten som någon, jag tror det var Charlotta som ropade att den var felvänd.

Precis som alla säger, så fult av Fredrik att inte bara erkänna sig besegrad utan påstå att han skulle ha lagt sig i tävlingen. Gör det så mycket att erkänna att man börjat slå från fel håll på nöten och därav förlorat?
2024-04-14, 21:38
Medlem
imrichbitchs avatar
Det är ju nästan så jag känner att det är cyniskt och oschysst av produktionen att casta personer som Fredrik mfl.
2024-04-14, 21:42
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
Så skönt att se både Fredrik och Charlotta förlora i kokosnötstävlingen. Båda personerna är så självgoda och kaxiga så man verkligen njöt när dem förlorade. Sedan var det synd att Alexander inte vann, han verkar va en riktig kämpe.

Vad jag kunde se så hann Fredrik bara hacka sönder två nötter och det var under den andra kokosnöten som någon, jag tror det var Charlotta som ropade att den var felvänd.

Precis som alla säger, så fult av Fredrik att inte bara erkänna sig besegrad utan påstå att han skulle ha lagt sig i tävlingen. Gör det så mycket att erkänna att man börjat slå från fel håll på nöten och därav förlorat?

Det är fasiken mer sorgligt att Alex förlorade än det är tillfredsställande att Fredrik och Charlotta gjorde det.
Han var så värd att få komma in.
2024-04-14, 21:55
Medlem
Flax75s avatar
Heja Alex. Hoppas han vinner hela skiten
2024-04-14, 22:03
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Det är ju nästan så jag känner att det är cyniskt och oschysst av produktionen att casta personer som Fredrik mfl.

Fredrik är ju guld vilken jävla dåre...
2024-04-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Hej och hå nu stänger vi ner gränslandet och avslutar med en tävling för att se vilka som får fortsätta tävla. Nejj föressten vi öppnar upp gränslandet igen.
Helt rätt, men skriv då att det är den tävlingen du menar!
2024-04-14, 22:04
Medlem
Haha Fredrik!!!! Jag högg ju sådär dåligt med flit så att Pål får komma in och ta min plats .
Så sjukt pinsam
2024-04-14, 22:08
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8077
Ids inte bläddra tillbaka... Vilka åker på duell och vilka åker ut/hem/gränslandet?

Alex väljer Lars, den senare vinner
Pål väljer Fredrik, den senare förlorar
Alma väljer Simone, den senare förlorar
Zayra får Charlotta, den senare förlorar

Förlorarna får frågan om de vill till gränslandet, alla verkar vilja det.
Senast redigerad av fonder 2024-04-14 kl. 22:26.
2024-04-14, 22:09
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Det är fasiken mer sorgligt att Alex förlorade än det är tillfredsställande att Fredrik och Charlotta gjorde det.
Han var så värd att få komma in.
Skönt för honom att slippa fängelset några veckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in