Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-13, 00:29
Medlem
Kan inte förstå vad vissa som (iaf av det vi sett i tv rutan) inte bidragit i lägret eller presterat på tävlingar gör där. När det ska bestämma vem som ska stå över så är det alltid någon som VILL hoppa över.. Om man bara ligger på stranden och äter kokos och hoppar över tävlingarna så missar man ju hela Robinson upplevelsen? Förstår inte heller hur laget resonerar, jag hade hellre röstat ut Simone som bidrar med 0 än till exempel Lars som iallafall försöker och VILL tävla.
2024-04-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
Kan inte förstå vad vissa som (iaf av det vi sett i tv rutan) inte bidragit i lägret eller presterat på tävlingar gör där. När det ska bestämma vem som ska stå över så är det alltid någon som VILL hoppa över.. Om man bara ligger på stranden och äter kokos och hoppar över tävlingarna så missar man ju hela Robinson upplevelsen? Förstår inte heller hur laget resonerar, jag hade hellre röstat ut Simone som bidrar med 0 än till exempel Lars som iallafall försöker och VILL tävla.
Jag hade röstat bort Fredrik från att tävla. Rubel kan nog, men bär på sitt handikapp, Fredrik.

Sämst, förutom Fredrik så tycker jag sämst om Charlotte. Befarar nu att hon ska dullerera mot Zayra och...Vinna. Jag gillar inte Zayra men hon är 100 ggr bättre än Charlotte, som person, av det jag sett.
2024-04-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag har googlat på det, finns inte ett enda belägg för vad du påstår.

Du kan kanske själv bidra med en länk som vetenskapligt bevisar detta fenomen?

Sen fattar jag inte varför Alex något långsamma tal skulle ha någon inverkan på hans prestation i Robinson. Någon som kan upplysa mig om det?

Det kommer du garanterat inte att få...
2024-04-13, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Hoppas att Pål kommer tillbaka. Han pratar så roligt och med inlevelse. Rolig att titta på. Han borde jobba med teater.
Tja, tycker han verkar vara mer eller mindre efterbliven med sina kommentarer...
2024-04-13, 07:16
Medlem
plumba69s avatar
Jag har en kompis slutade med heroin för ca 5 år sedan. Jag vet att han var rätt långt ned i skiten.

Hursomhelst så pratar han som vem som helst
2024-04-13, 08:04
Medlem
Roble och Fredrik är ju sämst på tävling. Knappt ed klara av att dyka. Maureen måste lära dig att knipa käften. Alla blir irriterande på hennes röst och det svammel som kommer ut.
2024-04-13, 11:22
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Rooble tycks äntligen ha börjat begripa, att han och Fredrik inte är öns kungar, som styr allt. Beta-hannen Fredrik däremot kommer inte att fatta ett jota tills han åker ut och det lär han och hans kumpan Rooble göra.

Dessa två tomtar är dock mycket bra teve.

Ja, precis bra TV.
2024-04-13, 11:34
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det klagas mycket på Robinson men mest rör det sig om att folk är fula, dumma eller mentalt störda. De två värsta felen tas dock sällan och de är:

1) Sluta låta folk kommentera tävlingar med intervjuer gjorda efter kampen avslutats. Visst de har skärpt sig lite i klipprummet, men det är ofta fortfarande alldeles för enkelt att räkna ut vinnarlaget med ledning av tonfall och miner.

2) Avslutningen med att utse vinnaren genom en hinderbana uppskattas säkert av både Anders Lundin och de yngsta tittarna, men sista avsnittet blir ju stendött på detta vis. Låt röstning avgöra som förr och idag i utrikiska upplagor, så det sociala spelet fäller utslaget även I finalen.

Nr 2 är totalt värdelöst förslag. Röstning är för att rövslickarna ska kunna vinna.

Dock, bör hinderbanan va en svårare, fler moment.
2024-04-13, 13:44
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Drömmen för mig....

Alex vinner mot Fredrik
Pål slår Robble
Alma slår Carlotta
och slutligen vinner Zayera mot någon av:
Maureeeeen, som alltid vet bäst
Hanna, obehaglig
Simone, mobbare
eller
Olivia, dina string passar lika bra på dig som ett par speedos på mig men jag har i alla fall vett att inte använda det.

Men det är ju vad jag hoppas på....

Zayera kommer möta Charlotta, de andra väljer före henne och de kommer välja lättare motståndare.

Se Chaga's inlägg.

Jag tror dock att Maaruen eller Simone byts ut av Fredrik. Eftersom han skickade Charlotta så kanske gruppen tycker att han också ska duellera.
2024-04-13, 17:06
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3

Jag tror dock att Maaruen eller Simone byts ut av Fredrik. Eftersom han skickade Charlotta så kanske gruppen tycker att han också ska duellera.
Jag tror inte Fredrik byter ut någon. Ingen i laget kan avgöra vilka som ska duellera den här gången. Det är ju det de ska tävla om, vad vi vet. De tre sista får duellera.

Att de andra tycker att Fredrik ska duellera kan däremot stämma. Det kan vara ganska många i laget som är lika trött på honom som de flesta tv-tittarna är.
2024-04-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Jag har en kompis slutade med heroin för ca 5 år sedan. Jag vet att han var rätt långt ned i skiten.

Hursomhelst så pratar han som vem som helst
Och ärligt talat, vad har det för betydelse hur han pratar?

Jag frågar inte dig, utan jag frågar de två heroinisterna i tråden, dvs de två som HATAR Alex. Vi andra vet att det inte alls har någon betydelse hur man pratar.
2024-04-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Ja, precis bra TV.
Nej, de förstör programmet.
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Nr 2 är totalt värdelöst förslag. Röstning är för att rövslickarna ska kunna vinna.

Dock, bör hinderbanan va en svårare, fler moment.
Har du sett Robinson i andra länder? Man röstar ofta fram de bästa spelarna, även om man haft konflikter med dem tidigare. Man vill belöna den bästa spelaren.

I Sverige gäller andra regler, men vi är ett extremt land i många avseenden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in