Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon vore klockren som Henkes efterföljare i Head and Shoulders reklamen. Fullständigt fri från mjäll!

Tur det inte var Hair and shoulders, det hade hon aldrig kunnat göra reklam för
2024-04-20, 00:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Alltså, jag vet att Helen är populär men hon är ju urtypen av en sådan spelare som kommer in och bara kör allting individuellt från första början och saknar tillräckligt mycket social kompetens för att kunna vinna. Hon sade mer eller mindre rakt ut att jag är bara här för att utmana mig själv fysiskt och är inte intresserad av det sociala spelet inför båda säsongerna, så inte lärde hon sig mycket av den första säsongen heller även om hon inte riktigt fick chansen den andra gången. Det slår hur som helst alltid tillbaka förr eller senare att spela på det sättet och då kallar hon det för "utfrysning" och "mobbning" eftersom hon saknar självinsikt att det är hon själv som skapat situationen.

Det var på tiden att någon markerade mot henne och påpekade att HON inte kan lita på någon och det inte är något som gäller generellt på Robinson, med tanke på att hon struntat i eller varit oförmögen att bygga sociala kopplingar till de andra deltagarna. Jag tycker inte att det var speciellt otrevligt sagt.

Helen är en begränsad Robinson-spelare helt enkelt. Pelle Bloom i den här säsongen är mycket mer komplett för att ta en jämförelse med någon annan. Han är både social, strategisk och fysiskt stark. Samma sak med Pelle Lilja från förra säsongen.

Helen har uppenbarligen svårt för det sociala men det har vissa människor naturligt. Hon säger väldigt konstiga grejer ibland o.s.v. och har svårt att känna in andra människor.

Att du skriver att det var på tiden att någon markerade mot henne är bara ologisk cope från din sida.

Att hon är en "begränsad Robinson-spelare" har inget med saken att göra.

Att trycka ner någon som han gjorde när den personen står ensam och redan har förlorat spelet är sjukt fult enligt mig och om jag inte minns fel så ångrade även Alex att han sa så där i någon Youtubevideo där han sitter och reagerar på avsnittet.
Det är lite som när Tove försökte trycka ner Charlie när Charlie redan hade blivit utröstad, man visar att man är en småsint och elak människa. Det blir dock extra fult i Alex fall eftersom Helen var utstött och hade redan tagit emot kommentarer som den från Homayon när han deklarerar att han inte vill lära känna henne.

Uppenbarligen har Alex ångrat sitt beteende, antingen för att han vill vara en bättre person eller för att han vill framstå som en bättre person, vilket är varför han varit übersnäll mot Helen denna säsong.
Senast redigerad av mendokse 2024-04-20 kl. 00:10.
2024-04-20, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Helen har uppenbarligen svårt för det sociala men det har vissa människor naturligt. Hon säger väldigt konstiga grejer ibland o.s.v. och har svårt att känna in andra människor.

Att du skriver att det var på tiden att någon markerade mot henne är bara ologisk cope från din sida för att du försöker skydda Alex för att du är kär i honom.

Att hon är en "begränsad Robinson-spelare" har inget med saken att göra.

Att trycka ner någon som han gjorde när den personen står ensam och redan har förlorat spelet är sjukt fult enligt mig och om jag inte minns fel så ångrade även Alex att han sa så där i någon Youtubevideo där han sitter och reagerar på avsnittet.
Det är lite som när Tove försökte trycka ner Charlie när Charlie redan hade blivit utröstad, man visar att man är en småsint och elak människa. Det blir dock extra fult i Alex fall eftersom Helen var utstött och hade redan tagit emot kommentarer som den från Homayon när han deklarerar att han inte vill lära känna henne.

Uppenbarligen har Alex ångrat sitt beteende, antingen för att han vill vara en bättre person eller för att han vill framstå som en bättre person, vilket är varför han varit übersnäll mot Helen denna säsong.
Instämmer i vartenda ord du skriver. Känns skönt att det finns några fler som såg vad som verkligen hände. Själv tyckte jag det var vidrigt och det var svårt att se hur illa behandlad Helen blev av Alex som ledare för mobbarna. Han är feg när det än gäller och såg Helen som ett hinder för att själv nå vinsten. Samma visa när han valde Lars istället för Fredrik då det skulle tävlas med kokosnötter. Det var i alla fall underhållning då han förlorade mot den som han ansåg vara svag.

Vet att det finns flera i tråden även om man inte kan tro det som förstår att Alex inte är den som han utger sig för att vara. Nagelfar honom när han är med i programmet och ser nåt helt annat uttryck än vad hejarklacken förmår. Gjorde faktiskt ont att se när Helen tvingades stöta ihop med den plågoande som förpestade hennes tillvaro i tidigare säsong.
Alex visste att det kommer visas på tv och låtsades vara så ångerfull och inställsam vilket var ett utmärkt skådespeleri. Jag blev bara äcklad och anser att det var cyniskt och vidrigt av produktionen att låta dessa 2 mötas ensamma i Gränslandet. Som jag skrev tidigare så påminde mötet om det där hemska programmet "Förlåt mig" som gick på 90-talet. Nu hoppas jag bara att Alex röstas ut och gärna på målsnöret.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-20 kl. 01:10.
2024-04-20, 02:24
Medlem
fonders avatar
Förr i tiden hade man per automatik stil och klass om man var jurist, men det finns inte längre garantier ens inom denna kategori av människor. Pelle som är jurist är söndertatuerad som vilken WT som helst, tragiskt.
2024-04-20, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Hur fan kunde dom rösta ut Rooble?!

Dom skriver namnet på lappar och lägger i en urna på örådet. Den som får flest röster åker ut. Om det stämmer att han blev utröstad så kommer det stå i Aftonbladet att han bad alla rösta på honom. Det är så hans pakt tror att man vinner Robinson.
2024-04-20, 08:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Haha Fredrik vilken loser som lämnar Robinson o skyller på personliga skäl. Tom en blind höna fattar att han gav upp pga han insåg att han var körd i alla tävlingar. O hans balans var inte mkt att hurra över. Vi snackar en halv miljon kronor då han köttar man på tills man stupar o blir utröstad. Den där Pontus fick väl inte ens någon chans över huvud taget inne i Robinson?
Jag kanske är en blind höna men jag tycker att det är uppenbart att han är inhyrd för att skapa drama. Från mansgris till nallebjörn är inte trovärdigt. Tidigare säsonger har det ju varit t.ex. Hamilton och Bonnevie.
2024-04-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Hur fan kunde dom rösta ut Rooble?!

De har väl inte haft öråd ännu? Brukar väl vara på söndagar?
2024-04-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
De har väl inte haft öråd ännu? Brukar väl vara på söndagar?
Exakt. Släpps på TV4 play 00.01 imorgon söndag. Men han lär ligga risigt till.
2024-04-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Exakt. Släpps på TV4 play 00.01 imorgon söndag. Men han lär ligga risigt till.

Är väl bättre välja Lars alt någon av brudarna.
2024-04-20, 13:01
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hon vann ju det året första tjejpakten fanns, som röstade bort alla män. Hon var duktig men vann främst av den anledningen.

Jag tycker tvärtom, att de första åren var det tävling och inget trams. Efter örådet åkte man ut. Inget jävla gränsland, där man kan hamna fem gånger. Inga utmanare, som kommer in med helt andra förutsättningar. Färre och färre deltagare kvar, vilket ökade spänningen. Idag kan man inte gissa om ett avsnitt är från första eller sista veckan
Några tävlingar i första säsongen platsar i Wild Kids, då det är barntävlingar.

Kan bli mer spännande när inte åker ut direkt när det finns Gränsland. Då det blir svårare för vissa deltagare som tror att man kan glida till finalveckan med en stark pakt på ett bananskal..
I första säsongen som jag tittade på förra året, var lätt att räknka ut vem som skulle bli utröstad i nästan alla gånger, det är ju inte spännande.

Jag googlade och kan kostatera att joker (som du kallade för utmannare) fanns redan på den gamla tiden, redan i andra säsongen.

Apropå andra säsongen 1998 med Alexandra. Du skrev om första året med tjejpakten som lyckades. Det gör det intressant att veta hur strategin var då, som inte lyckas med i modern tid.

Jag har lyckas hitta den andra säsongen 1998. Är det värt att se på denna säsong?
2024-04-20, 13:42
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Några tävlingar i första säsongen platsar i Wild Kids, då det är barntävlingar.

Kan bli mer spännande när inte åker ut direkt när det finns Gränsland. Då det blir svårare för vissa deltagare som tror att man kan glida till finalveckan med en stark pakt på ett bananskal..
I första säsongen som jag tittade på förra året, var lätt att räknka ut vem som skulle bli utröstad i nästan alla gånger, det är ju inte spännande.

Jag googlade och kan kostatera att joker (som du kallade för utmannare) fanns redan på den gamla tiden, redan i andra säsongen.

Apropå andra säsongen 1998 med Alexandra. Du skrev om första året med tjejpakten som lyckades. Det gör det intressant att veta hur strategin var då, som inte lyckas med i modern tid.

Jag har lyckas hitta den andra säsongen 1998. Är det värt att se på denna säsong?
Ja, den är värd att se. Om inte annat för att höra den klassiska kommentaren från en deltagare om en annan deltagare: "Det rycker i baguetten"
2024-04-20, 19:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon vore klockren som Henkes efterföljare i Head and Shoulders reklamen. Fullständigt fri från mjäll!

Bra där

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in