Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Alltså, jag vet att Helen är populär men hon är ju urtypen av en sådan spelare som kommer in och bara kör allting individuellt från första början och saknar tillräckligt mycket social kompetens för att kunna vinna. Hon sade mer eller mindre rakt ut att jag är bara här för att utmana mig själv fysiskt och är inte intresserad av det sociala spelet inför båda säsongerna, så inte lärde hon sig mycket av den första säsongen heller även om hon inte riktigt fick chansen den andra gången. Det slår hur som helst alltid tillbaka förr eller senare att spela på det sättet och då kallar hon det för "utfrysning" och "mobbning" eftersom hon saknar självinsikt att det är hon själv som skapat situationen.
Det var på tiden att någon markerade mot henne och påpekade att HON inte kan lita på någon och det inte är något som gäller generellt på Robinson, med tanke på att hon struntat i eller varit oförmögen att bygga sociala kopplingar till de andra deltagarna. Jag tycker inte att det var speciellt otrevligt sagt.
Helen är en begränsad Robinson-spelare helt enkelt. Pelle Bloom i den här säsongen är mycket mer komplett för att ta en jämförelse med någon annan. Han är både social, strategisk och fysiskt stark. Samma sak med Pelle Lilja från förra säsongen.
Helen har uppenbarligen svårt för det sociala men det har vissa människor naturligt. Hon säger väldigt konstiga grejer ibland o.s.v. och har svårt att känna in andra människor.
Att du skriver att det var på tiden att någon markerade mot henne är bara ologisk cope från din sida.
Att hon är en "begränsad Robinson-spelare" har inget med saken att göra.
Att trycka ner någon som han gjorde när den personen står ensam och redan har förlorat spelet är sjukt fult enligt mig och om jag inte minns fel så ångrade även Alex att han sa så där i någon Youtubevideo där han sitter och reagerar på avsnittet.
Det är lite som när Tove försökte trycka ner Charlie när Charlie redan hade blivit utröstad, man visar att man är en småsint och elak människa. Det blir dock extra fult i Alex fall eftersom Helen var utstött och hade redan tagit emot kommentarer som den från Homayon när han deklarerar att han inte vill lära känna henne.
Uppenbarligen har Alex ångrat sitt beteende, antingen för att han vill vara en bättre person eller för att han vill framstå som en bättre person, vilket är varför han varit übersnäll mot Helen denna säsong.