Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-12, 17:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hon den tjocka Anna Book look a liken har väl inte briljerat mkt heller samma med Maureen.

Simone's prestation i tävlingar har väl varit av mindre art men om jag inte minns fel var hon duktig på att dyka som senast. Maureen - försöker i de flesta tävlingar att peppa sitt lag med sina röstresurser verkar det som och hon ger ofta märkliga och felaktiga instruktioner till sitt lag så de tappar fokus. Lars har fått äta upp hela tiden sedan de sprang med rep i leran och han inte kunde komma på fötter igen så han blir ofta överkörd och "får stå över" att tävla. Han får ju inte en chans alls numera att visa vad han kan. Kommunikationen mellan de i Lag Nord känns som obefintlig och de som saboterar det hela och mest är ju Fredrik, Rooble och Charlotte.

Nu ska Lag Nord tävla inbördes för att se vilka 3 st som kommer sist och bli duellanter tillsammans med Charlotte. Kul vore om det bl a blir Fredrik och Rooble som kanske gör det med flit för att de vill duellera mot Gränslandet och om det blir så hoppas jag verkligen att just de två förlorar i den duellen - ja Charlotte får gärna hamna där också
2024-04-12, 17:59
Medlem
TheGhostLords avatar
Hoppas att Pål kommer tillbaka. Han pratar så roligt och med inlevelse. Rolig att titta på. Han borde jobba med teater.
2024-04-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Jag har en lillebror som gått på droger. Han pratar precis som vanligt, som han gjordeinnan han började med droger ( är nu fri)
Däremot kan man se lite när han gestikulerar att han gjort, det han gjort.

Träffat många olika i mitt arbete, aldrig märkt att en pundare måste prata sakta och tydligt. Snarare tvärtom.

Tycker mer att han pratar som en söderkis. Utpräglad stockholmska, något släpigt.
2024-04-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Tycker mer att han pratar som en söderkis. Utpräglad stockholmska, något släpigt.

Han pratar släpigare än den riktiga söderdialekten. Heroin förstör centran som påverkar talet.
2024-04-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hon den tjocka Anna Book look a liken har väl inte briljerat mkt heller samma med Maureen.
Har också undrat över hur de andra kan tycka att Anna Book tillför något till laget. Komplett värdelös i alla tävlingar.
2024-04-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Har också undrat över hur de andra kan tycka att Anna Book tillför något till laget. Komplett värdelös i alla tävlingar.
Hon är ju hälften så gammal som Lars, då tycker dom att hon måste vara dubbelt så bra på allt. Sen är ju Roblobb och Fredrik bäst så klart. Det är därför det går så bra för laget.
2024-04-12, 20:49
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Han pratar släpigare än den riktiga söderdialekten. Heroin förstör centran som påverkar talet.
Precis. Men det fattar inte gamlingarna som avgudar herr Pundare.
2024-04-12, 21:05
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Jag har googlat på det, finns inte ett enda belägg för vad du påstår.

Du kan kanske själv bidra med en länk som vetenskapligt bevisar detta fenomen?

Sen fattar jag inte varför Alex något långsamma tal skulle ha någon inverkan på hans prestation i Robinson. Någon som kan upplysa mig om det?
2024-04-12, 21:07
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Kul vore om det bl a blir Fredrik och Rooble som kanske gör det med flit för att de vill duellera mot Gränslandet och om det blir så hoppas jag verkligen att just de två förlorar i den duellen - ja Charlotte får gärna hamna där också
Ja, jag tror Fredrik blir bland de tre sista i tävlingen om vilka som ska duellera så han kommer säkert att dra sig i det där äckliga skägget i en synk och säga nåt om det var en läggmatch.

Nån löjlig ursäkt lär han i varje fall hitta på när det inte blir vinst. Naturligtvis säger han före tävlingen att "det här tar jag, det passar mig"
2024-04-12, 22:19
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Rooble tycks äntligen ha börjat begripa, att han och Fredrik inte är öns kungar, som styr allt. Beta-hannen Fredrik däremot kommer inte att fatta ett jota tills han åker ut och det lär han och hans kumpan Rooble göra.

Dessa två tomtar är dock mycket bra teve.
Senast redigerad av Rinaldo-Montalbano 2024-04-12 kl. 22:29.
2024-04-12, 22:28
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Det klagas mycket på Robinson men mest rör det sig om att folk är fula, dumma eller mentalt störda. De två värsta felen tas dock sällan och de är:

1) Sluta låta folk kommentera tävlingar med intervjuer gjorda efter kampen avslutats. Visst de har skärpt sig lite i klipprummet, men det är ofta fortfarande alldeles för enkelt att räkna ut vinnarlaget med ledning av tonfall och miner.

2) Avslutningen med att utse vinnaren genom en hinderbana uppskattas säkert av både Anders Lundin och de yngsta tittarna, men sista avsnittet blir ju stendött på detta vis. Låt röstning avgöra som förr och idag i utrikiska upplagor, så det sociala spelet fäller utslaget även I finalen.
2024-04-12, 23:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det klagas mycket på Robinson men mest rör det sig om att folk är fula, dumma eller mentalt störda. De två värsta felen tas dock sällan och de är:

1) Sluta låta folk kommentera tävlingar med intervjuer gjorda efter kampen avslutats. Visst de har skärpt sig lite i klipprummet, men det är ofta fortfarande alldeles för enkelt att räkna ut vinnarlaget med ledning av tonfall och miner.

2) Avslutningen med att utse vinnaren genom en hinderbana uppskattas säkert av både Anders Lundin och de yngsta tittarna, men sista avsnittet blir ju stendött på detta vis. Låt röstning avgöra som förr och idag i utrikiska upplagor, så det sociala spelet fäller utslaget även I finalen.

Bra förslag! Fast jag tror inte att dina förslag uppmärksammas av de som gör programmet som du kanske önskar om du inte också lägger in dessa förslag på fler sociala medier (Facebook och Instagram) samt hos TV4 och producenterna själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in