2024-02-02, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av megapolarbear
Haha, om du visste hur många som självmedicinerar så hade du blivit mörkrädd, grabben. Eller vill du att vi ska spärra in sådär en miljon människor? Låt mig gissa, du är en sån där hjärntvättad stackars fitta som anser att alkohol är som vatten, och att hasch kommer från Lucifer? Tönt, mobboffer, glasögonorm.
Det är nära slutet nu för dessa - deras grannar (din granne kanske) kommer spika igen deras dörrar..
Grannar vet mer än du anar. Samhällets alla resurser kommer användas , då dör snart narkotikan ut.. 😁😁😁

Med enkla orden - vi grannar hatar narkotika , så blir det utdelat en tape det står i rött (i väntan på polis - narkoman inspärrad).
Senast redigerad av Massonite 2024-02-02 kl. 19:02.
Citera
2024-02-02, 19:00
Medlem
Trevligt, dags för LVM för en drös av människor.
Citera
2024-02-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är nära slutet nu för dessa - deras grannar (din granne kanske) kommer spika igen deras dörrar..
Grannar vet mer än du anar. Samhällets alla resurser kommer användas , då dör snart narkotikan ut.. 😁😁😁

Vill staten stoppa mitt knarkande så blir jag vårdslöst våldsam, och det vill ingen. Inte ens jag!! Låt mig röka gräs och poppa piller och bara sköta mitt så skiter jag i resten. Staten har ingen rätt att påverka mitt sätt att leva, och försöker dem så stöter dem på motstånd. Har många polare med samma inställning. Drogerna är ofta det enda sköna man har kvar i ett liv som varit tio gånger hårdare än för genomsnittssvennen med villa vovve volvo. Labila pundare är en grupp man INTE jävlas med i onödan.
Citera
2024-02-02, 19:04
Medlem
Vitman-33s avatar
0.0013% av dom en miljon paketen har blivit beslagtagna. Skulle detta ske varje månad så blir siffran 0.0156% av paketen beslagtagna per år. Alltså 1.56 av hundra brev/paket. Kanske ska börja spela på lotto..
Citera
2024-02-02, 19:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Lagen är i detta fall bara ett påhitt som man hänvisar till för att inskränka våra fri och rättigheter.

Påhitt och påhitt, det är något som beslutats . Vi som medborgare är dock fria att rösta på partier som vill förändra dessa. Och visst man kan se ALLA lagar som inskränkningar förstås men då är ju alternativet anaraki och det är väl inget som man gärna ser antar jag. Jag håller dock med om att vi bör ha friheten att göra vad vi vill såvida det inte handlar om att DIREKT skada en annan människa.
Citera
2024-02-02, 19:08
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Ok en snabb kalykylering. Postnord inkl Polisen räknar med att det skickas ~1 miljon paket innehållandes narkotika PER ÅR. Polisen har nu lyckats med hjälp av Postnord beslagtagit ~1300 stycken brev/paket under en månad. Är det rättfärdigat? Gör det ens någon skillnad?. Symbolpolitik?

Edit: det är alltså 0.0013%, alltså ca en tusendels procent.

Antalet beslag denna gång gör nog varken till eller från i det stora hela. Det används politiskt för att få fram mer resurser till regelbundna kontroller på en helt annan nivå. Och det gillar vi!
Citera
2024-02-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://sverigesradio.se/artikel/pos...1300-knarkbrev

Äntligen händer det grejer, bra jobbat av Postnord!
Vilket straff kan dessa äckliga knarkare tänkas få?
Är det många flashbackare i pojkrummet som svettas extra mycket nu?
Någon som vet mer, varför har man inte gjort dessa riktade insatser innan?

-Avsaknad av personal ,avsaknad av politisk vilja,pågående knarkkrig i landet samt kompetent ledning och styrning.
Citera
2024-02-02, 19:12
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Antalet beslag denna gång gör nog varken till eller från i det stora hela. Det används politiskt för att få fram mer resurser till regelbundna kontroller på en helt annan nivå. Och det gillar vi!

"0.0013% av dom en miljon paketen har blivit beslagtagna. Skulle detta ske varje månad så blir siffran 0.0156% av paketen beslagtagna per år. Alltså 1.56 av hundra brev/paket. Kanske ska börja spela på lotto.."

Triss har faktiskt sämre odds dom snåljåparna, för att vinna 10 000kr måste du köpa 32 876 lotter. Räknade jag ens rätt? Alkoholen förvirrar min lilla ärthjärna.

För att plocka varje paket behöver Postnord utöka sin nuvarande styrka på (24 560) till ~1800 000 (~1.8 miljoner) "Antalet anställda på Postnord minskade med 1 400 under fjärde kvartalet, till totalt 24 560 i medelantal. Enligt Annemarie Gardshol kommer den processen att fortgå under 2024, men utan stora stålbad och varsel
Postnords koncernchef Annemarie Gardshol."

https://www.publikt.se/nyhet/postnor...gskraven-25915

Rätta mig gärna på detta för jag tror jag har schablat bort mig på slutet, sen är det såklart inte jämförbart att flera personer behövs för att beslagta post, det kan ju effektivseras också självfallet.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-02-02 kl. 19:47.
Citera
2024-02-02, 19:46
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
"0.0013% av dom en miljon paketen har blivit beslagtagna. Skulle detta ske varje månad så blir siffran 0.0156% av paketen beslagtagna per år. Alltså 1.56 av hundra brev/paket. Kanske ska börja spela på lotto.."

Triss har faktiskt sämre odds dom snåljåparna, för att vinna 10 000kr måste du köpa 32 876 lotter. Räknade jag ens rätt? Alkoholen förvirrar min lilla ärthjärna.

För att plocka varje paket behöver Postnord utöka sin nuvarande styrka på (24 560) till ~1800 000 (~1.8 miljoner) "Antalet anställda på Postnord minskade med 1 400 under fjärde kvartalet, till totalt 24 560 i medelantal. Enligt Annemarie Gardshol kommer den processen att fortgå under 2024, men utan stora stålbad och varsel
Postnords koncernchef Annemarie Gardshol."

https://www.publikt.se/nyhet/postnor...gskraven-25915

Ja men nu tog dom ju ändå 1300 brev..

Man måste verkligen ha problem med logiken om man tror att dett skulle vara annat än skrämselpropaganda.
Citera
2024-02-02, 19:49
Medlem
Citat:
Är det många flashbackare i pojkrummet som svettas extra mycket nu?

Okej, du jublar över att 1300st försändelser öppnats varpå lite drygt 80% innehåller narkotika?

För egen del jublar jag inte det minsta då jag känner att det endast är en piss i Mississippi. 20% av breven har öppnats utan att innehålla de eftersökta olagligheterna. Vill inte tänka på hur många försändelser som skickas dagligen men kan garantera att det som nu hittats inte är något sett till det stora hela. Är det ens en promille av det som skickats? Vilka mängder narkotika är också värt att diskutera.
Citera
2024-02-02, 20:02
Medlem
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/pos...1300-knarkbrev

Äntligen händer det grejer, bra jobbat av Postnord!
Vilket straff kan dessa äckliga knarkare tänkas få?

Jadu dessa äckliga knarkare måste sätta till ordentligt, dom skadar ju många när dom sitter hemma och knarkar huvvaligen, helst livstid? då kan dom ju inte dödsknarka dagligen???.

Men när blir alkohol olagligt??? nikotin?.
Citera
2024-02-02, 20:03
Medlem
Herregud, ett minimalt tillslag med vad som beräknas skickas med posten varje dag/månad/år.
Legalisera cannabis som är en "inkörsport" till tyngre droger.
Varför är cannabis en inkörsport? Jo, för att det är olagligt. Folk vill inte åka fast för något som är lagligt i flera länder, avkriminiserat i fler och många länder bryr sig inte om cannabis, dom satsar på tyngre droger.
Hur kan röka en joint vara så farligt i Sverige men inte i Kanada?
När ungdomar pusslar ihop all fakta som finns (även fakepropagandan från mongon som säger att cannabis är helt harmlöst) om cannabis så inser dom troligtvis att staten bara är dryga och försöker vara godhetsknarkare och fortsätter röka.
Sedan hamnar dom i någon pundares knarkarkvart när dom ska handla mer , eller inte vill behöva gömma sig ute på vintern i kylan, och blir erbjudna det ena med det andra, allt tyngre droger.

Till slut sitter dom å knaprar benzo, avskyr själv benzo, amfetamin och "lort" droger. Finns vissa som får en bättre vardag och kan sköta sig på dessa ,det vet jag!
Inte jag dock, bara testat någon form av benso en gång och det var horribelt.
Så tar man bort möjligheterna att bli erbjuden får man säkerligen ner antalet som hamnar i värre missbruk.
Var själv knarkis i mina ungdomsår och hamnade i allt värre lägenheter där folk satt och drog sprutor hej vilt bara för att jag inte ville vara ute en kall januari dag å röka ett par jointar. Blev erbjuden allt möjligt, men var någorlunda stark och tackade nej till det mesta.
Nöjde mig gott med röka.

Sedan blir man ju grovt förbannad när man läser om kokain i riksdagen och inte ett knyst från polisen, borde göras pissprov på alla direkt nyheten kom ut. Nej alla som hatar knark borde faktiskt rösta för en legalisering av cannabis, dra undan benen från gängen(till viss del) och ta vinsterna till rehab,psyk,och prevention.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in