2024-02-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://sverigesradio.se/artikel/pos...1300-knarkbrev

Äntligen händer det grejer, bra jobbat av Postnord!
Vilket straff kan dessa äckliga knarkare tänkas få?
Är det många flashbackare i pojkrummet som svettas extra mycket nu?
Någon som vet mer, varför har man inte gjort dessa riktade insatser innan?

Äcklig knarkare här! Dock inte bott hemma på många år

Jag har fått samtliga av mina senaste beställningar, så jag är inte orolig alls. 120 gram röka och 900 blandade tabletter (xanax, ikto, valium, några flunisar, etc.). De anlände inom ett par dagar efter beställning, som alltid. Hade jag inte fått något hade jag kanske varit lite nervös.

En observation: hur mobbad måste man vara för att i vuxen ålder använda ett uttryck som "knark"? Barn säger knark, vuxna säger droger. Typiskt svennar att få panik för att man vill självmedicinera... När vi har Europas dokumenterat sämsta psykvård så anser jag det vara en mänsklig rättighet att stoppa i sig va man vill, efter eget tycke och smak.

Lämna köparna ifred. Om de ger sig på säljarna så har jag dock inga problem, de är i den här världen av helt andra anledningar än vi brukare.
Citera
2024-02-02, 18:12
Medlem
Vitman-33s avatar
Ok en snabb kalykylering. Postnord inkl Polisen räknar med att det skickas ~1 miljon paket innehållandes narkotika PER ÅR. Polisen har nu lyckats med hjälp av Postnord beslagtagit ~1300 stycken brev/paket under en månad. Är det rättfärdigat? Gör det ens någon skillnad?. Symbolpolitik?

Edit: det är alltså 0.0013%, alltså ca en tusendels procent.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-02-02 kl. 18:51.
Citera
2024-02-02, 18:15
Medlem
Kan dom inte styrka betalningen borde det vara svårt att få någon dömd.
Citera
2024-02-02, 18:18
Moderator
Psilosophers avatar
Inslag i svt Rapport med godhetssignalerande mellanchefer och konstaplar. Fan ta dem!
Citera
2024-02-02, 18:27
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Fast varför ska staten lägga sig i vad myndiga människor väljer att beställa och bruka?

Det är ju inte så lustigt egentligen då staten har som uppgift att se till att medborgare följer lagen. Sen kan man absolut ha åsikt om rådande lagstiftning men det är inget som myndigheter kan göra något åt just nu utan jobbar efter sitt ramverk. Din fråga är felställd på så sätt att det är helt självklart att staten gör sitt för att upprätthålla de nuvarande lagarna.
Citera
2024-02-02, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av megapolarbear
Äcklig knarkare här! Dock inte bott hemma på många år

Jag har fått samtliga av mina senaste beställningar, så jag är inte orolig alls. 120 gram röka och 900 blandade tabletter (xanax, ikto, valium, några flunisar, etc.). De anlände inom ett par dagar efter beställning, som alltid. Hade jag inte fått något hade jag kanske varit lite nervös.

En observation: hur mobbad måste man vara för att i vuxen ålder använda ett uttryck som "knark"? Barn säger knark, vuxna säger droger. Typiskt svennar att få panik för att man vill självmedicinera... När vi har Europas dokumenterat sämsta psykvård så anser jag det vara en mänsklig rättighet att stoppa i sig va man vill, efter eget tycke och smak.

Lämna köparna ifred. Om de ger sig på säljarna så har jag dock inga problem, de är i den här världen av helt andra anledningar än vi brukare.
Vet att de som har svårt att sova ska bli kallade till en doktor , undersökas för psykisk ohälsa.
Kanske blir det nya mentalsjukhus igen - mentalsjukhus = ingen narkotika i samhället..
De nya mentalsjukhusen ska har mobila apotek och liknande .. en gång om dagen om så behövs - jag fattar inte varför inte folk med (eget bruk) inte sätts i tvångströja.. och bevakas via nyöppnade mentalsjukhus,

Det är något för framtiden .. 1 juni - 24.
Citera
2024-02-02, 18:40
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Missbruk anses idag vara en sjukdom, man kan spekulera i om man håller med om detta eller inte, men jag tror ingen vill injicera heroin och suga gubbkuk frivilligt.

Sen har vi dom som partajar och tycker ett par partylinor är ett trevligt komplement till festkvällen, dom kommer upp på måndag och sköter sitt liv, vissa utvecklar ett missbruk

I olika undersökningar från CAN så har över 1 miljon svenskar angett att dom tagit illegal narkotika i Sverige, väldigt väldigt många berusar sig på andra sätt än med alkohol.

Vi kommer aldrig få ett narkotikafritt Sverige, det är bara glömma, Colombias president som mottog FNs fredspris sa att ”the war on drugs” var ett totalt misslyckande.

Vi har högst narkotikarelaterade dödsafall per capita i Europa, trots vårdar rock hårdare tag så händer ingenting.

Det finns bara en sak att göra, legalisera eget bruk och flytta över försäljningen till Systembolaget, då dödar vi gängen imorgon eftermiddag, i kan erbjuda hjälp och terapi på bolaget samt stöttning för de som gått från bruk till missbruk.

Idag är det allvarligare med värre konsekvenser att åka dit med 5gr kokain på fickan än vad det är att överfallsvåldta en kvinna ute på stan, är det rätt och riktigt?

Att år efter år kasta miljarder och åter miljarder på ett misslyckat krig mot narkotika är så jävla dumt och definitionen av galenskap.

En idioti är att våra tingsrätter lägger ungefär 20% av all sin tid ringa narkotikabrott, medans våldtagna och sönderslagna kan få vänta i år på upprättelse så ska vi förstöra livet för Johan som dragit en partylina med dagsböter på uppåt 100 000 kr som ska betalas inom 30 dagar, indraget körkort och en arbetsgivare som kan sparka honom på dagen då det bara är synd om alkisar i det här landet.

En tullmyndighet med korkade muppar som tror dom ”påverkar” något när dom tar några paket är så jävla patetiskt och visar hur verklighetsfrånvända års myndigheter är, för varje tillslag så slinker 1000 igenom, du kan ringa hem kokain, heroin och piller via sociala medier lättare än vad det är och få tag i mellanöl 15:01 en Lördag.

Legalisera och det nu!

Hear hear! Man behöver inte ens ta droger för att stå bakom så mycket vettigt klarspråk.

Har själv lagt av för jag har annat för mig.

Men tycker fortfarande det bör legaliseras.

Ingen mening att sparka på de som redan ligger. Erbjud en väg ut och alternativ som ger mening till att sluta istället!
Citera
2024-02-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Tack för det.

Förbannat märkligt att langarna/säljarna snålar på en sån skitgrej som frimärken. Knappast det som bygger deras marginaler .

Men det innebär också att om säljarna börjar använda äkta frimärken och gå från kuvert till att skicka i mindre lådor, så är polisen åter på ruta 1.

Jag tror att de gjort en överslagsberäkning och riskanalys att det är mer riskabelt att skicka nerpundade Fredde som inte har något jobb för att köpa 5000 frimärken än att prata om vinstmarginal. Det är väl svårt att förklara bort det kan jag tänka mig, så förmodligen har det varit brist på någon form av front företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajlajf
Det är nu man har lust att göra 100tals småbeställningar till slumpmässigt utvalda personer däribland åklagare och poliser och låta spektaklet utspela sig.

Det ska bli kul och se när 700 pundare från Flashback använder ditt inlägg som försvarsunderlag, lite som ett stim med tjackade torskar, bänga hälleflundror och stirriga mörtar 😂
Citera
2024-02-02, 18:42
Jaha, Postnordanställda ska alltså betraktas som polisspioner nu, noterat!
Citera
2024-02-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vet att de som har svårt att sova ska bli kallade till en doktor , undersökas för psykisk ohälsa.
Kanske blir det nya mentalsjukhus igen - mentalsjukhus = ingen narkotika i samhället..
De nya mentalsjukhusen ska har mobila apotek och liknande .. en gång om dagen om så behövs - jag fattar inte varför inte folk med (eget bruk) inte sätts i tvångströja.. och bevakas via nyöppnade mentalsjukhus,

Det är något för framtiden .. 1 juni - 24.

Haha, om du visste hur många som självmedicinerar så hade du blivit mörkrädd, grabben. Eller vill du att vi ska spärra in sådär en miljon människor? Låt mig gissa, du är en sån där hjärntvättad stackars fitta som anser att alkohol är som vatten, och att hasch kommer från Lucifer? Tönt, mobboffer, glasögonorm.
Citera
2024-02-02, 18:50
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är ju inte så lustigt egentligen då staten har som uppgift att se till att medborgare följer lagen. Sen kan man absolut ha åsikt om rådande lagstiftning men det är inget som myndigheter kan göra något åt just nu utan jobbar efter sitt ramverk. Din fråga är felställd på så sätt att det är helt självklart att staten gör sitt för att upprätthålla de nuvarande lagarna.
Lagen är i detta fall bara ett påhitt som man hänvisar till för att inskränka våra fri och rättigheter.
Citera
2024-02-02, 18:52
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Vet vi om det är kunder från samma sida ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in