Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-02, 20:11
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Jadu dessa äckliga knarkare måste sätta till ordentligt, dom skadar ju många när dom sitter hemma och knarkar huvvaligen, helst livstid? då kan dom ju inte dödsknarka dagligen???.

Men när blir alkohol olagligt??? nikotin?.

Individen i fråga har 0 verklighetsuppfattning när det kommer till drogpolitik, sitter man och klappar som en säl över ett sånt här tillslag så bör hen uppsöka anställning på närmaste cirkus.
Citera
2024-02-02, 20:19
Medlem
Rastapunxs avatar
Den som bryter den heliga posten ska hamna i hel och ångra sig.
Posten är helig och det är skam att detta införs
Citera
2024-02-02, 20:23
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det här innebär att det flöt igenom över 10 gånger så många paket som vanligt sen när denna ”aktion” var över, och återigen igen jagar rättsväsendet brukare och missbrukare , vilket känns så jävla sjukt.

Vi sparkar på dom som lever i missbruk och misär, medans vi låter langare sko sig på deras olycka och ställa till med jävelskap.

Märkligt och meningslöst, antagligen ett sätt fiska efter mer resurser

100-150 miljarder årligen delar de oftast gängkriminella langarna mellan sig. Dessa siffror kommer från våra egna politiker.
Citera
2024-02-02, 20:23
Medlem
Nån som vet om det är några särskilda försäljares brev som de tagit?

Drogerna verkar ju ha varit blandad kompott.
Citera
2024-02-02, 20:27
Medlem
sturdyoxs avatar
Istället för att göra rent där den riktiga kriminaliteten är, dvs i no-go-zoner så lägger man resurser på att förstöra livet för Kalle 37 som köper gräs på nätet. Man vet ju vem staten är för och vem staten är emot.

Ett gäng landsförrädare.

Om det blir krig så är det inte ryssen jag kommer leka prickskytte på.
Citera
2024-02-02, 20:44
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Fick mitt brev taget med 105 blåbär, dom levererade dock brevet men med en lapp innuti att om jag ville hämta den misstänkta narkotikan skulle jag ringa ett nummer, annars skulle det destrueras. Inget åtal såklart (åndå under annat namn)

Vadå ändå under annat namn?
Citera
2024-02-02, 20:49
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vadå ändå under annat namn?
Beställdes till mitt ex (med hemlig adress) och då byter vi namn varje gång på dörren. Men det leder ej till åtal oavsett om det är rätt adresserat osv.

Vrf undra du? Inget att oroa sig för
Citera
2024-02-02, 20:52
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQ6Q9l/knarkbrev-hittade-hos-postnord-kan-avslojas-pa-lukten

Det är två olika händelser, en i Stockholm med 800 brev och en i Göteborg med 1300...?
Citera
2024-02-02, 21:00
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Jadu dessa äckliga knarkare måste sätta till ordentligt, dom skadar ju många när dom sitter hemma och knarkar huvvaligen, helst livstid? då kan dom ju inte dödsknarka dagligen???.

Men när blir alkohol olagligt??? nikotin?.

Citat:
Ursprungligen postat av minisk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQ6Q9l/knarkbrev-hittade-hos-postnord-kan-avslojas-pa-lukten

Det är två olika händelser, en i Stockholm med 800 brev och en i Göteborg med 1300...?
Om detta är allt dom löst så har dom plockat 0.0021% av alla de en miljon breven. Om dom gör detta varje månad så tar dom 2.52% av var hundrade brev. Anar att så inte sker annars skulle det inte vara denna uppståndelse. Vem vet AI kanske kan bidra men vänta er då AI övervakning via fartkameror, övervakningskameror, webhistorik, platsdata, åsiktskontroll mm. Totalt beräknad enligt AI en specifik datapunkt det är vad du kommer att vara. Inget kommer längre att vara privat då tex postlagen som nu inte längre skyddar medborgarnas identitet och rätt till privata konversationer, post är medelanden, medelanden är post elektronisk såsom analog. Hur ser du på framtiden? Gestapo, KGB, AI?

Någon som kan dubbelkolla min kalkylering!?
Senast redigerad av Vitman-33 2024-02-02 kl. 21:13.
Citera
2024-02-02, 21:15
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Beställdes till mitt ex (med hemlig adress) och då byter vi namn varje gång på dörren. Men det leder ej till åtal oavsett om det är rätt adresserat osv.

Vrf undra du? Inget att oroa sig för

Konstiga är jag fick hem ett brev med valium och zopiclon som ja beställde i måndags fick hem det idag och det är stämplat på Rosersberg så det har alltså varit där i och under veckan nu som dom tagit alla brev. Kan det vara för att det inte var någon ”riktig narkotika” i typ som gräs eller kokain, typ har dom haft hundar som sniffat fram breven eller vad..
Citera
2024-02-02, 21:16
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Fast varför ska staten lägga sig i vad myndiga människor väljer att beställa och bruka?

Ja men word. Sen kan man ju avkriminalisera istället så vi inte behöver sponsra organiserad jävla brottslighet.
Citera
2024-02-02, 21:18
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Okej, du jublar över att 1300st försändelser öppnats varpå lite drygt 80% innehåller narkotika?

För egen del jublar jag inte det minsta då jag känner att det endast är en piss i Mississippi. 20% av breven har öppnats utan att innehålla de eftersökta olagligheterna. Vill inte tänka på hur många försändelser som skickas dagligen men kan garantera att det som nu hittats inte är något sett till det stora hela. Är det ens en promille av det som skickats? Vilka mängder narkotika är också värt att diskutera.

Små mängder dom tar, det är ju personer som beställer lite för eget bruk.
Skiten är redan i landet med dom kanske ska fokusera på att ta det innan det ens kommer in i landet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in