2012-07-03, 01:43
  #877
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Nja med tanke på hur många vackra kvinnor vi har i landet så tror jag inte det. Däremot tror jag folk i allmänhet tar kvinnor på allvar som inte utmärker sig alltför mycket. Ett utseende kan ta fokus från det som var tänkt och även skapa förutfattade meningar såsom blondinskämt eller sexistiska gliringar från männen runtomkring och även i media.

Om det finns stort utbud av vackra kvinnor men de måste fula ner sig för att duga så finns en rädsla/intolerans mot skönhet.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vill du hävda att till exempel Anna Lindh såg illa ut?
Hon om någon hade väl framgång inom politiken men stoppades av en galen mördare.

Riktigt är dock att hennes utseende hade underordnad betydelse, hon valdes för sin kompetens inom politiken -- precis som det skall vara.

Anna Lindh såg ut som en helt vanlig kvinna. Inget speciellt.
Kanske blir hon väldigt snygg bredvid Maud och Mona.

Med snygga ministrar menar jag kvinnor som Maria Carfagna, Italiens förra jämställdhetsminister.
2012-07-03, 01:58
  #878
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Fenomenet i den mån som det existerar handlar i grunden om att kvinnor vill ha män mer intelligenta än de själva. Det orsakar således en instinktiv olust hos mannen när en attraktiv kvinna förefaller mer intelligent än han själv; det gör honom underlägsen och följaktligen oattraktiv för kvinnan eller till och med föraktlig.

Och det är det som driver mänskligheten framåt! För om det är så (och jag tror det ligger en hel del i ditt påstående) så är det ju en stor motivator för män bli mer intelligenta. Det är ju dock en konflikt med jämlikhetstänktet, för om män hela tiden ska ligga ett steg före för att kunna bilda familj, så kommer det ju aldrig bli jämlikt.
2012-07-03, 01:59
  #879
Medlem
Jag hatar inte intlegenta kvinnor :/ var har du fått det från ? ganska hårt fördom du har om killar alltså :/
2012-07-03, 02:05
  #880
Medlem
GoPalts avatar
Snarare tvärt om, jag blir irriterad på korkade människor.
2012-07-03, 02:48
  #881
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Om det finns stort utbud av vackra kvinnor men de måste fula ner sig för att duga så finns en rädsla/intolerans mot skönhet.



Anna Lindh såg ut som en helt vanlig kvinna. Inget speciellt.
Kanske blir hon väldigt snygg bredvid Maud och Mona.

Med snygga ministrar menar jag kvinnor som Maria Carfagna, Italiens förra jämställdhetsminister.

Jag som trodde du gillade den kyska stilen:
http://www.google.se/imgres?q=mara+carfagna&hl=sv&sa=X&biw=1280&bih=591 &tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=q7nB8y9CocrlwM:&imgref url=http://m.iphotoscrap.com/m.scrap.view.php%3Fq%3Dwallpaper%2B%2526%2BMara%2B Carfagna%26ap%3D3%26df%3D10&docid=ZL1zX2y4JRRfTM&i mgurl=http://m.iphotoscrap.com/Image/816/1231745050.jpg&w=1024&h=768&ei=VEDyT6yHI8Xh4QSHqqD wAw&zoom=1&iact=rc&dur=583&sig=1137501498421651872 45&page=1&tbnh=118&tbnw=157&start=0&ndsp=27&ved=1t :429,r:10,s:0,i:102&tx=46&ty=30

http://dalje.com/en/foto.php?id=19&rbr=6197&idrf=291121

Där ser man...

Personligen föredrar jag dock Anna Lindh ... både gällande utseende och klass.
2012-07-03, 22:20
  #882
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Om det finns stort utbud av vackra kvinnor men de måste fula ner sig för att duga så finns en rädsla/intolerans mot skönhet.



Anna Lindh såg ut som en helt vanlig kvinna. Inget speciellt.
Kanske blir hon väldigt snygg bredvid Maud och Mona.

Med snygga ministrar menar jag kvinnor som Maria Carfagna, Italiens förra jämställdhetsminister.
Vackra kvinnor måste inte fula ner sig för att bli lyssnade på eller bli respekterade. Däremot kanske de behöver tänka på hur de framställer sig själva i klädsel och framtoning. En blond bimbolook med ankmun kanske gör att fokus hamnar på fel ställe?
2012-07-03, 22:23
  #883
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag som trodde du gillade den kyska stilen:
http://www.google.se/imgres?q=mara+c...02&tx=46&ty=30

http://dalje.com/en/foto.php?id=19&rbr=6197&idrf=291121

Där ser man...

Personligen föredrar jag dock Anna Lindh ... både gällande utseende och klass.
Anna Lindh var en djupt begåvad kvinna men jag tror nog minst 95% skulle säga att de andra kvinnan du länkade är i en helt annan liga.
2012-07-03, 23:40
  #884
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Anna Lindh var en djupt begåvad kvinna men jag tror nog minst 95% skulle säga att de andra kvinnan du länkade är i en helt annan liga.
En helt annan liga - absolut, men det var inte det som diskuterades. Det var utseende och klass och det jag uttalade mig om var min åsikt.

Inom den genre som Carfagna visar upp sig är hon inte särskilt utstickande -- mig veterligen finner du inget motsvarande från Lindh i relevant ålder att jämföra med.
2012-07-04, 00:34
  #885
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Vackra kvinnor måste inte fula ner sig för att bli lyssnade på eller bli respekterade. Däremot kanske de behöver tänka på hur de framställer sig själva i klädsel och framtoning. En blond bimbolook med ankmun kanske gör att fokus hamnar på fel ställe?

Att inte se ut som en bimbo handlar om sunt förnuft, inte att fula ner sig.


Jag anser att det finns attitydskillnader till snygga kvinnor i olika länder.

Mona Sahlin:
http://spikharry.files.wordpress.com/2010/02/mona_sahlin-utan-smink.jpg

Anna Lindh:
http://joakimbloggdagbok.files.wordpress.com/2011/08/anna-lindh.jpg

Maria Carfagna:
http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Mara+Carfagna+Italian+Houses+Parliament+Discuss+gb wkvj6AAPll.jpg
2012-07-04, 13:52
  #886
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Rätt! Tänkande kvinnor uppskattar män som ställer krav.


Ja, jag vet det.

Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Men för att vi ska uppfatta en man som sexig så ska det till en jävla massa annat än enbart kravställande. Sry.

Nej, ni älskar att bli tillsagda, av rätt person, och denna person är bland annat en som kan säga till er. Svårare än så är det inte...
2012-07-04, 13:55
  #887
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffswe
Jag hatar inte intlegenta kvinnor :/ var har du fått det från ? ganska hårt fördom du har om killar alltså :/


Ta inte åt dig av dessa slidlefeminister, låt dem inte trycka ner dig.
2012-07-04, 14:06
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayayeyey
Ja, jag vet det.



Nej, ni älskar att bli tillsagda, av rätt person, och denna person är bland annat en som kan säga till er. Svårare än så är det inte...

Alla vuxna normalbegåvade och välfungerande människor, oavsett kön, uppskattar att bli tillsagda när det behövs. På rätt sätt. Och av rätt person.

Om fel person gör det på fel sätt vid fel tillfälle är det enbart genant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in