Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Nja med tanke på hur många vackra kvinnor vi har i landet så tror jag inte det. Däremot tror jag folk i allmänhet tar kvinnor på allvar som inte utmärker sig alltför mycket. Ett utseende kan ta fokus från det som var tänkt och även skapa förutfattade meningar såsom blondinskämt eller sexistiska gliringar från männen runtomkring och även i media.
Om det finns stort utbud av vackra kvinnor men de måste fula ner sig för att duga så finns en rädsla/intolerans mot skönhet.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vill du hävda att till exempel Anna Lindh såg illa ut?
Hon om någon hade väl framgång inom politiken men stoppades av en galen mördare.
Riktigt är dock att hennes utseende hade underordnad betydelse, hon valdes för sin kompetens inom politiken -- precis som det skall vara.
Anna Lindh såg ut som en helt vanlig kvinna. Inget speciellt.
Kanske blir hon väldigt snygg bredvid Maud och Mona.
Med snygga ministrar menar jag kvinnor som Maria Carfagna, Italiens förra jämställdhetsminister.