2012-07-04, 16:39
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Alla vuxna normalbegåvade och välfungerande människor, oavsett kön, uppskattar att bli tillsagda när det behövs. På rätt sätt. Och av rätt person.

Tjejer gillar män som övertygande dikterar deras verklighet. Motsatsen har dock ingen sanningsanknytning.
Citera
2012-07-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayayeyey
Tjejer gillar män som övertygande dikterar deras verklighet. Motsatsen har dock ingen sanningsanknytning.

Hur går det till när en man övertygande dikterar en kvinnas verklighet?

Jag förstår inte vad du menar, vet du. Men jag säger fortfarande att vuxna normalbegåvade och välfungerande människor, oavsett kön, uppskattar att bli tillsagda när det behövs. På rätt sätt. Av rätt person. Om du inte är med på det tåget kan jag enbart beklaga.
Citera
2012-07-04, 17:10
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Hur går det till när en man övertygande dikterar en kvinnas verklighet?

Jag förstår inte vad du menar, vet du. Men jag säger fortfarande att vuxna normalbegåvade och välfungerande människor, oavsett kön, uppskattar att bli tillsagda när det behövs. På rätt sätt. Av rätt person. Om du inte är med på det tåget kan jag enbart beklaga.

Du försöker teoretiskt göra detta till en icke-könsfråga, det kan du göra, men det tjänar ingenting till när vi pratar om verkligheten, du likt andra slidlar, säger en sak, men när det kommer till kritan, gör ni en annan, det ser vi gång på gång.
Citera
2012-07-04, 17:16
Medlem
Citat:
Du försöker teoretiskt göra detta till en icke-könsfråga, det kan du göra, men det tjänar ingenting till när vi pratar om verkligheten, du likt andra slidlar, säger en sak, men när det kommer till kritan, gör ni en annan, det ser vi gång på gång.

Men berätta då, människa! Vad fan innebär det att "diktera en kvinnas verklighet"? Det låter helt paradoxalt för mig, hur går det till rent konkret?
Citera
2012-07-04, 17:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
I din värld är alltså kvinnor lydiga och fogliga? Då är ju allt bra då?
Citera
2012-07-04, 17:19
Medlem
Citat:

Du är vanan trogen och försöker undslippa att svara på direkta frågor. Nå? Hur går det till när en man övertygande dikterar en kvinnas verklighet? Kan det vara så att du inte vet?
Citera
2012-07-04, 18:04
Medlem
Tänk om man ändå visste det. Man kanske måste vara en författare?
Haha. Alla till revolt på en gång.
Citera
2012-07-04, 18:21
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I din värld är alltså kvinnor lydiga och fogliga? Då är ju allt bra då?

Nej, det sade jag inte, många kvinnor, speciellt i Sverige, är lurade att tro att ni mår bra av att bestämma och bossa över män. Resultatet blir att både män och kvinnor blir olyckliga av detta.
Citera
2012-07-04, 18:25
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men berätta då, människa! Vad fan innebär det att "diktera en kvinnas verklighet"? Det låter helt paradoxalt för mig, hur går det till rent konkret?

Såja, ta't lugnt lilla tös
Citera
2012-07-04, 18:26
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Du är vanan trogen och försöker undslippa att svara på direkta frågor. Nå? Hur går det till när en man övertygande dikterar en kvinnas verklighet? Kan det vara så att du inte vet?

Tänk tillbaka på någon gång då du blivit rikigt våt i fittan av en kille, där ser du resultatet.
Citera
2012-07-04, 18:36
Medlem
Citat:
Såja, ta't lugnt lilla tös

Blir jag lugnare än så här, blir jag nog dödförklarad.

Ja, jag tyckte väl att det mest såg ut som några ord du hittat och lite slumpmässigt satt ihop tillsammans, och det verkar stämma. Någon mening har de inte, uppenbarligen.
Citera
2012-07-04, 18:37
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Beror väl helt och hållet på hur du visar denna intelligens du påstår dig inneha. Är du en dryg jävla människa som måste mäta din intelligenspenis med alla andra och trycka ner folk så är det klart att du inte blir uppskattad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in