Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-24, 00:19
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

De du kallat interligens är sannolikt något helt annan och stor av helt andra anledningar än du tror .
Citera
Igår, 22:10
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Den vanligaste förklaringen är väl den traditionella mansrollen som familjens överhuvud. "Bonus pater familias". Den bygger på att mannen är överlägsen kvinnan och om kvinnan visar sig vara smartare än mannen så hotar det hans mansroll. Enkelt!

Där ser man. Det inlägget avslöjar mycket om hur pass hotad du känner dig från oss intelligenta kvinnor. Vi är inga bimbos som du hoppas, lilla vännen.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Triremers avatar
De flesta som är "intelligenta" är intelligenta nog för att man ska häpnas av det. Några få personer är extremt smarta men då är de ofta ödmjuka som t.ex. Magnus Carlsen eller Richard Feynman.

Det är lite som när man kollat på Idol. Visst sjunger de bättre än de flesta men inte som Whitney Houston och är de då för diviga så framstår de bara som idioter.
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Där ser man. Det inlägget avslöjar mycket om hur pass hotad du känner dig från oss intelligenta kvinnor. Vi är inga bimbos som du hoppas, lilla vännen.

Vilket självmål! Ditt inlägg bekräftar ju att du är en bimbo med låg intelligens. Läs vad jag har skrivit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in