2008-04-27, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
...en del män känner sig underlägsna mig för att jag är så pass verbal och för att jag är bildad. Det kan jag känna av starkt. Rätt ofta hos män ur "arbetarklassen" faktiskt. Män som har stora egon, är praktiskt lagda och inte har ngn universitetsutbildning känner sig ofta väldigt hotade av mig. Fast jag liksom inte gör något, "mästrar" eller använder överdrivet krångliga ord. (Det kallas shibbolet - att man i och med språket avslöjar vilken klass man tillhör.)

Snälla du, kan inte du läsa de två sista raderna av ditt eget statement. And again and again and again...

Jag tror ditt problem med arbetargrabbar snarare beror på att du inte är medveten om ditt eget beteende...
2008-04-27, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie

Jag har också sett i min bekantskapskrets hur mina tjejkompisar genom att låtsas vara dummare än de är har fått fler män på kroken än när de utgått för att vara så smarta som de faktiskt är. Jag har också själv i yngre dar spelat våp för att se hur det funkar, och sorgligt nog kan jag konstatera att det har varit framgångsrikt.
mvh
tt

Men vad är det för inkompatibla dårar man får på kroken då?
Om man måste spela pantad för att de ska vilja ha med en att göra är de ju kontrollfreaks som knappast kommer uppskatta eventuella tecken på hög intelligens senare under bekantskapen?
Jag har aldrig spelat korkad för att få killar. Om det har varit så att killar tappat intresset för att jag varit smartare har jag inte ens märkt det.

Jag förstår inte riktigt hur ni gör för att det ska märkas så tidigt? Vad menas med "spela våp"? Svara korkat på alla frågor eller sitta och fnittra och spåna sig och inte prata så mycket?
2008-04-27, 05:31
Medlem
CashBlows avatar
Letar efter inlägg i den här tråden som man kan runka till men hittar fan inga. Så ni får dela på satsen som stänker i era ansikten.

Fuck you all. Härliga slynor.
2008-04-27, 06:53
Bannlyst
Folk som kallar sig smarta brukar oftast vara besservissrar, medans folk som BLIR kallade smarta är oftast smarta.

Så jag tror t.s ljuger lite om sig själv, tyvärr t.s

Ang om jag är rädd för smarta kvinnor, Nej, inte alls. Dock gillar jag inte besservissrar, och eftersom att du är en sådan så hade jag nog ej varit kompis med dig.

Folk som skryter mycket och är allmänt elaka, tycker jag inte om vare sig dom verkligen är smarta eller inte, medans folk som är trevliga även om de nu är dumma finner jag mycket mer bättre att vara kompisar med än tvärtom.
2008-04-27, 07:43
Medlem
dekarons avatar
wow, vad enkelt det var i så fall att identifiera en smart person... retas lite bara . Jag förstår vad du menar och jag håller med att folk som skryter om sitt IQ eller på något viss försöker 'knuffa' undan andra med det är elaka människor eller på något sätt socialt efter. Brukar dock hamna i onåd hos sådana människor eftersom dom oftast inte tål konkurrens eller tillsägningar om hur de beter sig mot andra.

Usch.
2008-04-27, 15:51
Bannlyst
Jag orkar inte läsa igenom tråden,
men känner mig absolut manad att skriva någonting..
Finns det någonting mer ointelligent eller osmakligt än
att själv sitta och tala om att man är intelligent?
Att sedan dessutom försöka få det till än mer speciellt eftersom man är kvinna får det hela att bli ännu mer patetiskt..
Det är just kvinnor som Ts som får oss övriga att bli anti- feminister!
2008-04-27, 16:38
Medlem
Enkelt; smarta kvinnor som är snygga > attraktivt. Smarta kvinnor som är fula > avskräckande. End of discussion. Synd för dig TS.
2008-04-27, 17:02
Medlem
Intelligensen kommer fram ändå

Har inte orkat läsa igenom hela tråden. Är själv en normalbegåvad grabb, hoppas jag.

Intelligenta kvinnor är ofta intressanta och roliga. En riktigt smart brud säger aldrig själv att hon är intelligent, det kommer fram ändå med tiden.
2008-04-27, 17:18
Medlem
Satan’s Skulls avatar
Orkar inte läsa hela tråden, för den verkar mest handla om hur ”hög IQ” alla har fast ena hälften inte kan stava och andra hälften inte kan skriva.

Men är det ingen som har svarat ”för att de är kvinnor”?
2008-04-27, 18:07
Medlem
Svar på tal

Citat:
Ursprungligen postat av Satan’s Skull
Orkar inte läsa hela tråden, för den verkar mest handla om hur ”hög IQ” alla har fast ena hälften inte kan stava och andra hälften inte kan skriva.

Men är det ingen som har svarat ”för att de är kvinnor”?

OK. Då skriver väl jag det... De är intelligenta för att de är kvinnor!
2008-04-27, 18:11
Medlem
Neus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Skämtar du? Det finns väl inget som tänder mer än en intelligent tjej? Man vill ju förfan inte ha WT slödder.
2008-04-27, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clarissa
Jag orkar inte läsa igenom tråden,
men känner mig absolut manad att skriva någonting..
Finns det någonting mer ointelligent eller osmakligt än
att själv sitta och tala om att man är intelligent?
Att sedan dessutom försöka få det till än mer speciellt eftersom man är kvinna får det hela att bli ännu mer patetiskt..
Det är just kvinnor som Ts som får oss övriga att bli anti- feminister!

Kunde inte hålla med dig mer, Ts får sig själv att överstiga vanliga kvinnor och män i både skönhet och intelligens och sedan tål hon inte att folk ogillar henne för att on skryter och överdriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in