2024-01-31, 03:56
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Oskar är f.ö LIB:s guldklimp, så fin och snäll kille. Inget påklistrat macho-wannabe som Adde utan en person som verkar ha fötterna på jorden trots en hel del att att vara nöjd över. Han är välutbildad, har ett bra betalt jobb, vunnit SM-guld i simning, ser bra ut och så vidare och trots det verkar han genuint snäll och omtänksam.
Här kan man läsa om Oskars sm-guld i simning, och här listas hans personbästa i olika grenar och distanser.

Han inleder sin beskrivning av sig själv på Linkedin med detta:
Citat:
highly motivated former professional swimmer, certified commercial pilot
Citera
2024-01-31, 03:59
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag skulle gissa att Rasmus har mer pengar och ett stabilare jobb än vad Crissly har.
Utan tvivel. Rasmus är på chefsnivå i bilförsäljningsbranschen, medan Krisse-Ly står i butik och pluggar inredning.
Citera
2024-01-31, 04:05
Medlem
timpanis avatar
Oskar anger på sin Linkedin-profil att hans engelska ligger på "modersmåls- eller tvåspråkig nivå".

Ett eller två år i USA som 18-åring innebär inte att din engelska hamnar på modersmålstalarnivå. För de krävs många år i landet innan puberteten.
Citera
2024-01-31, 04:14
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
[Krisse-Ly] Lite omoget att läsa till inredningsstylist i hennes ålder. Inte ens inredningsarkitekter med en 5-årig akademisk utbildning har lätt att få jobb. Nu ska hon starta eget. Kom igen… väx upp

Så här skriver inredningsutbildningsbranschen själva (som visserligen vill ha deltagare till sina kurser, men ändå):
Citat:
Har du inte en relevant utbildning är det svårt att få ett jobb i branschen, men med rätt utbildning och praktik är framtidsutsikterna goda. Sammantaget råder idag en något ökad efterfrågan för nyexaminerade inredare.

https://www.inredningskurser.se/post...dningsarkitekt
Senast redigerad av timpani 2024-01-31 kl. 04:29.
Citera
2024-01-31, 04:23
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inredningsdesigner pluggar man till. Det har dock inte med möbler att göra utan mer med var man placerar väggar, fönster, badrum etc
Man kan plugga till inredningsarkitekt. Sen finns det andra enklare utbildningar där du blir inredare, inredningsstylist och homestagingkonsult. Jag gissar att Krisse-Ly går en utbildning av detta slag.
Senast redigerad av timpani 2024-01-31 kl. 05:21.
Citera
2024-01-31, 05:01
Medlem
timpanis avatar
Undrat kring namnet Krisse-Ly? Jag har gjort lite efterforskningar!

Krisse är ett estniskt (och även finskt) flicknamn. Ursprungligen är det ett smeknamn på Kristiina, men det har även blivit ett namn man kan döpas till.

Förnamnet Ly är estniskt, och förekommer ofta som det andra ledet i ett estniskors dubbelnamn, till exempel Maire-Ly eller Anne-Ly, men även självständigt: Ly.

Namnet är även vanligt i Vietnam. Så Rasmus magkänsla att namnet lät kinesiskt var inte så felaktigt ändå. (Det vietnamesiska språket har många kinesiska lånord.) Namnet är både ett könsneutralt förnamn och ett efternamn.

Det är lite märkligt, tycker jag, att Rasmus kallar Krisse-Ly för "Chrissy", med engelskt uttal.
Citera
2024-01-31, 05:29
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Oskar anger på sin Linkedin-profil att hans engelska ligger på "modersmåls- eller tvåspråkig nivå".

Ett eller två år i USA som 18-åring innebär inte att din engelska hamnar på modersmålstalarnivå. För de krävs många år i landet innan puberteten.
Jag kan godta att Oskars engelska ligger på tvåspråkig nivå, men det är ju en ganska luddig term. Dom flesta svenskar är ju tvåspråkiga såtillvida att dom talar vardaglig engelska obehindrat (men med tydlig svensk brytning).

Men fråga en svensk vad exempelvis köksredskap som slev, ugnsform eller olika slags kokkärl heter på engelska så har dom i regel ingen aning.
Citera
2024-01-31, 06:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inredningsdesigner pluggar man till. Det har dock inte med möbler att göra utan mer med var man placerar väggar, fönster, badrum etc

Är det inte det en arkitekt är ansvarig för?
Citera
2024-01-31, 07:31
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Mina damer och herrar. Jag säger bara: GÅ IN på addes instagram, kolla stories under ”influencing” HAHAHA finner absolut inga ord vad är detta för patetiskt psykfall hahahahahah

Hans insta: tzelidis

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så som de behandlade Christofer i sista avsnittet var fan det fulaste jag sett i ett svenskt program.

Här är ditt ex som du ville gifta dig med, som du var kär i och fortfarande har känslor för och inte har dejtat någon ny sen henne. Förresten så tog vi in hennes nya kille här också som vi ska visa upp inför miljontals tittare över hela världen. Som hon gillar mer än dig för hon tyckte du var för snäll och hon tycker du är oattraktiv som flera miljoner nu känner till.

De lär Sergio som visat sig vara ett jävla as komma billigt undan men Christofer skulle få massa skit, för att?

Jag hade fan brutit ihop om man hade med mitt ex och hennes nya kille på världens just nu största TV-program. Han borde lämnat studion direkt i protest när de sa att de skulle ta med hennes nya kille. Om ni inte håller med mig att det de gjorde mot Christofer var helt fruktansvärt fult, då har ni aldrig varit kär i någon.
Jag tror faktiskt att den nya loosern... öhh killen var den som led mest - att tvingas se bajsmannen, i bajsuniform,.och tänka "där är han som knullade min tjej.och som gjorde det så jävla bra att de var tvungna att lyfta vilket jävla bra sex det i världens just nu största serie".
Citera
2024-01-31, 07:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag tror faktiskt att den nya loosern... öhh killen var den som led mest - att tvingas se bajsmannen, i bajsuniform,.och tänka "där är han som knullade min tjej.och som gjorde det så jävla bra att de var tvungna att lyfta vilket jävla bra sex det i världens just nu största serie".
Fast grejen med saker som hänt förut är att det är saker som hänt förut. Nya snubben är ihop med henne. Det är inte Christofer. Jag hade såklart inte tyckt det var kul att höra om sitt ex tidigare sex-eskapader men träffar du en ny partner är det rätt osannolikt att hon inte har sådana men återigen: gamla saker är gamla saker.

Christofer har fått höra att han är ful fysiskt och inte duger personlighetsmässigt. Var ju rätt tydligt att Catja dumpade honom för hon inte tyckte han var snygg nog, det var hela tiden det största problemet. Hon erkände ju tom. att hon aldrig såg honom som attraktiv. Sen som lök på laxen ska de bjuda in Catjas nya snubbe inför miljontals tittare. Nu kände förvisso Christofer till att hon var ihop med Adde långt innan men ändå. Kändes som man vuxenmobbade Christofer i hela säsongen. Tyckte uppriktigt synd om honom. Han sa att allt är lugnt och sa trevliga saker så att säga till Catja, önskade henne lycka till osv. men man såg ju på honom att han led inombords.

Lägg sen till hur massa amerikaner sitter på Reddit och skriver om vilken hemsk människa han verkar vara för de påstå att han låtsades vara en "nice guy" Christofer får mer skit än Serigo som har barn med en annan kvinna som var hon från Barcelona, alltså stämde ryktet i serien och han kom undan en kvinnomisshandel där han upprepade gånger ändrat sin historia men jag förstår efter ha läst allting att det var svårt att döma honom för något när kvinnan var så full att hon inte minns exakt vad som hänt. Det är alltså ett riktigt svin men ändå får mobbade Christofer mer skit för han var... snäll... Inte bara gör det mig ledsen för hans skulle utan det gör att jag tappar hopp för mänskligheten.
Citera
2024-01-31, 08:33
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Vad grundar du det på?

Erfarenhet
Citera
2024-01-31, 08:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Man kan plugga till inredningsarkitekt. Sen finns det andra enklare utbildningar där du blir inredare, inredningsstylist och homestagingkonsult. Jag gissar att Krisse-Ly går en utbildning av detta slag.
Javisstfanihelvete ja, så hette det ju. Inredningsarkitekt. Tack.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-01-31 kl. 09:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in