2025-02-07, 22:28
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Kan någon ladda upp hovrättsdomen?
(FB) Chalmerist ville sova över, dömd för våldtäkt i tingsrätt, friad i hovrätt (jan, 2024)
Citera
2025-02-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Bevisningen räckte inte för fällande dom.

Jag minns att du var så jävla självgod över hur skyldig V var baserat på domen, och att vi var några som påpekade bristerna i domen och att hovrätten skulle fria, men du var helt säker på att han var skyldig och att han skulle fortsätta vara dömd. Och nu visar det sig att han frias och du borde skämmas sönder över hur mycket skit du har öst över den här mannen. Men du är säkert en sån människa som nu har fått för dig att domen är felaktig och att han faktiskt är skyldig. Dock håller inte hovrätten med dig, hoppas att det svider och att du inser hur mycket tid du har kastat bort på att försvara den här kvinnan som har försökt, och delvis lyckats, förstöra den här mannens liv.
Citera
2025-02-07, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du hör hemma på häxprocessernas tid, helst av allt skulle väl du vilja kasta människor i vattnet när de är bundna för att avgöra skuldfrågan flyter de är de skyldiga men sjunker de till botten är de oskyldiga.

Nej nej . Det är inte alla människor tomatkungen skulle kastat i vattnet. Det är män. Hon(?) hatar män. Det är allt.
Citera
2025-02-07, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hade han varit nått att ha hade hon ju inte gjort det. Tycker folk som inte kan hålla kuken i styr får skylla sig själva. Korkade snubbar mår bra av en näsbränna.

Detta måste ta priset för dummaste kommentar på väldigt länge. Jeez
Citera
2025-02-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nieiki
Nej nej . Det är inte alla människor tomatkungen skulle kastat i vattnet. Det är män. Hon(?) hatar män. Det är allt.

Jag hatar ingen.

Jag vill bara att målsägande respekteras. Hennes upplevelse är att detta var en våldtäkt. Hon upplevde att hon våldtogs. Hennes upplevelse blir inte mindre sann för henne bara för att V blivit rättsligt friad pga. att Hovrätten bedömde att bevisen inte höll måttet. Hovrätten bedömde även målsägande som trovärdig.

Visa respekt för målsägande. Det är allt jag vill i tråden. Att du på något sätt får det till att jag skulle hata män är ju så långsökt och knasigt så jag fick en skrattattack.

I övrigt: våldtar man folk, så är man inte en man. Riktiga män våldtar inte. Riktiga män beskyddar kvinnor och barn och är sjyssta polare med andra Riktiga män. Riktiga män förtjänar respekt och kärlek.

Våldtar man folk, är man en svag liten mes. Och inte en man.

Hänger man ut en målsägande i våldtäktsutredning och kallar henne för "hynda" etc. så är man också en svag liten patetisk individ. Och inte en riktig man.

Begrunda detta några varv (vissa av er i tråden) och börja visa målsägande respekt. Visa att ni är män att räkna med och inte små patetiska möss.

Jag och PR400 visar målsägande respekt. och Hovrätten bedömer henne som trovärdig. Så. Sätt igång ni också. Visa henne respekt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-02-07 kl. 23:54.
Citera
2025-02-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag minns att du var så jävla självgod över hur skyldig V var baserat på domen, och att vi var några som påpekade bristerna i domen och att hovrätten skulle fria, men du var helt säker på att han var skyldig och att han skulle fortsätta vara dömd. Och nu visar det sig att han frias och du borde skämmas sönder över hur mycket skit du har öst över den här mannen. Men du är säkert en sån människa som nu har fått för dig att domen är felaktig och att han faktiskt är skyldig. Dock håller inte hovrätten med dig, hoppas att det svider och att du inser hur mycket tid du har kastat bort på att försvara den här kvinnan som har försökt, och delvis lyckats, förstöra den här mannens liv.

Nej, varför ska jag skämmas? Jag har inte öst skit över honom. Den enda det har kastats skit över i denna tråd är målsägande. Som trots sekretessmarkering har outats och kallats för både det ena och det andra.

Och läser du Hovrättens dom så bedömer de målsägande som trovärdig. Dvs.: inte som en falsk tillvitare. At det blir en friande dom beror även på Hovrättens bedömning att bevisningen inte håller måttet. och då ska de givetvis hellre fria än fälla, när de gör en sådan bedömning. Vi lever ju i en rättsstat.

Men bara för att V är rättsligt frikänd, så innebär det ju inte att målsägande plötsligt känner att hon inte blev våldtagen. Hon upplevde de där två timmarna som en våldtäkt. Hon var traumatiserad efteråt. Det försvinner inte pga. den friande domen. Visa henne respekt. och märk väl: Hovrätten bedömer henne som trovärdig. Och du litar ju på deras bedömning vad gäller bevisningen. Då får du även lita på deras bedömning vad gäller målsägandes trovärdighet.

Hon upplevde en våldtäkt. Men V upplevde kanske att han hade samtycke när hon (av rädsla) följde hans minsta vink. Två olika upplevelser av samma händelse.
Citera
2025-02-08, 00:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Lägg ner nu. Detta handlar inte om en falskanmälan. Hovrätten bedömer målsägande som trovärdig. Och du litar ju på deras bedömning kring friande dom, då får du även lov att lita på deras bedömning om hennes trovärdighet.

Men om hovrätten har friat honom så måste väl ändå hans trovärdighet ha varit avsevärt större än hennes!

Båda kan dessutom inte tala sanning!

Alla i tråden ser åt vilket håll det hela lutar åt förutom du.

Citat:
Hade hon velat ha V, så hade hon inte anmält honom för våldtäkt. Utan då hade hon sett till att få mer, tex. där på morgonen. Inte bränt sina broar med honom genom en polisanmälan.

Bränt vilka broar? På morgonen efter brukar människor ibland ångra nattens aktiviteter efter ett ONS men det betyder inte per automatik att de blivit utsatta för ett brott.
Citera
2025-02-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killjoy
Ingen vet vad som faktiskt händer i hennes huvud. Traumatisering kan inte fastställas av utomstående med samma noggrannhet som ett blåmärke eller en sårskada. Ingen - inte du, hennes vänner, polisen, tingsrätten, inte ens psykolog eller psykiatriker - kan faktiskt fastslå att hon är traumatiserad. Än mindre något kausalt samband med en påstådd våldtäkt. Du vet inte om hon spelar, om hon lider av någon psykisk ohälsa eller vad som helst som gör att hon agerar som att hon är traumatiserad. Som bevismedel är det fan inte vatten värt. Sluta nu anföra det som om det hade någon slags juridisk tyngd, för det har det inte.

Han är friad och i en rättsstat ska han betraktas som oskyldig. Punkt.

Läs Tingsrätten dom. Vittnet And*rej ger ett vittnesmål som är glasklart: att målsägande var traumatiserad. Det går inte att spela.

Om du blev brutalt våldtagen. Och du kunde peka ut vem som gjort det. Men denna friades rättsligt, för att bevisningen inte höll måttet. Skulle du då se den personen som "oskyldig"? Skulle du då se det som "nej, men jag blev inte hårt våldtagen i analen av en större och starkare man, jag ville nog det hela jajjamensan!".

Målsägande känner sig inte mindre våldtagen bara för att det blev en friande dom. Och hon kommer inte se V som oskyldig bara för att det blev en friande dom. hennes upplevelse av händelsen försvinner inte. Och det är inte det rättsstat handlar om heller. Vilket ni är flera som felaktigt tror.

Han är frikänd. Dvs.: han ska inte sitta i fängelse, han ska inte betala skadestånd. Han ska inte ha en dom i sitt straffregister gällande våldtäkt. han ska kunna söka vilka jobb han vill (tom. med barn osv). Han är en fri man och han har samma rättigheter som vem som helst. Han ska betraktas av arbetsgivare etc. som lika anställningsbar som någon som aldrig stått anklagad för våldtäkt. Osv. Detta är viktiga, mycket viktiga punkter.

Men för målsägande och hennes anhöriga, så kommer han fortfarande vara skyldig. Det trollas inte bort genom en friande dom. Och det kan du inte ens begära av dem!
Citera
2025-02-08, 00:13
Medlem
Citat:
Hade han varit nått att ha hade hon ju inte gjort det. Tycker folk som inte kan hålla kuken i styr får skylla sig själva. Korkade snubbar mår bra av en näsbränna.

Som beviskraven ser ut kan du få skaka galler utan att du ens stoppat kuken i crazy.
Citera
2025-02-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Är du autistisk? Det är helt klart underförstått att dem inte anser henne trovärdig även om de inte skriver det rätt ut annars hade han blivit dömd, läsa mellan raderna är dock inget du verkar klara av.

Jo det är en falsk anmälan hon är Viking fysiskt överlägsen 3 gånger om och hade hon inte velat ligga hade hon inte gjort det, dessutom lämnar hon en berättelse som är helt verklighetsfrämmande,

Hon ville som sagt inte ha en relation med honom hon ville bara ha ett one night stand med honom så gjorde henne inget att hon brände broarna som du kallar det, efter ligget fick hon av någon anledning Ågren jag skulle i det läget säga att det är mänskligt att intala sig själv att " jag ville inte egentligen" för att slippa ta ansvar för att man gav efter för lusten det är mänskligt att intala sig det.. Att falskanmäla sin sexpartners för våldtäkt är däremot inte okej, hennes version är en uppenbar efterhandskonstruktion " jag var rädd jag ville inte, jo visst silket jävla trams, hon är jävligt dålig på att ljuga jag har aldrig sett en målsägande ge en så krystad version det är därför han frikändes trots att beviskraven i våldtäktsmål ligger nära noll

Nej jag falskanmäler inte för våldtäkt det är brudar som sysslar med sånt

Hon och han har ju samma händelseförlopp, varför skulle dom inte lita på hennes berättelse när han berättar samma sak. Det är inte hennes ord de inte tror på. De gör dock bedömningen att Herr Viking inte våldtagit henne bara för att hon känner sig våldtagen, och att Herr Viking inte på något sätt skulle kunna förstå att hon kände sig våldtagen. Alltså friar de. De säger inte att hon inte kände sig våldtagen. Däremot borde en åklagare kikat på detta innan och sagt liknande som hovrätten.
Citera
2025-02-08, 00:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Fast nu är han friad och är således att betrakta som oskyldig.

Nästa gång kan det vara din egen son eller en manlig släkting som råkar illa ut.
Citera
2025-02-08, 00:24
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Ge fan i att försöka ge er på anmälaren, även om hon inte våldtatts så kan hon fortfarande ha ångest över allt det här, hon har straffats nog.

Hur har hon straffats för en falskanmälan? Jag måste ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in