2023-08-19, 17:00
Medlem
Bazze1s avatar
En 20-årig man som haft frivilligt samlag med en kvinna åtalades för våldtäkt efter att kvinnan anmält honom för att ha gjort ytterligare två "samlagsrörelser" efter att hon återkallat samtycket. Kvinnans uppgifter var dock motstridiga och 20-åringen frias därför av en oenig tingsrätt.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...valdtaktsatal/

"Den åtalade mannen och målsäganden hade en sexuell relation med varandra och hade kommit överens om att träffas hemma hos mannen efter en fotbollsmatch som de båda varit på. Väl där hade de samlag vid tre tillfällen. Enligt åklagaren genomfördes det tredje samlaget mot målsägandens vilja"

Trots motsträviga uppgifter från kvinnan så ville alltså två nämndemän ändå fälla mannen till 3 års fängelse.

Vilket eller vilka partier tillhörde dessa nämndemän tror ni?

Är den "nya" samtyckeslagen rimlig då allt hänger på kvinnors uppgifter?
Citera
2023-08-19, 17:07
Medlem
De kan ju inte räkna antal pump utan att ange kadens. När en 100meterslöpare passerar mållinjen och loppet betraktas som över så brukar löparen inte stanna förrän 10-20 meter längre bort.

Är det här en snabbknullare så har han alltså exceptionell reaktionstid och specialstyrkan borde överväga att rekrytera honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
En 20-årig man som haft frivilligt samlag med en kvinna åtalades för våldtäkt efter att kvinnan anmält honom för att ha gjort ytterligare två "samlagsrörelser" efter att hon återkallat samtycket. Kvinnans uppgifter var dock motstridiga och 20-åringen frias därför av en oenig tingsrätt.

"Den åtalade mannen och målsäganden hade en sexuell relation med varandra och hade kommit överens om att träffas hemma hos mannen efter en fotbollsmatch som de båda varit på. Väl där hade de samlag vid tre tillfällen. Enligt åklagaren genomfördes det tredje samlaget mot målsägandens vilja"

Trots motsträviga uppgifter från kvinnan så ville alltså två nämndemän ändå fälla mannen till 3 års fängelse.

Jävlar vad roligt. Jag dör. "Två juck för mycket".
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1

Män, var försiktiga där ute för den genomsnittliga kvinnan tar inget ansvar för dåliga beslut. De ändrar också uppfattning om kompisarna hetsar och tycker annorlunda. Kvinnor gillar skryta om sina bravader, kukstorlek mm. Om kompisarna inte gillar eller är avis, då kommer de påverka dig att "ångra" sexet = våldtäkt, för att slippa skam.
Citera
Medlem
Om jag hade möjlighet att läsa domen eller FUP hade jag kanske ändrat min åsikt.

Men att fortsätta trots att hon säger nej är likgiltigt även om det är två juck eller 100st.
Citera
2023-08-19, 17:10
Det var kanske bara reaktionsrörelsen av de två första jucken
Citera
2023-08-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det var kanske bara reaktionsrörelsen av de två första jucken

Ja eller så var det juckningar som skedde när han fick orgasm för tidigt.
Citera
2023-08-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Om jag hade möjlighet att läsa domen eller FUP hade jag kanske ändrat min åsikt.

Men att fortsätta trots att hon säger nej är likgiltigt även om det är två juck eller 100st.
Håller med om att det är svårt att ta ställning utan läsa dom.

Det kan ju vara två juck mellan att hon sa det och han fattade vad hon menade, så att han egentligen slutade direkt när han förstod.

Det kan ju också vara att han förstod vad hon utryckte och efter det väljer att göra två jucks till.

Omöjligt att veta men förstnämnda scenariot låter mest sannolikt för mig.
Citera
2023-08-19, 17:22
Medlem
Fup någon,,,?
Citera
2023-08-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Håller med om att det är svårt att ta ställning utan läsa dom.

Det kan ju vara två juck mellan att hon sa det och han fattade vad hon menade, så att han egentligen slutade direkt när han förstod.

Det kan ju också vara att han förstod vad hon utryckte och efter det väljer att göra två jucks till.

Omöjligt att veta men förstnämnda scenariot låter mest sannolikt för mig.

Men att gå till rätten för en sådan här sak är ju isåfall helt galet?
Det låter ju som att båda parter är eniga om att ha samlag.
Men att säga "nej" mitt i akten och att det råkar bli 2 juck för mycket och sen anmäla detta så måste det ju vara något oerhört fel i tjejens huvud. Vem ens gör något sådant?
Citera
2023-08-19, 17:26
Medlem
Wallanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.eddson
Jag fattar inte vad det är som händer längre. Detta kan ju bara inte vara sant.
Enda anledningen till att tramsfall likt dessa ens når rättssalarna måste vara för att man ska kunna peka på statistiken och säga "Se här, även vita svenskar våldtar"

Mahmoud, Ali och Abooouhw överraskningsknullar ju på löpande band. Dom är brutalt överrepresenterade i våldtäktsfall och övergrepp.

Johan, Adam och Peter våldtar endast i sällsynta fall. Denna statistiken måste upp. Då ser man till att man kan bli åtalad för våldtäkt (om man har ett svenskt namn) för i princip ingenting.

Detta är sanningen.
Citera
2023-08-19, 17:26
Medlem
snooper123s avatar
Det är helt sjukt men det är så det är tyvärr.
Därför så ska killar inte ha one night stands.
Det är för riskfyllt och därför bättre att ha en partner. Det finns många psykon där ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in