2024-01-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så. Om en manlig polare till dig missat bussen hem och du låter honom sova hos dig. Han insisterar på att få sova i din säng. Du låter honom göra det, han får ha kläderna på sig och ligga ovanpå täcket. Ja, men då är det ok för honom (enligt dig) att han trycker på dig hårt i både anal och mun (jag antar att du är man här)?

Då vet vi. Alla som får sova hos dig, får ha sex med dig.

Men så kanske inte målsägandes regler såg ut. Hon ser kanske inte övernattning i hennes säng som en gest att det är ok att gästen sätter på henne. Även om du är ok med att dina övernattande gäster får sätta på dig hårt.

Han var väl ingen vän, bara bekant.
Och ja, hade inte låtit en bekant natta över hos mig bara sådär.. En vän ja.
Var det av motsatta kön? ALDRIG jag skulle bjuda in honom i min säng, inte ens med kläderna på..
Jag skulle göra motstånd om någon försökte något ja, oavsett rädsla för att det kan bli värre, för det kan bli bättre med.

Jag bjuder inte in någon i min säng som jag inte skulle kunna ha sex med nej, förutom min bästa vän av samma kön. Jag är kvinna btw.

Dom kvinnorna som gråter att män är starkare och dom skulle vara underlägsna ifall något hände är väl dom som bör vara försiktiga med att låta män sova i deras sängar, speciellt om dom inte känner dom väl.

Hon bjöd in honom, lät honom sova i sängen, gick med på sakerna... Snacka om att håna folk som verkligen vart utsatta som kämpade för att komma loss.
Citera
2024-01-13, 16:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag gissar på ett bekvämt och skönt nattlinne i bomull.
För mig känns bevisningen svag, men hennes val av nattlinne eller hans sovplats, ger naturligtvis inte rätt att våldta.

Att hon accepterade denna intimitet talar för att hennes inställning till den tilltalade inte var avvisande, vilket gör att hans version mycket väl kan vara riktig.

Är det påpekande verkligen nödvändigt? Vem förespråkar öht en ”rätt att våldta” beroende på något som har med målsäganden att göra?
Citera
2024-01-13, 16:49
Medlem
Tre års fängelse för våldtäkt, med våra lagar så låter det som att GM har misshandlat och våldtagit BO hela natten... och så visar det sig att det i princip var tjatsex?
Citera
2024-01-13, 17:00
Medlem
Citat:
Det var för cirka 15-30 år sedan flera uppmärksammade våldtäktsmål som gick till friande dom. Uppenbart skyldiga våldtäktsförövare friades. Det var helt horribelt. Och väckte med all rätt opinion. Skrevs tom. böcker om saken. Politiker påverkas givetvis. Och vilka är det som stiftar våra lagar? Just det: våra politiker i Riksdagen. Hade de inte gjort något, kan du räkna med att medborgargarden tagit saken i egna händer... Och inte varit nådiga mot uppenbart skyldiga våldtäktsförövare.

Så. Man ändrade våldtäktslagarna. Bit för bit. Så att den nu ser ut som den gör. Och enligt hur den ser ut nu, så är Vi*king dömd på ett rättssäkert sätt och utifrån lagen korrekt sätt. Och det finns gott om bevis för hans skuld.

Tycka vad man tycka vill om lagen. Men Vi*king är inte dömd på lösa grunder enligt denna lag. bevis finns. Godtagbara bevis rentav.

Och jag anser att det är bättre att våldtäktsoffer får upprättelse och att förövaren hamnar bakom lås och bom några år. Än att våldtäktsoffret inte får upprättelse och att förövaren blir torterad under plågor till döds av medborgargarden.

Lagen som den nu är utformad är bra. Även om vissa inte anser det.

Till de vill jag bara säga: låt bli att ha sex utan samtycke, låt bli att ha sex med ett ons på fyllan, låt bli att ha sex på fyllan överhuvudtaget (risken ökar att man missar signaler på att den andra inte vill). Ha förnuft innan sex. Så man vet att den andra verkligen vill. Så kommer man inte råka våldta någon och kommer inte behöva sitta i en rättegång... Gäller givetvis både män och kvinnor. Även kvinnor kan våldta.

En undran bara hur kan man gå fri från straff när man säger att man gjorde det i sömnen? Det finns ju flera domar i närtid där riktiga våldtäktsmän gått fria för det har inte kunnat ställts utom rimliga tvivel att de faktiskt sov under hela akten (och sov tom när de fick utlösning) Om han nu var så berusad att han inte FÖRSTOD hennes signaler (som vi nog många kan se tämligen vaga, hon hade kunnat höja rösten, skrika, använda ngt judoslag, springa in på toaletten etc men hennes motstånd var extremt vagt, och gav med ganska omgående enlig hennes egna utsago) , vad ÄR då skillnaden, mot att ha gjort det i sömnen? Hon var ju ändå den nyktra som jag förstått? Så hon var knappast i någon utsatt situation, hon var helt nykter och borde varit handlingsbenägen. Det kan ju faktiskt varit så att V inte uppfattat hennes eventuella nej, för att de var så himla vaga. Han var onykter hon var nykter. Nä väldigt konstigt och vagt motstånd för ngt man inte vill. För mig låter det frivilligt, eller tjatsex som ngn skrev.
Senast redigerad av olleph 2024-01-13 kl. 17:05.
Citera
2024-01-13, 17:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att hon accepterade denna intimitet talar för att hennes inställning till den tilltalade inte var avvisande, vilket gör att hans version mycket väl kan vara riktig.
Att hon inte bäddade med en madrass innan han kom, och att hon inte insisterade att han skulle sova på den, är ytterst märkligt, med tanke på att hon säger sig varit ointresserad av honom.
Detta och att hon inte sade ifrån på skarpen, efter det att hennes första nej ignorerats eller missats, är det som jag tycker försvagar hennes version mest.
Citat:
Är det påpekande verkligen nödvändigt? Vem förespråkar öht en ”rätt att våldta” beroende på något som har med målsäganden att göra?
Nej det är det egentligen inte.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-13 kl. 17:24.
Citera
2024-01-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch då, ännu ett sådant fall. En ung kille, förmodligen begåvad, som fått sitt liv förstört, och kanske tjejen också om hon mått väldigt dåligt av detta (både själva händelsen och rättegången, den senare kan ju upplevas som ytterligare ett övergrepp, alla kan läsa FUP med alla detaljer o.s.v.)..

Som jag alltid brukar säga i sådana här trådar: vi måste tillbaka till de gamla umgängesreglerna! För 55 år sedan och i alla tider dessförinnan, hade det varit helt otänkbart att en ung kvinna och en ung man övernattat ensamma (eller en kvinna och flera män såklart). Utan någon pålitlig äldre kvinna med i bostaden som "förklä". Mannen hade inte ens frågat kvinnan, för han hade vetat att man inte FÅR göra så, och att det är fruktansvärt oförskämt att ens fråga. Och kvinnan hade inte hamnat i dilemmat om hon skulle vara safe, men då avvisa en kompis och kanske bli osams, eller om hon skulle ta risken.

55 år sedan var 1969, mitt i eftersvallet av 68-revolutionen med fri sex Woodstock, kasta behån etc. etc.
Fråga de som var unga då (inte dina egna frikyrkliga släktingar).
Bara en väldigt historiskt okunnig person tror att det var otänkbart att en snubbe sov över hos en tjej då.
Citera
2024-01-13, 17:29
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Wow. Ok.

Om jag säger att han är oskyldig så betyder det att jag är förvissad eller övertygad om att han de facto inte våldtog målsägande.

Om jag säger att han inte ska dömas betyder det att det inte finns tillräckligt underlag för att undanröja rimligt tvivel och då ska domstolen fria.

Som jag har varit tydlig med gång på gång på gång så vet jag inte vad som hände efter att de gått och lagt sig, detta eftersom domen inte kan anses klargöra detta. Underlaget kring vad som hände innan de gick och la sig är däremot ganska tydligt, där tyder det mesta på att hon var intresserad av att ha sex. Så skulle jag gissa skulle jag säga att han är oskyldig, men det skulle vara lite spekulativt, därför intar jag en agnostisk position i frågan och säger istället att han på befintligt underlag uppenbart ska frias i domstol.

Hoppas det klarnade.

Okej, men domstolen har ju gjort en annan bedömning och eftersom du uppenbarligen inte är jurist eller nämndeman så kanske du kan lita på att någon annan är bättre på det där än du, eller är du ytterligare en som som ska ge Dunning Kruger-effekten ett ansikte?
Citera
2024-01-13, 17:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
55 år sedan var 1969, mitt i eftersvallet av 68-revolutionen med fri sex Woodstock, kasta behån etc. etc.
Fråga de som var unga då (inte dina egna frikyrkliga släktingar).
Bara en väldigt historiskt okunnig person tror att det var otänkbart att en snubbe sov över hos en tjej då.

Ja fast det var inte i Sverige, det dröjde ett par år till i Sverige. Jag VET de som födde barn ogifta i mitten av 1960-talet, som har berättat att de lånade en guldring för att ha på sig när de åkte in till BB, för att de i alla fall skulle se förlovade ut, och barnmorskorna tilltalade alla med "fru" och efternamnet, för att de ogifta inte skulle bli utlämnade inför de andra kvinnorna på salen. Men säg 1960 då. Och alla år dessförinnan tillbaka till stenåldern. Fattar inte varför så många måste bokstavstolka här, i stället för att ta till sig andemeningen av ett inlägg.
Citera
2024-01-13, 17:43
Avstängd
Citat:
Bevisen räcker utifrån rådande lagstiftning.

Det gör de ju inte eftersom man, precis som med alla brott, ska frias om det råder rimliga tvivel om ens skuld. I det här fallet råder det uppenbarligen enorma tvivel om hans skull, till största del eftersom han har dömts utan några som helst bevis.

Och du kan sluta svamla om rÄtTsMeDiCiNaLeN, de har enbart sagt att hennes blåmärke på höften troligen har uppkommit runt den tidpunkten, och från ”trubbigt våld”, precis som alla blåmärken.

Gynundersökningen visade att hon inte hade några typiska skador som tyder på våldtäkt, enbart att hon hade haft sex.

Självklart ska han frias av hovrätten.

Och ditt andra svammel om att det är säkrare för våldtäktsman att sitta i fängelse än att bli dödade av en pöbel är också bara svammel eftersom de flesta uppenbarligen inte anser att tjatsex (vilket detta på sin höjd är) är våldtäkt.

Du spottar bara på riktiga våldtäktsoffer när du sitter och försvarar det här tramset.
Citera
2024-01-13, 17:44
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det är vad en halmgubbe är. Ville du prata om nyanser eller? Ditt trötta troll. Varför betyder ett "nej inte än" mer för dig än att suga kuk 4 gånger? Kan du försöka få ihop något som liknar logik.

Vad svamlar du om nu?! Din psykos är verkligen grov!

Jag frågade varför det är desperat att bilda sig en uppfattning om dina argument och hur jag snedvridit dem!

Du och några andra oknullade incels i tråden verkar grunda er åsikt på att det inte förekommit något direkt våld.
Domstolen däremot, alltså de som jobbar med såna här bedömningar, grundar sin dom på fler faktorer än så. I detta fall främst vittnesmålen, där den samlade bilden säger att hon på flera sätt signalerade att hon inte var knullsugen.
Att han, precis som du, inte uppfattar dessa signaler är hans eget problem och det talar bara för att våldtäkter kommer fortsätta trilla in tills vi utrotat alla kromosomberikade Andrew Tate-wannabe-horungar som dig!!
Givetvis kan man tycka att hon borde ha gjort aktivt motstånd, men om man läst två meningar i ämnet, vet man att verkligheten inte ser ut så!

Eran jävla äckelfantasi om att tjejer våldtäktsanmäler killar en masse grundar sig i kvinnohat, sprunget ur det faktum att dessa inte vill titta åt erat håll eftersom ni är äckliga beta-exemplar utan något att erbjuda.
Citera
2024-01-13, 17:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Okej, men domstolen har ju gjort en annan bedömning

Försöker du säga att domstolar är felfria? Varför ens ha överinstanser då?

Och vad har det med saken att göra? Du bad mig liksom bara förklara ett begrepp....
Citera
2024-01-13, 19:38
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
För det år så tjejer brukar uttrycka sig "vända mig om och säga 'nej'".

Inte knuffa bort honom och säga vad fan håller du på med, du ska ut nu.

"Men han bara fortsatte", okej, hon hon bara forsatte bli knullad utan mostånd..

Det du sysslar med är victim shaming. Det är väl även kvinnors fel, att de ens visar sig för andra män utanför kökets och sovrummets väggar, enligt din logik. Du vider till människa. Åk till arabstaterna, där du hör hemma.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in