2024-01-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Redigerar mitt inlägg: Marie ska sagt det var p.g a hjärtsvikt i tidigare interjuver men har sedan dess gått ut med vad som hände sin syster i sitt sommarprat på Sveriges Radio
Vad hände systern då?
Citera
2024-01-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det finns ingenting som tyder på att flodhästen tagit livet av sig. Statistiken talar dock för att min tes är korrekt, jämför hur många smällfeta som Marie som dör av fläsket mot hur många som begår självmord.

Och lägg ner allt romantiserande om suicid, det finns inget romantiskt eller vackert med att ta livet av sig. Lika lite romantik i det som att gluffsa i sig som en fet gris. Tjockisen i TS dog mest troligt av dålig karaktär och brist på disciplin.

Fläsket blev Maries död, fettlagret fick henne till slut. Ta lärdom istället för att försöka få det till ett självmord, tack.

Argumentera MOT suicid kan du göra med andra. Jag har inte information om anledningen till Maries död, spekulerar inte heller om det. Bemötte påståenden om matintag i samband med sorg.
Citera
2024-01-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
DRiver du med mig? Båda tog livet av sig?

Du måste ju sakna grundläggande empati? (empati är inte att tycka sälungar är söta utan en förmåga att placera sig i andra människors skor)

Tror du är mer "skadat gods" än vad systrarna Nilsson någonsin var.
Man uttrycker sig inte så om människor även om man befinner sig på Flashback.
Det borde du känna till via din EQ-förmåga som du påstår att du har.
Citera
2024-01-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad hände systern då?

Obducenten har tydligen angivit självmord som orsak i protokollet. Sen om det var avsiktligt eller inte går ju inte riktigt att veta.
Citera
2024-01-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tack för detta.

Någon här påstod precis att systrarna mådde dåligt utan anledning. Någon annan påstod att allt var ÖR:s fel.

Men så enkelt är inte livet.

Märkligt att Marie själv ville skylla på ÖR istället för att fundera på varför både hon och lilla systern mådde dåligt 🤔

Fast det gjorde hon ju kanske det med även om hon valde att inte göra det offentligt.
Det kan ju vara ganska tufft att lufta sådan problematik i offentligheten.

ÖR har säkert bidragit till utgången även om han såklart inte kan hållas ensam ansvarig.
Citera
2024-01-06, 11:33
Medlem
Citat:
Fläsket blev Maries död, fettlagret fick henne till slut. Ta lärdom istället för att försöka få det till ett självmord, tack.

Du påstår bestämt att hon dog av fetma.
Berätta, hur VET du detta? Är du läkare och hade henne som patient in till hennes död?

Eller har du svårt att skilja mellan vad som ÄR och vad du TROR (d v s vad du TROR utifrån ett empatilöst, förbittrat och någonstans i din historia, misshandlat och förstört sinne) ?
Citera
2024-01-06, 11:50
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Fast det gjorde hon ju kanske det med även om hon valde att inte göra det offentligt.

ÖR har säkert bidragit till utgången även om han såklart inte kan hållas ensam ansvarig.
Jag tror inte att dom hade mått bättre om inte ÖR funnits med i bilden.
Förstår bara inte varför han skulle hängas ut så många år efter att han avtjänat sitt straff.
Vissa människor älskar att vältra sig i svart elände och jagar sympati. Vad jag förstår så tjänade Marie en bra hacka på att göra ÖR till syndabock år ut och in.
Citera
2024-01-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip

Men det är ju dåligt att offentligt ange endast EN orsak till systerns död när hon innerst inne visste att barndomen hade många spöken som både hon själv och systern led av.

Nu skulle de kvarvarande syskonen kunna påstå att de i sin tur mår jätte dåligt - och även det är ÖR:s fel..
Citera
2024-01-06, 11:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Empati är att se andra människor som människor och inte objektifiera dom till ”gods”.

Hur hjärnskadad är man om man inte förstår att två systrar som tar livet av sig led av psykisk ohälsa? Alltså hur är man funtad? Vad finns det att diskutera?
Citera
2024-01-06, 11:56
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
😂 Är du på riktigt?!

Eller är svaret helt enkelt bara att du är osedvanligt trångsynt? Jo, det kan man nämligen tro utifrån det du skriver där du utgår från din egen världsbild och tror att alla andra har samma. Du "vet" hur andra känner och varför de agerar som de gör utan att känna dem ett dyft - eller rätta mig om jag har fel: du kanske var nära vän med systrarna Nilsson? 😄
Och eftersom Josefin och Marie var systrar så "vet" du att deras respektive död beror på att de inte hade barn. Ha, ha, den logiken går inte av för hackor. 😂 Stort tack för dagens skratt!
Ja, att skratta åt två människor som tar livet av sig ....
Citera
2024-01-06, 12:06
Medlem
Citat:
Det finns ingenting som tyder på att flodhästen tagit livet av sig. Statistiken talar dock för att min tes är korrekt, jämför hur många smällfeta som Marie som dör av fläsket mot hur många som begår självmord.

Och lägg ner allt romantiserande om suicid, det finns inget romantiskt eller vackert med att ta livet av sig. Lika lite romantik i det som att gluffsa i sig som en fet gris. Tjockisen i TS dog mest troligt av dålig karaktär och brist på disciplin.

Denna bild på Marie är tagen nu i slutet av december. Snälla tala om för mig var hon är fet.

https://delafil.se/12fae3c9d0583f90/...g_Internet.jpg
Citera
2024-01-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Undrar också vad det var som var så traumatiskt i de här syskonens liv att det ledde till dödlig missbruk. Var deras föräldrar missbrukare?
Undrar också över detta. Det fanns två barn till i familjen. Var dessa halvsyskon? Mycket äldre? Mycket yngre? Systrarna verkar inte ha blivit mobbade så vad orsakade det hela? Levde de isolerat ute på landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in