2024-01-06, 10:31
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Att fläskfian tagit sitt liv verkar ha blivit en trådsanning medans den krassa verkligheten tyder på att hon dog till följd av extrem fetma som resulterade i akut hjärtsvikt. Särskilt mot bakgrund av att tjockisen gav upp andan efter allt ätande i julhelgen så är det mest troligt att hon åt ihjäl sig.

Som fettot Jan Stenbeck m.fl. Gluffa-gluffa gick från att vara en trallande jänta till en fet tjocksmock till val. Hon åt tills hon sprack, typ.

Varför skriver du samma sak om och om igen i tråden? Vi har fattat nu vad du tycker.
Citera
2024-01-06, 10:32
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
”Fina”? Missbruket av hispamedicin syns lång väg.

Hon har haft stora psykiska problem hela sitt liv, betydligt värre än vad Josefine någonsin hade, även legat inne på Hispan ett antal ggr.
Citera
2024-01-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det är väl snarare du som skall vakna upp. Vi diskuterar två syskon som aldrig hade barn och som båda tog livet av sig.

Sedan förstår vi andra att om man aldrig haft kärlek vet man naturligtvis inte vad ,man saknar.

ATt bli förälder är ett av de stora äventyr som livet bjuder på. Det är bara skadat gods som avstår från det.
😂 Är du på riktigt?!

Eller är svaret helt enkelt bara att du är osedvanligt trångsynt? Jo, det kan man nämligen tro utifrån det du skriver där du utgår från din egen världsbild och tror att alla andra har samma. Du "vet" hur andra känner och varför de agerar som de gör utan att känna dem ett dyft - eller rätta mig om jag har fel: du kanske var nära vän med systrarna Nilsson? 😄
Och eftersom Josefin och Marie var systrar så "vet" du att deras respektive död beror på att de inte hade barn. Ha, ha, den logiken går inte av för hackor. 😂 Stort tack för dagens skratt!
Senast redigerad av meredith 2024-01-06 kl. 10:42. Anledning: Skrivfel
Citera
2024-01-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Andra kan väl få det även om inte du fick det?
Det är väl från läkare till läkare.

Beklagar sorgen ❤

Tack. Det var "spärrvakten" på vårdcentralen som avgjorde - läkare fick jag inte träffa med anledning av dödsfallet. Och visst, Marie tycks ha haft upparbetade läkarkontakter som försåg henne både med samtal och psykofarmaka. Undrar ändå om de numera görs så att möjligheten att ta livet av sig med piller minimeras?
Citera
2024-01-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectra
Bara för att inte DU fick det så behöver väl inte det innebära att inte hon fick det.

Nej, som jag svarade annan debattör; Marie lär enligt tråden ha haft väl upparbetade kontakter som försåg henne både med piller och samtal. (jag hänvisades till kurator - psykolog blev det i praktiken som efter två samtal snabbt avslutade kontakten "Du tycks ha människor omkring dig. Jag har bara en dag i veckan på den här vårdcentralen, och LÅNGA köer. Försök med kyrkan...")
Citera
2024-01-06, 10:51
Citat:
Att fläskfian tagit sitt liv verkar ha blivit en trådsanning medans den krassa verkligheten tyder på att hon dog till följd av extrem fetma som resulterade i akut hjärtsvikt. Särskilt mot bakgrund av att tjockisen gav upp andan efter allt ätande i julhelgen så är det mest troligt att hon åt ihjäl sig.

Som fettot Jan Stenbeck m.fl. Gluffa-gluffa gick från att vara en trallande jänta till en fet tjocksmock till val. Hon åt tills hon sprack, typ.
uppenbarligen saknar du både folkvett och insikt i dessa människors öden, det är bättre att du håller käft.

Äter man medicin mot psykisk ohälsa så går man upp i vikt oavsett hur lite du äter, det kallas biverkning av medicin.
Citera
2024-01-06, 10:52
Medlem
Citat:

När min man dog kunde jag inte äta alls. Gick snabbt ner fem kilo utan att på minsta sätt sträva efter det då. VAD får dig att påstå att Marie, nybliven änka, åt ihjäl sig?
Citera
2024-01-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengavenga
I mikael persbrandts självbiografiska bok (så som jag minns det) finns information om Josefin
Vallade han in Josefin att börja knarka?
Citera
2024-01-06, 11:13
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
När min man dog kunde jag inte äta alls. Gick snabbt ner fem kilo utan att på minsta sätt sträva efter det då. VAD får dig att påstå att Marie, nybliven änka, åt ihjäl sig?

Det finns ingenting som tyder på att flodhästen tagit livet av sig. Statistiken talar dock för att min tes är korrekt, jämför hur många smällfeta som Marie som dör av fläsket mot hur många som begår självmord.

Och lägg ner allt romantiserande om suicid, det finns inget romantiskt eller vackert med att ta livet av sig. Lika lite romantik i det som att gluffsa i sig som en fet gris. Tjockisen i TS dog mest troligt av dålig karaktär och brist på disciplin.

Fläsket blev Maries död, fettlagret fick henne till slut. Ta lärdom istället för att försöka få det till ett självmord, tack.
Citera
2024-01-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av branting
Vilket inte är så konstigt med tanke på deras uppväxt. Pappan var konstant otrogen, morsan ett labilt vrak, gräl och mobbing dem emellan genomsyrade vardagen.

Lägg på det valet av nöjesbranschen som värv.

Tack för detta.

Någon här påstod precis att systrarna mådde dåligt utan anledning. Någon annan påstod att allt var ÖR:s fel.

Men så enkelt är inte livet.

Märkligt att Marie själv ville skylla på ÖR istället för att fundera på varför både hon och lilla systern mådde dåligt 🤔
Citera
2024-01-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Det är inte utan att man undrar över din bmi.... och din eq.

BMI, IQ, EQ, medicinlista, sjukdomshistorik, utseende, civilstånd, familjeträd...ALLT hade faktiskt varit av intresse när det gäller den sorgliga figuren.
Citera
2024-01-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vallade han in Josefin att börja knarka?

Josefin var en vuxen människa. Det är ingen som vallar/lockar en annan att knarka. Det är bara en dålig ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in