2024-01-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Helt apropå ingenting, och lite off topic, så var det intressant att läsa att Benny Andersson fungerade som en slags mecenat och hjälpte systrarna Nilsson med boendet på Gotland:

https://www.allas.se/noje/artisten-m...ttenlos/103401

Jag läste nämligen Thorsten Flincks biografi i höstas och där framkom att Benny också hjälpt honom med boendet:

https://www.expressen.se/noje/flinck...ens-dod-panik/

Rätt ovanligt med den typen av personer i Sverige känns det som. Heder åt Benny Andersson.

Tack för länken till artikeln i "Allas". Där finns svaret på frågan "varför" ⚘
All respekt till Benny Andersson
Citera
2024-01-07, 11:25
Medlem
Nej nte klängigt, osjälvaktigt med Marie och Mangen Limpan. Han kände samma saker om henne och det var extremt, ovanligt starkt. Väldigt unikt kan man säga. Hon var hans allt också och han var hennes allt. Det är väldigt ovanlugt och unikt med en sån livskamrat. Som 2 delar av samma människa. En halv människa kan inte leva.
Citera
2024-01-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunder-Road
Nej nte klängigt, osjälvaktigt med Marie och Mangen Limpan. Han kände samma saker om henne och det var extremt, ovanligt starkt. Väldigt unikt kan man säga. Hon var hans allt också och han var hennes allt. Det är väldigt ovanlugt och unikt med en sån livskamrat. Som 2 delar av samma människa. En halv människa kan inte leva.
Oändligt vacker kärlekshistoria….
Citera
2024-01-07, 11:55
Medlem
Så förslaget av henne att dö en vecka efter hennes allvarligt sjuka make dog i sin cancer.
Citera
2024-01-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones

Alla de tragiska händelserna som inträffat för Marie under de senaste åtta åren har sannolikt varit extremt tunga att försöka hantera för henne.
V.I.F. bästa Marie!🕯❤

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Marie var 62år gammal när hon dog. Att man i ”nästan pensionsåldern” förlorar sina föräldrar är inte ngt ”djupt tragiskt” som du och några andra här vill beskriva det som, utan minst sagt naturligt.

Mycket riktigt Sno.

När folk når pensionsåldern är det vanligt att föräldrar gått bort, kanske även syskon eller någon nära vän. Det är en del av livet som ALLA är med av, välkommen till verkligheten. Jag känner folk som förlorat sina föräldrar när dom var 10 år. Jag vet folk som har förlorat sina barn i cancer, och det måste vara ett helvete och som tur är slipper dom flesta uppleva det. Men av någon jävla anledning så ska det hela tiden vara så jävla märkvärdigt och synd om en människa om den råkar vara känd för något. Om så bara deras katt gått ur tiden. Gärna om det är en så kallad "konstnärssjäl" som tack vare sina privilegierade föräldrar och sin släkt kunnat tjäna pengar och "arbeta" med saker som förskolebarn gör på roliga timmen, när andra människor sliter arslet av sig för att få samhället att rulla. Då är det självklart ännu mer synd om konstnärssjälen som kunnat vakna 11.00 varje dag och ägnat sin lediga tid åt att sitta och måla på verandan.

Psykisk ohälsa, okej, det är säkert väldigt jobbigt. Men återigen, vem har inte det idag?
Hon kommer ett bli ihågkommen som ett självdestruktivt och odisciplinerat fetto på 180+ kg som skylde sina problem på alla andra, men själv inte gjorde något för att förändra situationen.

Rest at the pig farm.
Senast redigerad av Hexenomen 2024-01-07 kl. 12:29.
Citera
2024-01-07, 12:35
Medlem
Crapmagics avatar
Den skrattretande tidningen vill att vi själva ska knyta ihop säcken (självmordsmetod?)
medans dom ger hintar enbart https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-ska-vila-ihop

Kolla in åldersskillnaden, taskigt partnerval om man ska vara efterklok
när man samtidigt binder upp sig på att dö ihop, han är 78 år och redan färdig för grytan
Citat:
62 år gammal, det berättade hennes syster Hanna Hermansson för Hela Gotland.
Bara en vecka tidigare hade maken, Magnus Lind, 78
Samma åldersskillnad som Nour och Schyffert
Senast redigerad av Crapmagic 2024-01-07 kl. 12:40.
Citera
2024-01-07, 12:41
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Lyckligtvis hade systrarna insikten om att inte skaffa barn - som andra sen skulle ha behövt ta hand om.

I Jossans fall beskrevs det som att hon var gravid med ÖR:s barn, men ”tvingades” till abort - vilket naturligtvis inte är sant. Ingen kan tvinga en kvinna till abort i Sverige. Inte ens ÖR.

Men om storyn är sann så kanske Jossan själv kom till insikt om att varken ÖR eller hon själv var lämpliga som förändrakandidater. ÖR hade redan egna barn som inte ville ha med honom att göra och Jossan var ju ett barn själv med problematik som inte var förenliga med föräldraskap.

När missbrukare skaffar barn mot bättre vetande blir det någon annans uppgift att ta hand om barnet. Det kanske Marie också insåg?

Sen kan jag bara tänka mig hur trevligt det är att jobba ihop med missbrukare som missar dead lines, ligger på hotellrum när det är dags att vara på scenen och försvinner till psyket till en obestämd tid framöver.

Svårt att planera ens eget liv och ens egen familjs försörjning 🤔

Jag vet inte vem du menar ska ha påstått att Josefin "tvingades" till abort. Inte står det så i Maries bok i alla fall utan att Josefin motvilligt valde abort för att livssituationen såg ut som den gjorde och att hon inte ville ha barn med ÖR. Står också att J tröstade sig med att hon fortfarande var ung och ville ha barn senare, men blev ju ej aktuellt då Js måendet bara blev värre & aborten bidrog delvis till att det eskalerade enl. Marie. Men det blir off topic att gå in på för mycket om Josefin. Men så var det Marie beskrev det där.
Citera
2024-01-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Mycket riktigt Sno.

När folk når pensionsåldern är det vanligt att föräldrar gått bort, kanske även syskon eller någon nära vän. Det är en del av livet som ALLA är med av, välkommen till verkligheten. Jag känner folk som förlorat sina föräldrar när dom var 10 år. Jag vet folk som har förlorat sina barn i cancer, och det måste vara ett helvete och som tur är slipper dom flesta uppleva det. Men av någon jävla anledning så ska det hela tiden vara så jävla märkvärdigt och synd om en människa om den råkar vara känd för något. Om så bara deras katt gått ur tiden. Gärna om det är en så kallad "konstnärssjäl" som tack vare sina privilegierade föräldrar och sin släkt kunnat tjäna pengar och "arbeta" med saker som förskolebarn gör på roliga timmen, när andra människor sliter arslet av sig för att få samhället att rulla. Då är det självklart ännu mer synd om konstnärssjälen som kunnat vakna 11.00 varje dag och ägnat sin lediga tid åt att sitta och måla på verandan.

Psykisk ohälsa, okej, det är säkert väldigt jobbigt. Men återigen, vem har inte det idag?
Hon kommer ett bli ihågkommen som ett självdestruktivt och odisciplinerat fetto på 180+ kg som skylde sina problem på alla andra, men själv inte gjorde något för att förändra situationen.

Rest at the pig farm.
Psykisk ohälsa..”vem har inte det idag”? skriver du. Ja du borde ju veta. Det är inte friskt att hata en, för dig, okänd person som du gör. Skaffa dig ett liv! Sök kärlek så att du förstår vad det innebär!
Citera
2024-01-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Psykisk ohälsa..”vem har inte det idag”? skriver du. Ja du borde ju veta. Det är inte friskt att hata en, för dig, okänd person som du gör. Skaffa dig ett liv! Sök kärlek så att du förstår vad det innebär!

Jag hatar inte henne 1%. Jag skriver sanningen bara. Om den är hatisk eller inte får stå för dig. Som sagt så gillade jag vissa av hennes låtar. Så jag känner inget hat.
Citera
2024-01-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Hennes medicinlista avslöjar tunga droger.

Gå till vilket apotek som helst och hämta det.

Menar du att man vi kan få uppgifter om personers mediciner på apoteken?
De har väl tystnadsplikt?
Citera
2024-01-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det känns rimligt att anta att det är svårare att förlora föräldrar om man inte själv har barn och familj att dela sorgen med.

Något är allvarligt fel på Benny. Kommunist. Gav pengar till Fi att elda upp.

Fast hon hade ju en make och två bonusbarn.
Plus två syskon vid liv.

Lite fräckt att påstå att hon inte hade någon familj..
Citera
2024-01-07, 14:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Fast hon hade ju en make och två bonusbarn.
Plus två syskon vid liv.

Lite fräckt att påstå att hon inte hade någon familj..
Jag är faktiskt arg på Marie, arg över att hon gjorde självmord.
hon beskrev hur enormt mycket hon saknade Josefin och så gör hon samma sak mot sina syskon och sina bonusbarn!

Någon skrev att hon och Josefin sjunger i himmelen, vilket jävla dravel!
Så hon sjunger i himmelen medan syskon och bonusbarn tvingas röja och sortera dödsboet, ordna begravning och sörja?
Detta självmord var inte fint på något sätt, enbart egoistiskt och tragiskt, försök inte att romantisera det.

Ja, hon kanske inte orkade, men frågan är hur mycket hon försökte, inte bara för sin egen skull utan sina nära och käras.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-07 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in