2024-01-05, 21:11
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Håller med. Vissa vill inte må bra utan väljer att älta i all oändlighet. Tragiskt att hennes syster dog, men det är väl ännu sorgligare att hon inte tog tag i sitt liv och slutade att missbruka.
Så fort Marie var i det offentliga så blev det mörkt och ångestladdat. Allt var vemodigt på något sätt. Klart som fan att man inte mår bättre när man sitter och skriver om tragiska saker hela tiden.
Hoppas hon är på en bättre plats nu.

Hon sitter nog och vräker i sig marsipantårta i sin himmel och fnissar åt all uppståndelse. Säga vad man vill om flodhästen men humor det hade hon
Citera
2024-01-05, 21:11
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Att som du skriver "börja röra på sig några gånger i veckan" hjälper inte ett skit om man är svårt kliniskt deprimerad, då behöver man adekvat medicinering från den där läkemedelsindustrin du är så avogt inställd till. Det brukar de flesta förstå även om man har en IQ i nivå med sin egen skostorlek, och att sitta och raljera om att friskvård och bantning hade varit lösningen outar dig bara ännu mer som en komplett fullblodsidiot.
Om man är så deprimerad som du beskriver, så orkar man väl inte skriva böcker, vara med i så mycket bättre och köra sommarprat?
Citera
2024-01-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Märkligt att människor som bara har elakt att säga söker sig till en tråd för att skriva illa om de döda.

Marie hade förövrigt gått ner ganska i vikt från de bilder som syns i media, de ser man på hennes senaste tv framträdanden och pressbilder.

Marie hade två kärlekar i sitt liv, sin syster och sin man.
När ingen längre fanns i livet tappade hon kurs helt enkelt.

Det Marie pratat om ang hennes syster självmordsförsök var väl om det var det eller inte, att obduktionen sa det men hon själv visst inte, att systern tagit mediciner, hade hon medvetet tagit för mycket eller inte.

Jag tror hennes syster död var omedveten. Då hon höll på med sin bok och livet var bättre än det varit tidigare så tror jag inte Josa aktivt och medvetet avslutade sitt liv, dålig kropp, stark medicin blev en illa utgång.

Och Marie tog hennes systers död hårt, just för att var det medvetet självmord, varför såg inte Marie det komma.

Så Som någon annan sa, hon ansåg nog själv det inte fanns någon mening utan hennes man.

Dock har hon haft otroligt många människor runt sig sedan sin systers död och det fanns många planer för framtiden. Bla en föreställning av henne själv om henne själv. Så otroligt sorgligt att hon inte kände det var tillräckligt.

Jag hoppas hon funnit frid.
Självmordsförsök är verkligen så otroligt tragiskt, att som någon så bra beskrev, man gör något som går emot ens egna natur för man ser ingen mening. Samtidigt borde hon om någon förstå vilken smärta det lämnar hos de som är kvar men jag tror helt enkelt hon kände hon levt klart sitt liv.

Jag lyssnade för många många år sedan på en enmansföreställning av Marie.om hennes psykiska ohälsa. Hon sjöng och pratade om sitt liv.

Fantastisk vacker och sorgligt. Hon berättade att pga av elchockerna glömde hon tex hur man spelade piano och fick lära om sig. Detta var efter Ainbusk åren.

Jag beundrade henne för hon verkade så otroligt stark, och skör..

Väldigt fint skrivet ❤️

Men en människa med psykisk ohälsa tänker inte som en frisk människa. De går inte emot sin natur för att de är sjuka. En människa med dödlig genetisk cancer tänker nog inte: Oj min släkting dog i cancer. Jag ska nog inte dö för att det var alltför smärtsamt för alla andra som finns kvar ....
Citera
2024-01-05, 21:17
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hon sitter nog och vräker i sig marsipantårta i sin himmel och fnissar åt all uppståndelse. Säga vad man vill om flodhästen men humor det hade hon
Det där med humor vet jag inte. Tycker mest att man fick en klump i magen när hon pratade.
Det var ingen glädjespridare direkt.
Förstår att dom som gillar att vältra sig i elände tycker att hon var toppen.
Personligen gillar jag att höra om människor som kämpat sig ur krisen och väljer att blicka framåt i stället för bakåt.
Citera
2024-01-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Märkligt att människor som bara har elakt att säga söker sig till en tråd för att skriva illa om de döda.

Marie hade förövrigt gått ner ganska i vikt från de bilder som syns i media, de ser man på hennes senaste tv framträdanden och pressbilder.

Marie hade två kärlekar i sitt liv, sin syster och sin man.
När ingen längre fanns i livet tappade hon kurs helt enkelt.

Det Marie pratat om ang hennes syster självmordsförsök var väl om det var det eller inte, att obduktionen sa det men hon själv visst inte, att systern tagit mediciner, hade hon medvetet tagit för mycket eller inte.

Jag tror hennes syster död var omedveten. Då hon höll på med sin bok och livet var bättre än det varit tidigare så tror jag inte Josa aktivt och medvetet avslutade sitt liv, dålig kropp, stark medicin blev en illa utgång.

Och Marie tog hennes systers död hårt, just för att var det medvetet självmord, varför såg inte Marie det komma.

Så Som någon annan sa, hon ansåg nog själv det inte fanns någon mening utan hennes man.

Dock har hon haft otroligt många människor runt sig sedan sin systers död och det fanns många planer för framtiden. Bla en föreställning av henne själv om henne själv. Så otroligt sorgligt att hon inte kände det var tillräckligt.

Jag hoppas hon funnit frid.
Självmordsförsök är verkligen så otroligt tragiskt, att som någon så bra beskrev, man gör något som går emot ens egna natur för man ser ingen mening. Samtidigt borde hon om någon förstå vilken smärta det lämnar hos de som är kvar men jag tror helt enkelt hon kände hon levt klart sitt liv.

Jag lyssnade för många många år sedan på en enmansföreställning av Marie.om hennes psykiska ohälsa. Hon sjöng och pratade om sitt liv.

Fantastisk vacker och sorgligt. Hon berättade att pga av elchockerna glömde hon tex hur man spelade piano och fick lära om sig. Detta var efter Ainbusk åren.

Jag beundrade henne för hon verkade så otroligt stark, och skör..
Vackert skrivet! Tack!
Citera
2024-01-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Att som du skriver "börja röra på sig några gånger i veckan" hjälper inte ett skit om man är svårt kliniskt deprimerad, då behöver man adekvat medicinering från den där läkemedelsindustrin du är så avogt inställd till. Det brukar de flesta förstå även om man har en IQ i nivå med sin egen skostorlek, och att sitta och raljera om att friskvård och bantning hade varit lösningen outar dig bara ännu mer som en komplett fullblodsidiot.

Äntligen en av få människor med kunskap i denna tråd 🙏 Tack!
Citera
2024-01-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag får tycka att det är konstigt att ett syskon inte vill vara offentlig näre resternade är det i en familj även om det är vanligt, och jag frågar mig om hon har mycket kvar att leva för

Du tänker mycket konstigt, ja.

Vad ska syrran - och brorsan - vara offentliga för? I vilken egenskap då? 🤔 De verkar ha vanliga, icke-offentliga jobb, är det inte konstigare då att de är ute och visar upp sig för att de råkar ha familjemedlemmar som är artister? De lever sina liv och Josefin & Marie valde mer offentliga liv.

Men det är ju bra att veta att du skulle vara den första i kön till Spy bar om din bryllings syssling är med i en reklamjingle… 🙄
Citera
2024-01-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Om man är så deprimerad som du beskriver, så orkar man väl inte skriva böcker, vara med i så mycket bättre och köra sommarprat?
Det går i skov. Skovens längd varierar.
Vissa försöker jobba sig igenom sina skov.

Ganska vanligt hos bland den manliga befolkningen. De arbetar, sköter inte sin hygien, sina relationer till familjen etc. Till detta finns ingen ork. När de faller, tar de sig sällan upp utan blir kvar där liggande.
Kvinnor brukar duka igenom tidigare i depression, ha lite ork till till att vara förälder. De kryper mer fram på knäna genom sin depression.

Att kunna skriva, arbeta i sin djupa ångest, tror jag är ganska vanligt i underhållningsbranschen. Kunderna brukar älska det som skrivs under de djupaste stunderna.

Jag är sorgsen idag.
Citera
2024-01-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hon hade ju länge kämpat med sina depressioner, de blev väl värre när systern Josefin gick bort.
Visst är det så,nu får sånglärkorna varandras sällskap.
R.I.P
Citera
2024-01-05, 21:52
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Visst är det så,nu får sånglärkorna varandras sällskap.
R.I.P

Ja, det är väldigt tragiskt detta.
Citera
2024-01-05, 21:57
Medlem
Storanglarens avatar
Om hon tog sitt liv, varför anges det inte då i media? Är det skämmigt på något sätt???
Citera
2024-01-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Alkisfamilj likaså.

Kan möjligen ställa saken i en annan dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in