2024-01-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyringo
nej de var inte missbrukare, ibland så kan folk må psykiskt dåligt helt utan anledning.

i josefins fall så var det grisen Rambergs fel, ett as som misshandlade och våldtog henne till den grad att hon fick bestående men för resten av livet.

Maries värld rasade när Josefin gick bort och det den psykiska ohälsan eskalerade ännu mer men när maken gick bort så fick det bägaren att rinna över, hon såg honom som en livlina.

Allt detta är djupt tragiskt och folk här inne visar det sämsta hos människan som hånar och bär sig åt.

Josefin levde sitt liv i fast lane i ungdomen. Det brukar bero på att man vill uppnå snabba kickar, som gör en tillfälligt tillfreds.
Jag tror det fanns en psykisk ohälsa, i hennes ungdom/som ung vuxen, som inte blommat ut. Den låg där under ytan, och ställde till det för henne. Därför blev det liv i fast lane. Snöbollen rullade vidare med Ramberg.

Dessa två systrars liv, berör mig. Känns lite som en JF Kennedy av tragedier och händelser som påverkar deras liv i en nedåtgående spiral.

De var så begåvade, samtidigt med ett mörker i sin verk. Deras verk, appellerade till många kvinnor mörker. Därför blev de så älskade.
Citera
2024-01-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
”Fina”? Missbruket av hispamedicin syns lång väg.

Kan man inte vara fin då menar du?
Citera
2024-01-06, 09:34
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Omöjligt att säga.
Marie levde med psykisk ohälsa långt innan ÖR kom in i bilden.
Skulle tippa på att ÖR haft ett missbruk ungefär lika länge, men det är ren spekulation från min sida. Jag har inga belägg för det.

Jo men så är det. Lyssna på Ainbusk musik och även den gladaste låten har en mörk text.
Citera
2024-01-06, 09:34
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellan38
Mycket intressanta uppgifter du kommer med, då utgår jag från att du själv är barnlös. Om inte går min sympati till dina barn som har en sån empatilös förälder.
Empati är inte att tycka sälungar är söta.

Empati är förmågan att kunna placera sig i andra människor skor. Förstår man inte att två systrar som båda tog livet av sig inte mådde bra så är man både empatilös men också med alla säkerhet idiot.
Citera
2024-01-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Josefin levde sitt liv i fast lane i ungdomen. Det brukar bero på att man vill uppnå snabba kickar, som gör en tillfälligt tillfreds.
Jag tror det fanns en psykisk ohälsa, i hennes ungdom/som ung vuxen, som inte blommat ut. Den låg där under ytan, och ställde till det för henne. Därför blev det liv i fast lane. Snöbollen rullade vidare med Ramberg.

Dessa två systrars liv, berör mig. Känns lite som en JF Kennedy av tragedier och händelser som påverkar deras liv i en nedåtgående spiral.

De var så begåvade, samtidigt med ett mörker i sin verk. Deras verk, appellerade till många kvinnor mörker. Därför blev de så älskade.
Jag är djupt berörd av deras livsöde...
Citera
2024-01-06, 10:03
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
DRiver du med mig? Båda tog livet av sig?

Du måste ju sakna grundläggande empati? (empati är inte att tycka sälungar är söta utan en förmåga att placera sig i andra människors skor)

Empati är att se andra människor som människor och inte objektifiera dom till ”gods”.
Citera
2024-01-06, 10:06
Medlem
Ni som skriver elaka saker om Marie .hon hade varken botox eller fillers eller löshår...och höll inte på med att banta ner sig...hon va vacker rakt igenom. 62 år..
Citera
2024-01-06, 10:08
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Att fläskfian tagit sitt liv verkar ha blivit en trådsanning medans den krassa verkligheten tyder på att hon dog till följd av extrem fetma som resulterade i akut hjärtsvikt. Särskilt mot bakgrund av att tjockisen gav upp andan efter allt ätande i julhelgen så är det mest troligt att hon åt ihjäl sig.

Som fettot Jan Stenbeck m.fl. Gluffa-gluffa gick från att vara en trallande jänta till en fet tjocksmock till val. Hon åt tills hon sprack, typ.
Citera
2024-01-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Tragiskt på en sån fin låtskrivare och person. Nu har Örjan Ramberg indirekt två döda människor på sitt samvete. Marie hade aldrig tagit livet av sig om Josefine fortfarande varit i livet.

Är ÖR alkoholist nu efter allt han ställt till med?

ÖR är skyldig till att inte ha tagit hand om sina egna barn.

Men han är inte skyldig till att två syskon med mentala problem har tagit livet av sig.
Citera
2024-01-06, 10:15
Medlem
Morrazs avatar
Like a rolling stone.
Citera
2024-01-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det får man INTE. Min man dog helt oväntat nyligen. Bad om något att sova på - fick inget.

Bara för att inte DU fick det så behöver väl inte det innebära att inte hon fick det.
Citera
2024-01-06, 10:18
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
”Fina”? Missbruket av hispamedicin syns lång väg.

Vill du utveckla det lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in