2024-01-02, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tparis
Viktigt med bra sömn! Vilken köpte du?

Vill egentligen inte göra reklam här, men gör ett besök på Jysk, den där danska kedjan som säljer allt från sängkläder till små möbler. Fråga efter kudden med dunkänsla fast det är syntet, som man kan ta ur fyllning ur om man behöver göra den plattare. Jag är extremt grinig när det gäller kuddar, har svårt att hitta nåt som håller måttet och har känt mig lurad otaliga gånger men den här är riktigt bra, inte ont i nacken en enda morgon numera. Enda reservationen är att jag inte hunnit tvätta kudden än, så jag vet inte hur den står sig efter längre användning.
2024-01-02, 08:09
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Bra tråd.

Det får bli Philips hårklippare för 399:- på ICA Maxi. Och en något dyrare Panasonic skäggtrimmer. Slipper gå till frisören. Många sparade 1000-lappar de senaste 20 åren dessutom.

På 2:a plats kommer pälsfiberjacka.

3:e plats långkalsonger.

4:e plats en batteridriven lövblås - blåser löv, snö bort från bil och entré och städar verskataden på en minut.

Den bästa prylen i livet förutom bil är dock gräsrobot - skulle någon säja att "du får 300 000:- om du i fortsättningen klipper gräsmattan manuellt", så hade jag behållt roboten.
2024-01-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
Precis som rubriken lyder, vilken pryl/produkt under 1000kr förändrade ditt liv till det bästa som mest, och varför? På vilka sätt?

I mitt fall var prylen e-läsplatta vape, då jag kommit på mig själv läsa betydligt mer än tidigare. Smidigt som fan, får plats i jackfickan så man kan läsa lite i subwayen, på raster mm. Jagar mer "naturligt" dopamin numera, då jag väljer läsandet över tiktokandet.

Prylen som jag slutade använda, gav mig ett rejält uppsving i livskvalitet. Det var en telefon som jag slutade använda. Den var fast.
2024-01-02, 09:48
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Min nya potatisskalare.
Slet i många år med min gamla, rostiga och slöa sak och trodde inte att en ny skulle vara så mycket bättre. Så fel man hade... Grönsaksskalandet har blivit en fröjd.

Det mobila bank-id:t var till och med gratis men efter långt motstånd gav jag efter och det är ju väldigt smidigt.
Potatisskalare ja... just nu har jag tre stycken, helt värdelösa, då min gamla som jag ärvt av mina föräldrar gått sönder. Har du lust att länka din?
2024-01-02, 10:01
Medlem
Reflexband för löpning i mörker. Märker tydlig skillnad att andra ser mig i god tid.
2024-01-02, 10:01
Bannlyst
1) Chromecast tv - Slapp köpa ny dyr tv utan kunde åvervinna en gamla samsung tv.
2) Google Hub Nest, fungera utmärkt som klockradio, man kan tom se rapport på den .
3) Köpte en iMac ifrån 2011 för 500:- , byggde om den med SSD och kör den som internet terminal. Kör ubuntu på den.
Senast redigerad av 53280 2024-01-02 kl. 10:04.
2024-01-02, 10:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ett Spotify ABB @ 119;-/ månad. Skämdes när antal lyssnade timmar kom upp i flödet.

Det har man ju gratis apk till!

Trådlösa over ear med 15 Tim batteri. 300 kr

Mitt vpn lifetime för 500 spänn jag köpte på BF för 5 år sen
Senast redigerad av carminaburana 2024-01-02 kl. 10:06.
2024-01-02, 10:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Precis som rubriken lyder, vilken pryl/produkt under 1000kr förändrade ditt liv till det bästa som mest, och varför? På vilka sätt?

I mitt fall var prylen e-läsplatta vape, då jag kommit på mig själv läsa betydligt mer än tidigare. Smidigt som fan, får plats i jackfickan så man kan läsa lite i subwayen, på raster mm. Jagar mer "naturligt" dopamin numera, då jag väljer läsandet över tiktokandet.
Vad är en e-läsplatta vape? Och det funkar väl lika bra att läsa på luren?
2024-01-02, 10:17
Medlem
Hängslen så man slipper dra upp byxorna till magen (för att de iaf lite mer sakta ska slinka ner till att de sitter på halva röven). Bälte värdelöst och hjälper inte det minsta.

10st beg 1TB hårddiskar på Tradera. gav 800:-. Bra för backup, redan fyllt upp de flesta. Brukar alltid finnas f.ö, är väl gamla server-diskar som säljs ut.
Senast redigerad av Scribble 2024-01-02 kl. 10:20.
2024-01-02, 10:21
Medlem
SportquattroS1s avatar
En CTEK batteriladdare på 12 volt och 7 ampere som jag köpte 2006. Tänkte köpa deras 1,6A för 695 kronor på Mekonomen men såg att de sålde den på 7A för bara en hundring till.

Efter närmare 18 år så håller den fortfarande mina bilar, båtar och lösa batterier i skick mellan användningarna.
2024-01-02, 10:45
Medlem
Citat:

Airfryer
2024-01-02, 10:53
Medlem
Triremers avatar
En riktigt vass kockkniv.

Säkerhetsrakhyvel. Blir bättre rakning och billigare i längden.

En skidhjälm. Kraschade rejält när jag skulle väja undan för en idiot som stannade mitt i en svart backe bakom ett krön. Jag spräckte hjälmen och det svartnade ett tag. Sedan kunder jag åka resten av veckan med lite smärta i nacken.

Formsytt lakan. Aldrig mer en säng vars lakan glider runt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in