2023-12-21, 18:29
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Oj, som i en deckarserie.

Man förstår att polisen inte har tid med sånt.

Märkligt att någon av hundägarna alltså misstänkte vem det kunde vara. En granne? Hur kan man bara veta personens namn?

Ja, artikeln är väldigt teatraliskt skriven så att säga, som om Sydsvenskan startat en egen "Polisutredning". Men visst, Palmkvist är duktig efter 20 år som krimreporter, och det verkar som om de lagt ner en hel del tid på detta. Och det tror jag Malmö-borna som köper tidningen älskar Men, det är lite luddigt kring exakt HUR de hittade kvinnan. Detta citatet säger lite men inte allt:

Citat:
För att ytterligare sålla bland kandidaterna kontaktar vi Jordbruksverket, som för register över alla Sveriges hundar – både levande och döda.
Hundägarna i kvarteret borde ha märkt om en viss granne uppfört sig märkligt mot deras djur.
Det ger en lista på 43 mopsar, mastiffer, dvärgschnauzrar och andra hundar som bott i kvarteret. Vi kontaktar alla ägarna.
Citera
2023-12-21, 18:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jag har inte tillgång till sydsvenskans artikel, men du ger en bra förklaring här så jag går efter den. Om det är så att de lagt ner en hel del jobb på att ringa in tanten och de konstaterar att det slutat när hon varit bortrest samt att efter konfrontationen så har det upphört helt.

Ja...det ser onekligen nästan ut som om det skulle hålla i en rättslig prövning. Det är mycket som pekar mot henne och som är svårt att "snacka sig ur".

Har tidningens reportrar lämnat uppgifterna till polisen ?

Och för er som är mer juridiskt kunniga, går det att pröva ett sådant här fall rättsligt ?

Sydsvenskan har väldigt bra ingångar hos Malmö-polisen så de har säkert gett Polisen delar av den research de gjort men inte allt. Det kan inte riskera att bryta mot källskyddet. De skriver också att det de hittat hittills på den här kvinnan inte skulle räcka för ett åtal (inte uttryckt exakt så men med den innebörden).
Citera
2023-12-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Sydsvenskan har väldigt bra ingångar hos Malmö-polisen så de har säkert gett Polisen delar av den research de gjort men inte allt. Det kan inte riskera att bryta mot källskyddet. De skriver också att det de hittat hittills på den här kvinnan inte skulle räcka för ett åtal (inte uttryckt exakt så men med den innebörden).

Tackar för förtydligandet.

Lite off topic så känns det nästan så att Malmö-polisen har häcken full med alla brott som håller på att söndra den stan. Tror uppriktigt att ett sånt här brott kommer långt ner på prioritetslistan där (krasst uttryckt, det finns inga resurser kvar) men (antar jag) det hade hamnat bra mycket högre upp i en stad som inte haft samma tryck på sig.

Jag är tämligen säker på att de får prioritera rätt hårt där. Bra grävt av sydsvenskans reportrar i alla fall som vad det verkar fått stopp på det även om ingen kan dömas rättsligt.
Citera
2023-12-21, 19:10
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Tackar för förtydligandet.

Lite off topic så känns det nästan så att Malmö-polisen har häcken full med alla brott som håller på att söndra den stan. Tror uppriktigt att ett sånt här brott kommer långt ner på prioritetslistan där (krasst uttryckt, det finns inga resurser kvar) men (antar jag) det hade hamnat bra mycket högre upp i en stad som inte haft samma tryck på sig.

Jag är tämligen säker på att de får prioritera rätt hårt där. Bra grävt av sydsvenskans reportrar i alla fall som vad det verkar fått stopp på det även om ingen kan dömas rättsligt.

Jag håller med dig, Polisen i Malmö har fult upp med annat och kan inte prioritera denna typ av ärende.

Ur artikeln:
Citat:
Inget aktivt arbete hos oss för [Polisen] tillfället. Det vi har är ett antal forensiska undersökningar som vi väntar svar på.
Polisens laboratorium NFC fingranskar denna vinter flera av bullfynden, inklusive dem som vi på Sydsvenskan hittat.

Brottet är inte allvarligt nog för att Polisen skulle få göra husrannsakan hos den där kvinnan, även om Sydsvenskan gett Polisen namnet på henne.
Citera
2023-12-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Precis! Vad är det för mening att hon är avslöjad om hon inte hängs ut till allmän beskådan så att alla vet vem det är?

Ut med namn och bild så att vi alla får veta vem djurplågaren är!
Hon är inte avslöjad. Sannolikt rätt oerson men inte avslöjad. Idiot.
Citera
2023-12-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Oj, som i en deckarserie.

Man förstår att polisen inte har tid med sånt.

Märkligt att någon av hundägarna alltså misstänkte vem det kunde vara. En granne? Hur kan man bara veta personens namn?

Inte så märkligt om det är en kärring i området som hela tiden skäller ut hundägare till höger å vänster.. inte för att jag VET att det har förekommit, men det är absolut ett troligt scenario
Citera
2023-12-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Personen har genererat 160 polisanmälningar... Det är nog stora kostnader och lidande denna störda individ har ställt till med.
Då frågar man sig varför ärendet har lagts ner. Vem är personen som snuten skyddar?

Har SvD anmält henne?
Senast redigerad av HORSVERIGE 2023-12-21 kl. 20:31.
Citera
2023-12-21, 21:08
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Då frågar man sig varför ärendet har lagts ner. Vem är personen som snuten skyddar?

Har SvD anmält henne?

Polisen vet inte vem det är, men hennes handlande har genererat 160 anmälningar. Dock har Polisen inte mycket att gå på, dels jagar de kaozblattar som leker Vilda Västern..

Vad har Svenska Dagbladet med det hela att göra? Det är Sydsvenskan som skriver om fallet..
Citera
2023-12-21, 21:09
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Hundplågaren i Malmö fast

Ny rubrik: Kan hundplågaren i Malmö vara fast efter Sydsvenskans konfrontation?

/Mod
Citera
2023-12-21, 21:09
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-12-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Polisen vet inte vem det är, men hennes handlande har genererat 160 anmälningar. Dock har Polisen inte mycket att gå på, dels jagar de kaozblattar som leker Vilda Västern..

Vad har Svenska Dagbladet med det hela att göra? Det är Sydsvenskan som skriver om fallet..
Skrev fel. Så har Sydsvenskan anmält kvinnan i fråga? De borde väl åtminstone tipsat snuten tycker man.
Citera
2023-12-21, 21:21
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Dom borde ha skuggat hennes lägenhet och tagit horan när hon la ut bullarna. Satan vad jag hade betalat för att få se den kärringen tjärad och doppad i glaskross för att gå genom Malmös gator naken.

Fy fan vilket skräp till människa
Varför gjorde de inte det?????

Citat:
Jag har inte tillgång till sydsvenskans artikel, men du ger en bra förklaring här så jag går efter den. Om det är så att de lagt ner en hel del jobb på att ringa in tanten och de konstaterar att det slutat när hon varit bortrest samt att efter konfrontationen så har det upphört helt.

Ja...det ser onekligen nästan ut som om det skulle hålla i en rättslig prövning. Det är mycket som pekar mot henne och som är svårt att "snacka sig ur".

Har tidningens reportrar lämnat uppgifterna till polisen ?

Och för er som är mer juridiskt kunniga, går det att pröva ett sådant här fall rättsligt ?

Glöm det.
De säger själva att det inte håller.
SÅ VARFÖR TOG DE INTE HENNE PÅ BAR GÄRNING?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in