Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Det är en lång artikel, men det verkar verkligen som att Sydsvenskans reportrar lagt ner mycket tid på att hitta djurplågaren. I korthet: de har gjort en geografisk undersökning över var alla bullar har hittats, för att ringa in varifrån förövaren borde bo. Det pekade på ett område på möllan. I det området letade de upp de 43 personer som har en hund registrerad på sig och ringde upp dem för att höra om de misstänkte om någon i närheten kunde vara gärningspersonen. Det ledde dem till den aktuella kvinnan. Man kunde se att utplacering av bullar stoppade under ett par månader på sommaren, och då visste de att kvinnan också var bortrest. Till slut ringde de på och konfronterade henne, men hon nekade till inblandning. Men, efter det har utplacering av bullar slutat, som jag uppfattat det.
Jag har inte tillgång till sydsvenskans artikel, men du ger en bra förklaring här så jag går efter den. Om det är så att de lagt ner en hel del jobb på att ringa in tanten och de konstaterar att det slutat när hon varit bortrest samt att efter konfrontationen så har det upphört helt.
Ja...det ser onekligen nästan ut som om det skulle hålla i en rättslig prövning. Det är mycket som pekar mot henne och som är svårt att "snacka sig ur".
Har tidningens reportrar lämnat uppgifterna till polisen ?
Och för er som är mer juridiskt kunniga,
går det att pröva ett sådant här fall rättsligt ?