2023-12-21, 15:32
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Sydsvenskan konfronterade en kvinna som hundplågaren med förgiftade köttbitar och hundgodis. Polisen gick bet. Nu är plågan slut, men vem var kvinnan, vilket område bodde hon i? Tyvärr låst artikel men nån kanske vet mer.

https://www.sydsvenskan.se/2023-12-2...-hundplagaren?

Fast? Ingen är fast. Ingen har åkt dit. Däremot har det inte lagts ut några bullar med rakblad på en stund och Sydis vill ta åt sig äran för det.
Det finns fortfarande fler misstänkta än den här kvinnan.
Citera
2023-12-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hon är bara Malmö-bo. Enbart i Skåne kan man hitta häst- och får-kastrerare, glas i barnens sandlådor, och vackra träd som sågas ner eller avbarkas mitt i Malmö.

En följd av att man för en del år sedan stängde Sankt Lars i Lund och gör att alla dessa driver runt i Malmö som förr skulle suttit inlåsta, å andra sidan så kan man väl ifrågasätta sig ett liv i ett sådant förvar för dessa.
Finns en hel del intressanta dokumentärer om Sankt Lars
https://youtu.be/4a9jEd3mgr0?si=8OdRIXJkHSCfeQ26
Citera
2023-12-21, 15:43
En galen kärring, om det nu är rätt...

Hoppas hundägarna också har lärt sig något av detta.. Plocka upp efter era djur, vi bor inte i vildmarken.
Citera
2023-12-21, 15:49
Medlem
okok1s avatar
Vad har polisen gjort de senaste 3 åren? Lagt ner ärendet direkt? Medan ett gäng journalister löste det direkt?
Citera
2023-12-21, 16:01
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Fast? Ingen är fast. Ingen har åkt dit. Däremot har det inte lagts ut några bullar med rakblad på en stund och Sydis vill ta åt sig äran för det.
Det finns fortfarande fler misstänkta än den här kvinnan.
Exakt, det borde vara blattar då de är välkända hundhatare.
Citera
2023-12-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det är en lång artikel, men det verkar verkligen som att Sydsvenskans reportrar lagt ner mycket tid på att hitta djurplågaren. I korthet: de har gjort en geografisk undersökning över var alla bullar har hittats, för att ringa in varifrån förövaren borde bo. Det pekade på ett område på möllan. I det området letade de upp de 43 personer som har en hund registrerad på sig och ringde upp dem för att höra om de misstänkte om någon i närheten kunde vara gärningspersonen. Det ledde dem till den aktuella kvinnan. Man kunde se att utplacering av bullar stoppade under ett par månader på sommaren, och då visste de att kvinnan också var bortrest. Till slut ringde de på och konfronterade henne, men hon nekade till inblandning. Men, efter det har utplacering av bullar slutat, som jag uppfattat det.

Oj, som i en deckarserie.

Man förstår att polisen inte har tid med sånt.

Märkligt att någon av hundägarna alltså misstänkte vem det kunde vara. En granne? Hur kan man bara veta personens namn?
Citera
2023-12-21, 17:15
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Oj, som i en deckarserie.

Man förstår att polisen inte har tid med sånt.

Märkligt att någon av hundägarna alltså misstänkte vem det kunde vara. En granne? Hur kan man bara veta personens namn?

Ja, varför skulle hundägare ha koll på vem det skulle vara mer än någon annan? Även om de sett någon som beter sig misstänkt så har jag svårt att tro de går fram till personen ifråga och begär id eller följer efter dem hem för att se var de bor? Låter mer som rykten som uppstått och spridits vidare.

Med detta sagt så stöttar jag Sydsvenskans undersökning fullt ut. Själv tror jag att kvinna de hittade var samma kvinna som skällde ut mig för att jag gick med min hund lös i Kungsparken (vilket man får under vinterhalvåret), riktigt surkärring. Riktigt bitter blev hon när jag kunde visa henne att reglerna från Malmö stad inte stödde hennes påstående.
Citera
2023-12-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, varför skulle hundägare ha koll på vem det skulle vara mer än någon annan? Även om de sett någon som beter sig misstänkt så har jag svårt att tro de går fram till personen ifråga och begär id eller följer efter dem hem för att se var de bor? Låter mer som rykten som uppstått och spridits vidare.

Med detta sagt så stöttar jag Sydsvenskans undersökning fullt ut. Själv tror jag att kvinna de hittade var samma kvinna som skällde ut mig för att jag gick med min hund lös i Kungsparken (vilket man får under vinterhalvåret), riktigt surkärring. Riktigt bitter blev hon när jag kunde visa henne att reglerna från Malmö stad inte stödde hennes påstående.

Lägg gärna ut fler detaljer om denna kvinna så att hennes namn och identitet blir känd med tiden.
Citera
2023-12-21, 17:34
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad har polisen gjort de senaste 3 åren? Lagt ner ärendet direkt? Medan ett gäng journalister löste det direkt?

I Sverige råder totalt gängkrig med både låga straff och dåligt/ineffektivt polisarbete. Varför tror eller anser du att detta är prioriterat?
Citera
2023-12-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
Lägg gärna ut fler detaljer om denna kvinna så att hennes namn och identitet blir känd med tiden.

Mannen? Det är väl främst kvinnan. Men mannen kanske var med på det? Med innan dess så ska man inte hänga ut han, alltså innan man vet. Det kanske bara är häxan själv som varit igång i smyg? Tråkigt att oskyldiga får skulden.

Men självklart ska ni gå loss. Men på rätt person. Jag hatar folk som skadar djur eller barn. Vet inte vilka jag hatar mest faktiskt. Hatar nog båda ungefär lika mycket. Dom har noll värde. Samma värde som en sten på marken.
Citera
2023-12-21, 18:21
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
I Sverige råder totalt gängkrig med både låga straff och dåligt/ineffektivt polisarbete. Varför tror eller anser du att detta är prioriterat?

Personen har genererat 160 polisanmälningar... Det är nog stora kostnader och lidande denna störda individ har ställt till med.
Citera
2023-12-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det är en lång artikel, men det verkar verkligen som att Sydsvenskans reportrar lagt ner mycket tid på att hitta djurplågaren. I korthet: de har gjort en geografisk undersökning över var alla bullar har hittats, för att ringa in varifrån förövaren borde bo. Det pekade på ett område på möllan. I det området letade de upp de 43 personer som har en hund registrerad på sig och ringde upp dem för att höra om de misstänkte om någon i närheten kunde vara gärningspersonen. Det ledde dem till den aktuella kvinnan. Man kunde se att utplacering av bullar stoppade under ett par månader på sommaren, och då visste de att kvinnan också var bortrest. Till slut ringde de på och konfronterade henne, men hon nekade till inblandning. Men, efter det har utplacering av bullar slutat, som jag uppfattat det.

Jag har inte tillgång till sydsvenskans artikel, men du ger en bra förklaring här så jag går efter den. Om det är så att de lagt ner en hel del jobb på att ringa in tanten och de konstaterar att det slutat när hon varit bortrest samt att efter konfrontationen så har det upphört helt.

Ja...det ser onekligen nästan ut som om det skulle hålla i en rättslig prövning. Det är mycket som pekar mot henne och som är svårt att "snacka sig ur".

Har tidningens reportrar lämnat uppgifterna till polisen ?

Och för er som är mer juridiskt kunniga, går det att pröva ett sådant här fall rättsligt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in