Citat:
Ursprungligen postat av
Needs.more.brandy
Hller inte med om analysen, fr jag tycker att HIF spelade ganska bra nd, men kul att du kollar lite HIF. Jag var ocks p plats.
Man pverkas vl av frvntningarna, och jag hade hga frvntningar p HIF och lga p Varberg. S kanske jag r fr tuff i kritiken mot HIF pga det. Sedan r jag allergisk mot insparksvarianter och baktinkast frn straffomrdesniv.
Tycker man alltid skall frska skapa ngot nr man har inkast i hjd med straffomrdet och kasta bollen in till anfallande spelare. HIF kastade alltid bakt bakt och till egen planhalva och brjade om med en lngboll. Jag hatar snt.
Numera r det ju modernt med insparksvarianter och framfrallt r den variant som HIF tillmpade ett slags mode/trend. Mlvakten lgger upp bollen fr inspark lite till hger, vnster mittback vandrar ivg uppt men vnder "pltsligt" hemt. Mlvakten tar upp bollen med hnderna och kastar den till backen, som snabbt lgger ner den och rullar insparken till mlvakten som str p mllinjen, och s skall spelet pbrjas drifrn mot 2-3 framrusande motstndare. "Wow vad verraskande att vnster mittback tog insparken", r vl inte det frsta man tnker nr det grs fr 5:e gngen p 20 minuter.. varav bollen tappas i uppspelsfasen 4 ggr av dessa 5. Vad fan hller lag p med som skall dutta i eget mlomrde och stta mlvakten i konstant trubbel? Och vad fan har man fr fokus nr man gnar trningar och taktiksnack t insparksvarianter? Jag hatar snt. Sedan undrar man ju vem fan som "utvecklat" varianten och varfr s mnga lag tillmpar den.
Men lite positivt: Tog vl 3-4 minuter fr mig att tycka att den svarta 27:an var lite bttre n alla andra. Men efter inledande 5-6 minuterna s slutade HIF stta honom i spel och krde hjdbollar med avsikt att hitta in bakom backlinjen istllet fr att spela p marken i mitten. Tycker 27:an borde anvndes mer i spelet hgt upp i banan. Sedan gillar jag Loepers stt att sl inlgg, eller snarare att han inte slr ngra inlgg utan istllet slr inspel med kraft. Rejlt tillslag p bollen och in i smeten. Jag menar att det r mycket farligare n de hga lsa inlgg som mnga andra slr och som anfallare har svrt att f fart p om de vinner nickduellen. Loepers tillslag p bollen var generellt lite bttre n alla andras. Gillas.
Bra publik, frresten. Bde de som betalade sig in p lktaren och de som stod gratis bakom ml. Starkt att f med smnga p en trningsmatch med 1,5-2 timmars resa. Var dr 150-200 HIF:are eller kanske fler?